شنبه 16 آبان 1394 - 3:27

روایت معاون روحانی از معضل جدید دختران روستایی/ آمدن چندتا انگلیسی که نفوذ نیست/ نظر فرزند امام درباره تسخیر سفارت آمریکا/ دلسوزی های برادر رئیس جمهور (+عکس)

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

رکورد واردات بنزین شکسته شد

در مدت 225 روز گذشته از سال جاری یعنی از ابتدای سال 94 تا پایان دهه اول آبان ماه، به طور متوسط 68 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.این گزارش حاکی است، میزان مصرف بنزین در این مدت نیز حدود 72.5 میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 93 حدود 2.7 درصد رشد دارد.براساس آمار و اسناد رسمی شرکت ملی پالایش و پخش در طول 225 روز گذشته از سال جاری به طور متوسط 8 میلیون 850 هزار لیتر بنزین وارد کشور شده است که دارای رشد 4.4 درصدی نسبت به سال 93 است که بیشترین میزان واردات بنزین به کشور از پایانه‌های جنوب صورت گرفته است.با نگاهی به آمار واردات بنزین در روز دهم آبان ماه سال جاری باید گفت تنها در این روز 40 میلیون لیتر بنزین از پایانه ها جنوبی وارد کشور شده است که یک رکورد در واردات بنزین محسوب می شود.این گزارش با اشاره به وضع موجودی ذخایر بنزین در کشور اضافه می‌کند، در 10 آبان ماه موجودی بنزین کشور 932 میلیون لیتر است که نسبت به روز مشابه در سال گذشته 358 میلیون لیتر کمتر است.

موضع جدید مفتی عربستان علیه «داعش»

«عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی در جدیدترین موضع علیه گروه تروریستی داعش، آن را گروهی جنایتکار و به دور از اسلام توصیف کرد.آل الشیخ در کنفرانس «خطر گروه داعش و راه‌های مبارزه با آن» در دانشگاه «ترکی بن عبدالله» در شهر «ریاض»‌ (پایتخت) که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت:‌شیوه‌ای که داعش در پیش گرفته، در هیچ کجای میراث اسلامی و در هیچ یک از جماعت‌هایاسلامی در طول تاریخ اسلام دیده نشده است.به گزارش «الحیات»، مفتی کل عربستان سعودی گفت: نمی‌توان هیچ طور این گروه را طبقه‌بندی کرد جز اینکه آن را جزء شیوه‌های «افساد (فی الارض) و خوارج» دانست.این مفتی عربستانی که بسیار دیرهنگام علیه داعش موضع گرفتند و از ابتدای فعالیت این گروه تروریستی در سوریه علیه آن صحبت نکردند، ادامه داد: اسلام یک چیز است و واقعیت داعش چیزی دیگر. داعش گروهی جنایتکار است که برای نابود کردن امت و فاسد و ضعیف‌کردن آن از طریق کشتار مسلمانان آمده‌اند حال آنکه کفار و بت‌پرستان را رها کرده‌اند؛ همچنانکه آنها با اهل عراق و شام با اخلاق رذیله و بد برخورد کردند.آل الشیخ گفت: اینها با اسلام فرسنگ‌ها فاصله دارند و دشمن هستند و باید از آنان بر حذر بود.به گفته مفتی کل عربستان، «داعش بسیاری از افراد جاهل را فریفت و به دروغ ادعای اسلام کرد و آنانکه برای الحاق شدن به داعش تبلیغ می‌کنند یا جاهلند یا مریض.

حذف استکبارستیزی با دیپلماسی مک‌دونالدی

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل امروز (جمعه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهارداشت: ما همزمانی سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل با ایام محرم را به فال نیک می‌گیریم. رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: آمریکا بسته‌ای از بهانه‌های مختلف را دور هم جمع کرده و در حال بازتولید آن ها خواهد بود بنابراین موضوع ما اگر در مسئله هسته‌ای حل شود صرفا یکی از بهانه‌ها حل شده است و بنابراین آمریکایی‌ها مثل سابق حوزه تهدیدشان یک حوزه ثابت و دائمی است و ما نباید فریب بخوریم.«آن کسانی که در کشور ما یا براساس برداشت غلط و یا براساس برداشت مغرضانه به دنبال توسعه دوستی و حذف استکبارستیزی با آمریکا هستند بدانند آن کسانی که حضور آمریکا در کشور را در حوزه های مختلف تئوریزه می‌کنند و آن کسانی که به دنبال توسعه شبکه نخبگانی، دیپلماسی مک دونالد، دیپلماسی ورزشی، اساتید، سینمایی و انواع و اقسام عرصه‌هایی که به سمت تعامل بیشتر و درست کردن پایه های نفوذ در کشور ختم می شود حرکت‌های مشکوکی است یا با برداشت غلط و یا با برداشت مغرضانه و خائنانه در این کشور در حال شکل گیری است»

منتظر چراغ سبز آمریکا هستیم

بوئینگ اعلام کرد در شرایطی که منتظر چراغ سبز دولت آمریکا در مورد برداشته شدن تحریمها علیه ایران است، به ارزیابی پتانسیل فروش هواپیما به این کشور می‌پردازد.به گزارش ایسنا، بینزس ویک در گزارشی به نقل از رندی تینثت، مدیر بازاریابی هواپیمای بوئینگ نوشت: مسلما پتانسیل فروش به ایران وجود دارد. این کشور 80 میلیون نفر جمعیت و ذخایر عظیم نفت و گاز داشته و ناوگان هواپیماهای مسافربری فرسوده ای دارد که هواپیماهای آن تنها چند ساعت در روز پرواز می‌کنند.مدیر بازاریابی هواپیمای بوئینگ در ادامه افزود: بوئینگ همچنین پتانسیل فروش هواپیما در منطقه خاورمیانه را فراتر از شرکتهای هواپیمایی بزرگی مانند امارات، قطر ایرویز و اتحاد ایرویز می‌بیند. تقاضا از این منطقه با وجود پایین آمدن قیمت نفت و کمتر شدن درآمد نفتی، همچنان از متوسط جهانی بالاتر خواهد بود.

ضرورتی برای رایزنی اصلاح‌طلبان و شورای‌نگهبان وجود ندارد
محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا برای رفع نگرانی برخی گروه‌ها نیاز به رایزنی با شورای نگهبان است، عنوان کرد: قانون همه راهکارها را مشخص کرده است و در صورتی که نهادهای مسئول و همچنین اعضای شورای نگهبان قانون را رعایت کنند٬ دیگر ضرورتی برای رایزنی میان اصلاح‌طلبان و اعضای شورای نگهبان وجود ندارد.وی افزود:‌ وظیفه همه ما را قانون تعیین کرده بهتر است همه گروه‌ها و نهادها محور فعالیت‌های خود را قانون قرار دهند.هاشمی در پاسخ به این سوال که برای انتخابات مجلس چه فعالیتی خواهید داشت، گفت: هیچ فعالیتی جز شرکت در انتخابات و رای دادن برای انتخابات مجلس دهم نخواهند داشت.
نظر فرزند امام درباره تسخیر سفارت آمریکا

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی یادگار امام برای خروج این اتباع آمریکایی از کشور، به فرودگاه مهرآباد رفت تا وقتی گروگان‌ها آزاد می‌شوند، با آنها باشد که مطمئن شوند در راه قضیه‌ای اتفاق نمی‌افتد.در فرودگاه مهرآباد، وی به سوالات روزنامه‌نگاران در مورد گروگان‌های آزاد شده، پاسخ داد که متن بخشی از آن به نقل از جماران در زیر می آید:« اینجا یک سفارتخانه عادی نبود. اعمال اینها در موقعی‌که بچه‌ها وارد سفارتخانه می‌شوند و نوع دستگاه‌هائی‌ که آنجا بوده نشان می‌دهد که این مرکز فعالیت سیا در خاورمیانه بوده، بدین معنا که دستگاه‌های بزرگی که شاید میلیون‌ها تومان قیمتش باشد. کسی آمده بود آنجا می‌گفت بعضی از این دستگاه‌ها شاید تا 300-400 میلیون تومان قیمتش است. چگونه می‌تواند این سفارتخانه دارای یک چنین دستگاه‌هایی باشد؟ قطعا اینجا سفارتخانه نبود و این لانه جاسوسی است. اما اینکه افرادی که آزاد می‌شوند بنا بر فرمان امام تنها آن عده‌ای هستند که جاسوسی آنها محرز نیست و جاسوس نیستند و الا مدارکی که آنجا بدست آمده مدارکی است که نشان می‌دهد بعضی از اینها رسما عضو سیا هستند و در آینده نشان خواهیم داد که از چه نوع حرکاتی این سفارتخانه در اینجا برخوردار بوده و چه نوع کارهایی را می‌کرده است.

مدارک بدست آمده نشان می‌دهد که سفارت در خرابکاری‌های کردستان و خوزستان و تعطیلی مدارس و اینکه چه کارهایی باید بکنند تا مدارس تعطیل بشود و نیز نوع تظاهراتی که باید برای دفاع از آیندگان- پیغام امروز- تهران مصور و چند روزنامه دیگر انجام شد، همه اینها نشان می‌دهد که چه افرادی با اینها ارتباط داشتند و اینها برای پیاده کردن نقش خودشان چه فعالیت‌هایی می‌کردند. لذا ما یقین داریم که اینجا تنها یک سفارتخانه نبود. و اینهایی هم که الان آزاد شدند، جاسوس نیستند و آن افرادی که تا عصر آزاد می‌شوند که شاید تعدادشان به 10 نفر برسد آنها هم به پرونده‌هایشان رسیدگی می‌شود.»

نام نفوذی ها را اعلام کنند

به گزارش خبر آنلاین، نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: اگر ادعای مسلمانی داریم، بهتر است بر اساس ظن و گمان حرف نزنیم.مسعود پزشکیان در واکنش به این ادعا که در تمام نهادهای نظام آمریکا نفوذ کرده و آدم دارد، اظهار کرد: افرادی که چنین ادعایی دارند که در نهادهای نظام شامل دولت و مجلس، جاسوس وجود دارد، اگر چنین کسانی را می شناسند و نگویند و اسامی آن ها را اعلام نکنند، گناه می کنند! اما اگر نمی شناسند و ظن و گمان آن را دارند، قرآن می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید از بسیاری از گمان ها بپرهیزید، چرا که بعضی گمان ها، گناه است».وی تاکید کرد: ما مسلمان هستیم و بهتر است بر اساس ظن و گمان حرف نزنیم.

برخی توقع‌شان از برجام فراتر رفته است

رئیس قوه قضاییه در این سفر با جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و خانواده بزرگ دستگاه قضا در استان مازندران دیدار کرد و همچنین در شورای اداری این استان نیز شرکت کرد. آیت الله آملی لاریجانی،گفت: متأسفانه برخی توقع‌شان از برجام و دولت فراتر رفته است و این درست نیست زیرا خیلی‌ها، خیلی‌ چیزها دل‌شان می‌خواهد که قرار نیست محقق شود. ما می‌دانیم که فشار اجرایی بر دوش دولت است و اینکه برخی می‌گویند دولت فقط کارش مذاکره کردن شده است غیر منصفانه است.چرا حرف‌های غیر اعتدالی می‌زنیم متأسفانه امروز همه به دولت حمله می‌کنند اما ما تا وقتی که دولت در چارچوب‌های نظام عمل کند دولت را حمایت خواهیم کرد.

اتهام قاچاق ازسوی فرماندار وقت علیه نماینده مجلس

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به مشکلاتی که در ادوار پیش در جریان تایید صلاحیتش برای ورود به مجلس با آن روبرو شده، اعلام کرد: ‌ در دوره پیش، گزارشی علیه بنده مرجوع شده‌ بود که ادعا می‌کرد من قاچاقچی هستم. در واقع یکی از مسئولان وقت در فرمانداری از تشابه اسمی بنده با یک قاچاقچی سوءاستفاده کرده‌ بود و با وجود آن‌که می‌دانست سال ۷۹ نماینده مجلس بودم، پرونده فرد دیگری را به حساب من گذاشته بودند و مدعی شدند که به اتهام قاچاق زندانی هم شده‌ام که البته در ‌‌نهایت آقای اژه‌ای و سراج اعلام کردند، این‌گونه نبوده‌است. ندیمی در گفت و گو با ایلنا افزود: در دوره پیش از آن، گزارش دیگری علیه من تهیه شده‌ بود که می‌گفت من ۳ پسر دارم که سلطنت‌طلب و ساکن لندن هستند. در موردی دیگر مطرح شده‌بود، پرونده‌ای در دادگاه رشت به جرم فراری دادن متهم دارم، حال آن‌که من هیج پرونده‌ای در هیچ‌کدام از دادگاه‌های کشور ندارم که بعد استعلام شد و آقای حشمتی که در آن زمان رئیس‌ کل دادگستری بود، اعلام کرد چنین چیزی صحت ندارد.

ظریف گفت در جلسه‌ای که به رهبر دروغ می‌بندند، نمی‌نشینم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم در مورد برجام»، فرایند بررسی برجام درمجلس و اقدامات خود به عنوان یک نماینده در این زمینه را تشریح کرد. به گزارش ایلنا، احمد توکلی در بخشی از صحبت های خود گفت: یکشنبه ۱۶ فروردین ۹۴ دکتر ظریف برای ارائه گزارش از مذاکرات لوزان به کمیسیون سیاست خارجی آمده بود. آقای کریمی قدوسی نخستین نماینده‌ای بود که در اعتراض به مذاکرات در نوبت خود به آقای ظریف متعرض شد و خطاب به وی چیزهایی را از حضرت آقا نقل کرد که دکتر ظریف دو بار گفت دروغ است و در بار سوم از جایش برخاست و در حالی که می‌گفت در جلسه‌ای که به آقا دروغ می‌بندند، نمی‌نشینم، قصد خروج کرد که با اصرار همکاران دوباره نشست. آقای کریمی هم با خواهش من و آقای نبویان ادامه نداد. افراد مختلف سخن گفتند.

وعده ام عمل نشد، سیبیلم را می تراشم

‘نیکلاس مادورو’ رئیس جمهوری ونزوئلا وعده داد که اگر دولتش نتواند تا پایان سال 2015 میلادی یک میلیون مسکن بسازد، سبیلش را می تراشد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از کاراکاس به نقل از مادورو نوشت: ‘اگر تا 31 دسامبر (10 دی) یک میلیون خانه را تحویل نداده باشم، برای تنبیه خود و دیگر اینکه همگان از شکستم خبردار شوند سبیلم را می تراشم.’اشاره مادورو به طرح بلندپروازانه ساخت مسکن است که هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال 2011 (1390) آغاز کرد تا خانواده های آسیب دیده از سیل ویرانگر سال 2010 (1389) اسکان یابند.

رهبر انقلاب در فهرست قدرتمندترین افراد جهان 

نشریه فوربس در گزارش سالانه خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد جهان معرفی کرد. نشریه فوربس هر ساله فهرست قدرتمندترین افراد جهان را منتشر می‌کند که اغلب چهر‌ه‌هایی شاخص در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند.این نشریه در گزارش سال 2015 خود نام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در رده‌های اولیه این لیست 73 نفره ذکر کرده است.در این فهرست نام افراد دیگری شامل، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، فرانسوا اولاند رییس‌جمهور فرانسه، جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا و مارگات چان رییس سازمان بهداشت جهانی به چشم می‌خورد.

هواپیمای روس بمبگذاری شده بود

سرویسهای اطلاعاتی انگلیس، معتقد هستند که هواپیمای مسافربری روس در صحرای سینا به وسیله بمب منفجر شده است.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه “تایمز” روز جمعه در مطلبی تأکید کرد: مدارک بسیاری که دیشب فاش شده بیانگر آن است که داعش چمدانی را به داخل هواپیمای روس منتقل کرده بود. این روزنامه خاطرنشان کرد که کارشناسان اطلاعاتی انگلیسی و آمریکایی نامه‌ای را از عناصر داعش بین مصر و سوریه رهگیری کرده‌اند که حاوی اطلاعاتی درباره انتقال مخفیانه بمب به داخل هواپیمای روس است.

قطار اقتصادی دولت، به دره سقوط می‌ رود

قائم‌مقام حزب کارگزاران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصاد به مرز بحران رسیده است، گفت: رفتار دولت در برخورد با اوضاع اقتصادی کشور به گونه‌ای است که انگار هیچ کس حاضر نیست قبول کند اوضاع بحرانی است و دولتمردان در کاهش هزینه‌های جاری به طور عملی اقدامات قابل توجهی انجام نداده اند.اقتصاد نیوز نوشت: لیلاز افزود: قطار دولت با این ترمز قادر نخوهد بود از سقوط اقتصاد کشور به دره جلوگیری کند و بهتر است ترمز قوی‌تری را به کار گیرد که آن در پیش گرفتن کاهش هزینه‌های جاری، صرفه جویی در هزینه‌ها و قطع کمک‌های غیر ضروری به سازمان‌ها و نهادهای گوناگون است.

 برجام برای اجراست نه قاب شدن

نعمت الله منوچهری عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نامه رهبری را پایان همه حاشیه‌ها در خصوص برجام دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری با این نامه اصل برجام را مشخص و تاکید کردند که مجلس هم به صورت مستقل و بدون این‌که تحت تاثیر امری قرار گیرد به برجام رسیدگی کرده ‌است.وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمرین تاکیدات مقام معظم رهبری این است که در نیمه راه دچار توهم نشویم و دشمن را دوست نپنداریم؛ زیرا ایشان در همه حال؛ هم در زمانی که آمریکا گزینه نظامی علیه ما روی میز داشت و هم در زمانی که با ما دست داد، بر این‌که نباید به آمریکا اعتماد کرد تاکید داشتند.وی همچنین با اشاره به این‌که «برجام برای اجرایی شدن نوشته شده نه این‌که آن را قاب بگیریم یا روی کاغذ بماند»، اظهار کرد: علاوه بر این‌که همه بخش‌ها باید به وظایف خود در خصوص برجام عمل کنند، باید بر عملکرد طرف مقابل نیز نظارت داشته باشند.
باید از فضای انتخابات 92 خارج شد
اکبر ترکان گفت: مخالفان و دلواپسان دولت و رئیس‌جمهوری همچنان در فضای انتخابات سال 92 مانده‌اند و از این فضا خارج نمی‌شوند.اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره واژه «نفوذ» و تذکر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه برخی با این واژه بازی می‌کنند، اظهار کرد: مواردی که آقای دکتر روحانی مطرح کردند کافی است ولی به نظر من، برخی از این افرادی که از واژه نفوذی استفاده می‌کنند مبنا و منطقی درباره حرف‌هایشان ندارند.وی ادامه داد: این افرادی که از سناریوهای خاصی استفاده می‌کنند، مسیر ملت ایران و دولت را متوقف نمی‌کنند و حتی همین افراد نمی‌دانند دنبال چه چیزی هستند. این افراد مخالف دولت هستند و هرجا زمان داشته باشند مخالفتشان را بروز می‌‌دهند و حتی اگر سوژه‌ای پیدا نکنند، آن را می‌سازنند.ترکان تصریح کرد: انتخابات سال 92 تمام شد و آقای دکتر روحانی حالا رئیس‌جمهوری این کشور است و با اعتدال و اقتدار کشور را اداره می‌کند. ولی یک عده هستند که همچنان در فضای رقابتی آن زمان مانده‌اند.
فاجعه منا، توطئه‌ای عمدی بود
آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: در همان اول هم که این فاجعه رخ داد، بنده در همین نماز جمعه عرض کردم که این توطئه عمدی بود، بعداً هم بعضی‌ها به ما اعتراض کردند، یک مقدار علائم و نشانه‌هایی ظاهر شد که این توطئه عمدی بوده است، البته نه توطئه سیاسی داخلی در رقابت‌های حکومتی، یک توطئه حساب‌شده استکبار بود.در خط براندازی حج و براندازی اسلام چون این‌ها اگر حج را از بین بردند، می‌توانند اسلام را نابود کنند، می‌خواهند یک جریانی به وجود بیاورند که دیگر آرزوی حج در همه دل‌ها و مغزها و ایده‌ها بمیرد که هرکس امسال در حج مشرف بود، دیگر بعدازاین با این شرایط و اخبار، آرزوی حج در ذهن و دل او به وجود نیاید، چنین توطئه حساب‌شده استکباری بود که انجام گرفت.تمام راه‌ها را ببندند، جلوی مأمورین امدادی را بگیرند، نکته‌ای که ریاست محترم سازمان حج و زیارت فرمودند که نکاتی را هم در ضمن فرمایشاتشان اظهار داشتند که می‌گفتند نماینده محترم ولی‌فقیه در بعثه داشت ضجه می‌زد که مردم دارند کشته می‌شوند، به فریاد برسید و مأمورین جلوی افراد را گرفته بودند و نمی‌گذاشتند امدادگران بروند، از این نشانه برای توطئه عمدی ظاهرتر و بارزتر می‌خواهید، این یک توطئه استکباری بود، همه راه‌ها را ببندند، جلوی امدادگران را ببندند، یک عده مردم را در هم کلاف سردرگم بکنند و یک منظره‌ای نشان دهند که دنیا، سیمای حج را این‌گونه ببیند، که حج یک مراسم وحشیانه‌ای که مردم به جان هم افتاده‌اند، روی‌هم افتاده‌اند و 7 هزار نفر خفه شدند و کمتر از دو ساعت 7 هزار نفر جان دادند و روی‌هم افتادند.
آمدن چندتا انگلیسی که نفوذ نیست
طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان با تاکید بر این‌که من مخالف این صحبت هستم که می‌گویند برجام مساوی با نفوذ است، تاکید کرد: برجام را مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و شورای امنیت ملی تایید کرده است پس نباید آن را با نفوذ مساوی بدانیم.وی به حضور یک انگلیسی در اصفهان و حواشی پیرامون آن اشاره کرد و گفت: حضور یک انگلیسی برای گردش، نفوذ نیست. آمدن افراد اصلا به معنای نفوذ نیست چراکه معتقدم وجود یک نفر نفوذ و سرطان محسوب نمی‌شود. اینکه این افراد انسان‌های پلیدی هستند شک ندارم، اما بگذارید این افراد به کشور بیایند و پیشرفت کشور را در سال‌های تحریم ملاحظه کنند.خطیب نمازجمعه اصفهان، ادامه داد: آمدن و رفتن یک یا 10 نفر از انگلیس و آمریکا که نفوذ محسوب نمی‌شود، مگر فرزندان این کشور در این کشورها تحصیل نمی‌کنند؟ پس یعنی آنها هم نفوذی هستند؟! نه این‌طور نیست.
رد ارتباط کی.اف.سی ترکیه با کی.اف.سی ایران
فست فود ‘کی.اف.سی’ ترکیه هرگونه ارتباط با فروشگاه فست فود ‘کی.اف.سی’ در ایران را رد کرد.به گزارش ایرنا از آنکارا، «زینب وورال» مسوول روابط عمومی و مطبوعاتی فست فود ‘کی.اف.سی’ ترکیه با ارسال یک پست الکترونیکی به دفتر ایرنا در آنکارا این مطلب را عنوان کرد. وی با ابراز تعجب از انتشار اخبار مرتبط با افتتاح شعبه کی.اف.سی در تهران گفت: هیچ یک از شعبات کی.اف.سی در ترکیه و یا در دیگر کشورها حق گشودن شعبه در تهران و یا شهر دیگری در ایران را ارایه نکرده اند. وی گفت: ما حق اقامه دعوی قانونی علیه هر فرد و یا گروه تجاری که ادعای دارا بودن حق استفاده از برند کی.اف.سی را بطور غیرقانونی بکنند، برای خود محفوظ می داریم. فست فود زنجیره ای کی.اف.سی بین المللی نیز روز سه شنبه ادعاهای مربوط به دادن مجوز گشایش شعبه در ایران را رد کرده بود. «لوری شالو» مسئول روابط عمومی شرکت «یام» مالک «کی.اف.سی» گفته است که با مسئولان محلی و مشاوران خارجی خود در تماس هستیم و علیه هر شرکت یا فردی که مدعی داشتن مجوز و حق گشودن شعبه ای با نام «کی.اف.سی» در ایران باشند و از نام آن سوء استفاده کنند، اقدام قانونی خواهیم کرد.
روایت معاون روحانی از معضل جدید دختران روستایی
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت: دختران روستایی با مسئله نوظهوری به نام بازماندگی از ازدواج روبرو هستند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه پنجشنبه در جمع زنان نخبه آذربایجان غربی گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه آموزش و تحصیل دختران، هم اکنون بسیاری از دختران تحصیلکرده کشور آماده اشتغال و کار در جامعه هستند که به علت نبود فرصت‌های شغلی، تنها راه پیش روی آنها ادامه تحصیل است. وی اظهارداشت:دختران تحصیلکرده بسیاری آماده اشتغال و خدمت به جامعه هستند و ما باید جوابگوی سرخوردگی ناشی از پاسخ ندادن به این انتظار باشیم و تمام تلاش خود را برای اشتغال‌زایی در جامعه متمرکز کنیم. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دختران روستایی با مشکلات مضاعفی مواجه هستند، گفت: بخشی از روستاها به علت مهاجرت و گسترش شهرنشینی خالی از مردان و پسران شده و دختران روستایی با مسئله نوظهوری به نام بازماندگی از ازدواج روبرو هستند.
دلسوزی های برادر رئیس جمهور
وبلاگ سرخه ای ها نوشت:
یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه : تنها برادر به برادر اطمینان دارد.این موضوع، نه تنها در زندگی شخصی ایرانیان، بلکه در فضای سیاسی و کلان کشورمان نیز مشهود است. طی دهه های اخیر شاهد آن بودیم که در عرصۀ سیاست و رسانه، همیشه در کنار رئیس جمهوری، برادر رئیس جمهور هم حضور پر رنگی داشته است.در تصویر زیر، گوشه ای از حضور دلسوزانهٔ و موثر برادران رئیس جمهوری و مسئولین را مشاهده می نمایید.
روایت معاون روحانی از معضل جدید دختران روستایی/آمدن چندتا انگلیسی که نفوذ نیست/نظر فرزند امام درباره تسخیر سفارت آمریکا/دلسوزی های برادر رئیس جمهورa
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما