چهارشنبه 6 آبان 1394 - 3:31

یک اقدام داعشی در کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

تخریب آثار تاریخی – طبیعی در دنیا آنقدر حائز اهمیت است که يونسكو تخريب آثار باستاني شهر نمرود عراق را توسط داعش “جنايت جنگي” خواند.

گروه فرهنگی – متاسفانه اثر خارق العاده گردشگری بردچهره توسط عده ای بی رحم تخریب شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این نمای طبیعی تاریخی که جلوه ای از شکوه خلق خداوند بود، در حالیکه مراحل ثبت جهانی را طی می کرد، گویا توسط سودجویان برای پیدا کردن اشیا و آثار تاریخی بوسیله پتک و کلنگ تخریب شده است.

بردچهره (1)

عمق فاجعه زمانی ملموس می شود که این اثر تاریخی با قدمت چند هزار ساله از زمان گذشتگان ما تاکنون صحیح و سالم به دست جامعه ی به ما رسیده بود، اما در مقطعی که میراث فرهنگی و آثار تاریخی – طبیعی هر ملتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مردمان است.

این حرکت بیش از هر چیزی شنونده را به یاد اقدامات اعضای گروهک تروریستی داعش می اندازد که در دو سال گذشته بشدت آثار تاریخی کشورهای عراق و سوریه را تخریب کردند و اشیای قیمتی این کشورها را به تاراج بردند.

تخریب آثار تاریخی – طبیعی در دنیا آنقدر حائز اهمیت است که يونسكو تخريب آثار باستاني شهر نمرود عراق را توسط داعش “جنايت جنگي” خواند.

بارتاب این خبر در رسانه های جمعی چنان گسترده بوده است که افکار عمومی بشدت از این حرکت جریحه دار شده است و خواستار برخورد سریع و شدید مدعی العموم با عامل یا عاملان این حرکت زشت غیرفرهنگی هستند.

امید است با ورود مسئولان امنیتی و قضایی و فرهنگی به اینماجرا هر چه سریعتر شاهد برخورد جدی با مسببان این اقدام باشیم تا دیگر کسی جرات دست درازی به هویت تاریخی – طبیعی این مرز و بوم را نداشته باشند.

بردچهره (5) بردچهره (4) بردچهره (3) بردچهره (2)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167385
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    این اثرتاریخی درکدام شهرستان ومنطقه بوده؟

  2. استان گفت:

    امیدوارم قانون اون آشغالایی که این کارو کردن دستگیر و از پشت سر گردنشون ر ا ببرد

  3. علی گفت:

    تشکر از بویر نیوز بخاطر تیتر بسبار جالبی که زده

  4. لر گفت:

    سرفاریاب
    کوه مه گردی 

  5. بویراحمدی گفت:

    متاسفم که تاریخمون رو از بین بردیم

  6. د-ف-ن گفت:

    خدائند دستان آن کسانی که به این آثار . بنا های تارخی و طبیعت و به جنگل های این سرزمین به این خوبی آسیب می رسانند را از ریشه فلج کند و نسل بر نسل این آدمها را سر زمین بردارد (آمین )

  7. بلوط گفت:

    حق توحش محفوظه

  8. علیمحمد گفت:

    باشه تا بعد ببینیم  چی میشه

  9. وفایی مقدم گفت:

    سلام
    این اثر تاریخی بسیار ارزشمند در کو ه مه گردی مشرف بر شهر سرفاریاب، فوق العاده زیبا ، دیدنی و از مظاهر بی نظیر طبیت سنگی خداوندی بوده که متاسفانه برزمین افتاده و زیبایش از دست رفته است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. انسان گفت:

    متاسفم برای فرهنگمون

دیدگاه شما