دوشنبه 30 آذر 1394 - 4:20

خیمه بارسا بر قله فوتبال باشگاهی جهان

دو تیم فوتبال بارسلونا و ریورپلاته آرژانتین در دیدار پایانی جام باشگاه‌های جهان مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت این بارسلونا بود که موفق شد جام قهرمانی را بالای سر بگیرد.

به گزارش بویرنیوز: دو تیم فوتبال بارسلونا و ریورپلاته آرژانتین در دیدار پایانی جام باشگاه‌های جهان مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت این بارسلونا بود که موفق شد جام قهرمانی را بالای سر بگیرد.

دو تیم فوتبال ریورپلاته و بارسلونا در جریان فینال جام باشگاه‌های جهان مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

این بازی به قضاوت فغانی، داور بین المللی ایران کلید خورد و شاید یکی از مهمترین دقایق آن دقیقه 6 بازی بود که فغانی خطا روی اینیستا را اعلام کرد اما کارت زردی برای بازیکن آرژانتینی ریورپلاته در نظر نگفت. همین موضوع با شکایت وب سایت آس اسپانیا همراه بود، نویسنده و گزارشگر آنلاین این بازی در آس اسپانیا معتقد بود که فغانی باید در آن صحنه به بازیکن ریورپلاته اخطار می‌داد.

فشار بارسلونا لحظه به لحظه روی دروازه حریف افزایش پیدا می‌کرد و بازی پربرخورد بین دو تیم با مدیریت و قضاوت خوب فغانی پیش می‌رفت.

فغانی در دقیقه 16 به آلبا بازیکن خاطی بارسلونا کارت زرد نشان داد و در دقیقه 10 بازی هم به خاطر خطای کرانویتر روی مسی از کارت زرد خود استفاده کرد.

خطای پونزیو روی دانیل آلوس باعث شد کارت زرد دیگری از جیب داور ایرانی در دقیقه 33 خارج شود.

بارسلونا موقعیت‌های مسلم گلزنی را یکی پس از دیگری از دست می‌داد تا این که لیونل مسی موفق شد در دقیقه 36 گل اول بارسلونا را ثمر برساند.

فغانی در این صحنه به شدت از سوی تیم ریورپلاته تحت فشار قرار گرفت، چند ثانیه قبل از به ثمر رسیدن این گل، بازیکنان ریورپلاته منتظر اعلام خطای بازیکن بارسلونا بودند و خبری از سوت فغانی نشد. در صحنه گل بارسلونا در دقیقه 36 نیز توپ به دست راست لیونل مسی برخورد کرد اما کمک داور و داور میدان اعتنایی به فریاد مدافعان ریورپلاته نداشتند.

سوارس بازیکن سرشناس و کلیدی تیم فوتبال بارسلونا در پایان نیمه اول بارها موقعیت گلزنی داشت اما آنها را یکی پس از دیگری از دست داد. تا بارسلونا یک بر صفر از حریف آرژانتینی خود پیش بیفتد.

حملات بارسلونا در نیمه دوم نیز ادامه داشت و ستاره گلزن بارسلونا، سوارس بالاخره موفق شد در دقیقه 49 گل دوم بارسلونا را به ثمر برساند. بارسلونا موقعیت‌های زیادی را از دست داده بود اما این شاید کمترین حق بارسا از این بازی بزرگ بود.

قضاوت کارشناس داوری آس اسپانیا درباره گل اول بارسلونا، خطای هند مسی بود، مارکو کامان کارشناس داوری وب سایت آس اسپانیا معتقد است که توپ به دست مسی برخورد کرده و داور می‌توانست گل اول بارسلونا را مردود اعلام کند اما با اعتماد به کمک داور خود با توجه به مالکیت بازیکن بر توپ ترجیح داد این گل را سالم اعلام کند. این صحنه از دید کارشناس داوری آس اسپانیا بسیار نادر و پیچیده توصیف شده و از آن موقعیت‌هایی است که داور می‌تواند با نگاه خود، با توجه به حضور در صحنه قضاوت کند.

حملات بارسلونا ادامه داشت و سوارس موفق شد در دقیقه 68 بازی بار دیگر دروازه حریف را باز کند و تابلوی نتایج را به صورت 3 بر صفر تغییر بدهد.

جام باشگاه‌های جهان از سال 2000 بنیانگذاری شد و بارسلونا اولین قهرمانی در آن را تجربه کرد.

بارسلونا در نهایت با نتیجه 3 بر صفر برابر ریورپلاته به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع: فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=173598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما