جمعه 18 دی 1394 - 13:26

مدیری در کهگیلویه و بویراحمد که آبدارچی هم هست!

احمد آرین چهارشنبه شب در نشست صیانت از حقوق شهروندی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استان با بیان اینکه باید مسئولان به حفظ صیانت از حق شهروندان در تمام اقشار توجه کنند، اظهار داشت: معلولیت را تنها نباید یک تجربه زیستی و پزشکی در نظر گرفت، چرا که بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد و دید وی را نسبت به جهان پیرامون تغییر می‌دهد.
به گزارش بویر نیوز، رئیس بهزیستی چاروسا عنوان کرد: در دین اسلام نیز تأکیدهای بسیاری نسبت به حفظ کرامت انسانی شده است و حفظ و صیانت از حقوق افراد وظیفه همه است.
وی افزود: سازمان بهزیستی از بدو تاسیس منشا خیر و برکات فراوانی برای اقشار محروم جامعه به‌خصوص توان‌خواهان بوده است.
رئیس بهزیستی چاروسا خاطرنشان کرد: خدمات کارکنان بهزیستی به محرومین و معلولین نماد خدمت به جامعه است.
آرین با بیان اینکه مسئولیت بهزیستی مطالبه‌گری برای صیانت از حقوق شهروندی است یادآور شد: باید همه گروه‌های اجتماعی از قبیل معلولین، سالخوردگان‌، نوجوانان و جوانان، بیماران خاص و مهاجرین را با تمام وجود لمس کرد و برای تامین و صیانت از حقوق شهروندی آنها کوشا باشیم.
وی بر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای مراجعه آسان بیماران و معلولان تاکید کرد و افزود: شهرداری و دستگاه‌های اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که باید سهولت عبور و مرور افراد بیمار، سالخورده و معلول را فراهم کنند.
این مسئول به کمبود امکانات در بهزیستی چاروسا اشاره و بیان کرد: بهزیستی چاروسا 15 سال سابقه خدمت به مردم را دارد ولی متاسفانه از سال گذشته با انتقال نیروی‌های انسانی آن به دیگر مناطق با کمبود نیرو مواجه شد و امروز این اداره تنها فقط توسط یک نفر که هم خود مدیر است هم آبدارچی و هم نگهبان است اداره می‌شود که این جوابگوی تعداد زیاد معلول و بی‌سرپرست نیست.
رئیس بهزیستی چاروسا اذعان داشت: این اداره به دلیل نبود مکان فیزیکی هر چندماه یکبار تغییر مکان می‌دهد و مجبوریم هر روز تابلوی جلوی مکان قبلی نصب کنیم که مکان اداره تغییر کرد؛ که علاوه بر نبود مکان، نبود امکانات نیز شامل است و در این اداره که تنها یک خط تلفن و چند صندلی است که امیدواریم مسئولان استانی با توجه به قول‌های گذشته به قول خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه در چاروسا 200 خانوار معلول، 120 زن بی‌سرپرست و 24 خانوار دو معلولی وجود دارد تبیین کرد: این تعداد معلول در ماه مبلغی بسیار اندک از بهزیستی دریافت می‌کنند که توانایی اداره زندگی خود را ندارند./ عصردنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=176330
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما