پنجشنبه 30 آذر 1391 - 10:47

ادامه سریال قطع درختان در یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز– به جای آنکه باد درختان کهگیلویه و بویراحمد را به لرزه درآورد امضای مسئولین برای طرح های غیر کارشناسی شده درختان را نه از شاخ و برگ بلکه از ریشه می لرزاند ، شهر یاسوج بعد از اقدام غیر کارشناسی شده اکبر نیکزاد استاندار وقت به دید معمار گونه و کارشناسی شده به دید عمرانی ! در تخریب تپه ولایت و قطع درختان تنومندش ، به راحتی و بدون هیچ پرسشگری و مطالبه گری شاهد قطع درخت در خیابان جمهوری به بهانه تعریض و کنترل ترافیک ، آبشار یاسوج به بهانه پیر بودن درختان و خسارت به خودروی مسافرین بود ، گرچه در قوانین نظام جمهوری اسلامی که خط قرمز همه است به صراحت قطع درخت را منع و برای هر اصله درخت مجازاتهایی را پیش بینی شده :

براساس قانون مصوب سال ۱۳۵۹، برای متهمان محکوم به قطع درختان مجازات حبس از ۶ ماه تا سه سال و مجازات نقدی صد هزار تا یک میلیون تومان تعیین شده است اما بر اساس قوانین جدید متهمان به جای سه سال حبس باید حدود ۲۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

سوم خردادماه سال ۱۳۵۹ بود که لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها توسط شورای انقلاب با هدف حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان و همچنین جلوگیری از قطع هرگونه درخت در بزرگراهها، معابر، بوستانها، میادین، باغات و همچنین محلهایی که به تشخیص شورای شهر باغ شناخته می شود تصویب شد. براساس این قانون مجازات قطع درختان از جزای نقدی ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای قطع هر درخت در صورتی که بیش از ۳۰ اصله باشد  و همچنین حبس تعزیری ۶ تا سه سال تعیین شده است.

همچنین در تبصره این قانون آمده است: در صورتیکه قطع درخت از مالکین به نحوی باشد که باغی را از بین ببرد و از زمین آن به صورت تفکیک و خانه سازی استفاده کند همه زمین به نفع شهرداری ضبط می شود و به مصرف خدمات عمومی شهر و محرومین می رسد.

همچنین خبرگزاری فارس در تاریخ ۲۷ مرداد سال ۱۳۸۸ خبری تحت عنوان «قانون ممنوعیت قطع درختان در محدوده و حریم شهرها را ابلاغ کرد» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت بر روی خروجی خود می آورد که در متن این ابلاغیه آمده : به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کرد آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراهها، پارکها، بوستانها، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری‌ و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

 

 

 

 

 

تصاویر مربوط به قطع درختان از ریشه در محوطه کارخانه قند می باشد.

———————-

شما هم می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

info@boyernews.com

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=17577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عین اله گفت:

    چرا موقع نیکزاد حرف نزدی حالا شیر شدی؟

  2. شفایی گفت:

    بابا صدها درخت بلوط صد ساله را در حاشیه دنا و تیز خه کلان برای انتقال گاز و برق قطع کردن آب از آب تکون نخورد حالا شما دنبال درختان کاج توی محوطه شهری هستین؟

دیدگاه شما