شنبه 1 اسفند 1394 - 0:14

چوب حراج عجیب به زمین های با کاربری خدمات عمومی در شهر یاسوج!

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی جاوید، در شورای اداری واپسین روزهای بهمن ماه ۹۴ از یک درد بزرگ مردم این استان سخن گفت و اظهار کرد: در مرکز شهر یاسوج و سواحل رودخانه بشار زمین‌هایی وجود دارد که برای خدمات عمومی نظیر پارکینگ در نظر گرفته شدند ولی این زمین‌ها چوب حراج خوردند.

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی جاوید، در شورای اداری واپسین روزهای بهمن ماه ۹۴ از یک درد بزرگ مردم این استان سخن گفت و اظهار کرد: در مرکز شهر یاسوج و سواحل رودخانه بشار زمین‌هایی وجود دارد که برای خدمات عمومی نظیر پارکینگ در نظر گرفته شدند ولی این زمین‌ها چوب حراج خوردند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه برخی مدیران با طمعی که دارند، شهر یاسوج را در چند سال آینده با فاجعه روبرو می‌کنند، ابراز داشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان فضاهایی که باید در این شهر در اختیار سرانه خدمات عمومی به مردم باشد، را فروخته که از مسئولان ارشد این استان انتظار می‌رود به فکر آینده این مردم باشند و جلوی این اقدام راه و شهرسازی را گیرند.

IMG_20160220_000227

به زمین‌های ۱۰۰ متری هم رحم نکردند

جاوید تصریح کرد: راه و شهرسازی به زمین‌های ۱۰۰ متری خود در این شهر هم رحم نکرده و به جای آینده شهر و مردم، به فکر برگزاری مزایده و فروختن این فضاها به اشخاص است.

وی گفت: درآمد ناشی از فروش این زمین‌ها به خزانه دولت می‌رود اما مردم شهر یاسوج و همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به نوعی با مرکز استان ارتباط دارند، چوب این تصمیم را می‌خورند.

وی گفت: شهرداری یاسوج هر اقدامی را برای تأمین رفاه شهروندان و تضمین آینده این شهر در نیاز به فضاهای مختلف شهرسازی انجام می‌دهد.

شهرداری که عوارض می‌گیرد و با ما شیوه محاسبه‌اش را هم نمی‌گوید باید فکر چنین روزهایی را هم می‌کرد

در پی این افشاگری شهردار یاسوج، سید موسی خادمی، استاندار استان از فدایی، مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا در این زمینه توضیح دهد.

حسین فدایی در این زمینه گفت: زمین‌هایی که داریم کاربری خدماتی ندارند و اگر شهردار ثابت کند که کاربری زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی خدماتی هستند، این زمین‌ها را دو سال رایگان در اختیار او قرار می‌دهم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وقتی شهرداری یاسوج بدون اینکه به ما توضیح بدهد که شیوه محاسبه عوارض شهرداری چگونه است و خودش برای ما حکم صادر می‌کند، باید بداند که چنین مشکلاتی برای او نیز پیش می‌آید.

کدهای مستند شهردار یاسوج به اعضای شورای اداری/موافقت استاندار

به گزارش بویرنیوز، شهردار یاسوج با ذکر مستند چند قطعه زمین با کاربری خدماتی متعلق به راه و شهرسازی، اعضای شورای اداری را متقاعد کرد که اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه به فکر آینده شهر نیست و نگاهی بخشی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با وارد دانستن این تذکر شهردار یاسوج، موضوع را مهم دانست و آن را به کمیسیون ویژه‌ای جهت تعیین تکلیف ارجاع داد.

خادمی بیان کرد: من تعجب می‌کنم مگر فروختن این اراضی چه درآمدی برای یک اداره دارد که بخواهیم اینگونه به شهر و آینده این مردم آسیب بزنیم.

وی گفت: با شهردار موافقم و نباید این زمین‌ها فروخته شوند بلکه باید در اختیار ارائه خدمات عمومی نظیر پارکینگ به مردم و شهروندان قرار گیرند.ریواس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=183189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما