سه شنبه 26 آبان 1394 - 12:52

مناسب سازی معابر یاسوج برای معلولان برای اولین بار

در دو سال گذشته مراکز اصلی شهر از میدان شهدا تا شهرداری قدیم و معابر خیابان فردوسی تا شریعتی ترمیم و بازسازی شد.

معاون حوزه فنی و اجرایی شهرداری یاسوج از مناسب‌سازی و همسان‌سازی بیش از 20 هزار مترمربع فضای شهری برای جانبازان و معلولان در این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: مناسب‌سازی بیش از 20 هزار مترمربع فضای شهری برای معلولان یاسوجی

به گزارش بویرنیوز، سالم نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسب‌سازی و همسان‌سازی بیش از 20 هزار مترمربع از معابر شهری یاسوج اظهار داشت: مجموعه شهرداری یاسوج در خصوص مناسب‌سازی و همسان‌سازی پیاده‌روها و همچنین عبور و مرور و تردد نابینایان، معلولان و جانبازان در سال 93 و 94 بالغ بر 20 هزار مترمربع عملیات پیاده‌روسازی و فرش موزائیک انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده جهت بهسازی و تردد بهتر معابر برنامه‌های خاصی داریم، افزود: بر همین اساس و با تمهیدات در نظر گرفته شده تعداد 50 تابلوی پارکینگ جانبازان و معلولان سال آینده 30 تا 50 در نقاط مختلف ترافیکی شهر یاسوج نصب خواهد شد.

معاون حوزه فنی و اجرایی شهرداری یاسوج با اشاره به برخی اقدامات شهرداری یاسوج در خصوص مناسب‌سازی معابر و امکان شهری برای جانبازان و معلولان گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج برابر آیین‌نامه‌های اجرایی به مالکینی که قصد ساختن ساختمان‌های بالای پنج طبقه را دارند دستور داده حتما آسانسور و تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب معلولان و جانبازان پیش‌بینی شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه در ساخت اماکن تفریحی عمومی و پارک‌ها همه موارد از جمله احداث رمپ برای تردد نابینایان و جانبازان در دستور کار قرار شهرداری یاسوج قرار دارد اظهار داشت: در دو سال گذشته مراکز اصلی شهر از میدان شهدا تا شهرداری قدیم و معابر خیابان فردوسی تا شریعتی ترمیم و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی خیابان سردار جنگل شمالی و خیابان عمده‌فروشان انجام گرفته، افزود: برخی عوامل از جمله عدم رعایت مغازه‌داران و شهروندان هنگام اجرای عملیات موزائیک باعث پایین آمدن کیفیت کار شده که این موارد دوباره توسط پیمانکار اصلاح می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    این  طرح سراسریه   ربطی به شهرداری نداره

دیدگاه شما