یکشنبه 17 آبان 1394 - 17:54

3 عامل اصلی مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

چمن تصریح کرد: 16 درصد زنان و مردان بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد فشار خون بالا دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 50 درصد زنان و 35 درصد مردان بالای 30 سال در این استان دارای اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: 16 درصد زنان و مردان بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد فشار خون بالا دارند.

خبرگزاری فارس: 16 درصد زنان و مردان بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد فشار خون بالا دارند

به گزارش بویرنیوز، رضا چمن ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سه عامل اصلی مرگ و میر در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی 40 درصد، سوانح و حوادث 14 درصد و سرطان و تومورها 12 درصد باعث مرگ و میر در استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تغییر سبک زندگی را از عوامل ابتلاء افراد به بیماری‌ها دانست و بیان کرد: کم‌تحرکی، کاهش فعالیت‌های بدنی، اضافه وزن و چاقی، سابقه خانوادگی، مصرف غذاهای پر نمک و غذاهای شیرین، روغن‌های حیوانی، استرس‌های شغلی و اجتماعی، افزایش سن و مصرف دخانیات از جمله عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی مصرف دخانیات را یکی دیگر از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و عنوان کرد: مصرف سیگار خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا چهار برابر افزایش می‌دهد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: 50 درصد زنان و 35 درصد مردان بالای 30 سال در کهگیلویه و بویراحمد دارای اضافه وزن و چاقی هستند که این زنگ خطر باید جدی گرفته شود.

چمن تصریح کرد: 16 درصد زنان و مردان بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد فشار خون بالا دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه اصلاح سبک زندگی افراد در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها حائز اهمیت است، اضافه کرد: ترویج تغذیه و سفر سالم، ممنوعیت استعمال دخانیات، ایجاد فرهنگ تحرک برای تندرستی و پیاده‌روی روزانه 20 تا 30 دقیقه‌ای در کاهش بیماری‌ها خصوصاً بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168714
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت بر گزارش کامل و جامع واقعادیابت و فشارخون معضلی شده مردم باید بفکر سلامتی وتندرستی خود باشند 

  2. سیامک گفت:

    آنوقت مردم بجای اینکه دنبال ورزش و غذای سالم باشند فکرمیکنند که فقط  در هرروستا یک کلینیک پزشکی بسازند تا سازم بمانند 

  3. ناشناس گفت:

    کاش علوم پزشکی برنامه هایی در جهت پیشگیری هم برای مردم میداشت 

  4. ایرانی گفت:

    دکتر عزیز بازرسیها از داروخانه ها فیزیو تراپیها را بیشتر و قانونمند کنید

  5. هاشمی گفت:

    خیلی درست گفتن واقعا چاقی و کم تحرکی از بلاهای خانمانسوز شده که بنظرم آثار منفی بیشتر از حتی اعیتاد داره چون یه درصد بسیار بالایی از مردم را گرفتار و بیمار می کنه. اما راهش اینه که به کمک صدا و سیما و رسانه ها فرهنگ سازی بشه . تشکر از بویرنیوز

  6. رحمانی گفت:

    پیشنهاد میکنم امور ورزش و تحرک و برنامه های تغییر سبک زندگی را هم به علوم پزشکی واگذار کرد تا به زیست  سالم افراد کمک شود زیر ساخت های توسعه و مدیریت در علوم پزشکی بسیار خوب و قدرتمند وجوددارد 

  7. آموزش سلامت گفت:

    آیا شهرداری پیست دوچرخه سواری برای شهر داره آیا پارک مخصوص پیاده روی  برای مردم هست.  باید هم فرهنگ سازی بشه و مردم احساس خطر کنن هم امکانات تغییر رفتار باشه  تا سبک زندگی اصلاح بشه.

  8. معلم گفت:

    مشکل اصلی اینه که همه سیاست گذاران و همه برنامه ریزان و خود مردم و از همه مهمتر رسانه ها کمک کنند که به عوض اینکه همه دنبال خدمات پزشکی تخصصی و پر هزینه باشند با اصلاح رفتار به سادگی با هزینه کم می تونن سلامتی خودشون حفظ کنن و محتاج پزشکا هم نباشن که در خیلی بیماریهای مهلک چندان کاری هم ازشون ساخته نیست

  9. ناشناس گفت:

    ایکاش چاقی و فشارخون درمان قطعی داشت 

دیدگاه شما