سه شنبه 28 آذر 1391 - 23:17

تشییع بی نظیر شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز:

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج ، پیش از ظهر امروز پیکر پاک دو شهید گمنام از فرزندان زهرای مرضیه (س) در میان خیل مشتاق مردم شهید پرور یاسوج، از میدان امام حسین (ع) تا میدان هفت تیر یاسوج تشییع شد.

 


فضای شهر دوبار از عطر شهادت پر شده بود و زن و مرد و پیر و جوان برای تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا ، خود را به میدان هفت تیر رساندند.

 

هفت تیر از آغاز انقلاب تا کنون میدان همیشگی تجدید بیعت با شهدای این شهر بود و هر گاه لاله ای پر پر و کبوتری به اوج پرواز می کرد، مردم پیمان نامه ای دیگر زیر تابوت آن شهید امضا می کردند و برای همیشه تاریخ به یادگار می گذاشتند.

 


 

حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی در این مراسم در میدان هفت تیر یاسوج، با اشاره به شاخصه های انسان کامل و برتر بیان داشت: انسانی که به احیای فضایل و ارزش های دینی در جامعه بپردازد ، از دیگر انسان ها برتر و کامل تر محسوب می شود.

 


وی شهدا را کسانی دانست که نه تنها در طول حیات خود این چنین بودند ، بلکه جان خود را نیز برای احیای فضیلت ها داده اند و از آن دست شستند.

 


ملک حسینی افزود: شهدا چراغ هایی هستند که در جامعه بشری در پرتو درخشش آنها حیات و عزت می یابد.
وی به شهادت ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: اگر امامان ما همه به درجه رفیع شهادت رسیدند و جان خود را فدای خدا کردند ، برای این بود که کامل تر از هر حقیقتی شوند.

 


ملک حسینی خطاب به شهدای گمنام بیان داشت: آمده ایم که با شما بیعت ببندیم و با رهبر و امام شما پیمان ببندیم که استوار بمانیم و آرمان های نهضت امام خیمنی را در جامعه زنده و پایدار نگه داریم.
پیکر دو شهید گمنام پس از اجرای مراسم مختصری در میدان هفت تیر به سمت حسینیه عاشقان ثارالله (ع) تشییع شد.

 

لازم به ذکر است دو شهید گمنام در منطقه عملیاتی والفجر هشت ، در فاو بر اثر تک دشمن به شهادت رسیدند که یکی از آنها 24 سال و دیگری 16 سال سن داشتند.
پیکر این دو شهید فردا عصر به سمت شهرستان باشت عزیمت داده ، تا در آنجا به خاک سپرده شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=17440
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما