دوشنبه 6 آذر 1391 - 10:20

استاندار :توسعه کهگیلویه و بویراحمد در گرو تکمیل سد چم‌شیر

بویر نیوز-استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چم‌شیر از پروژه‌های فعال و باکیفیت کهگیلویه و بویراحمد است که آینده خوبی را برای توسعه این استان رقم می‌زند.

خبرگزاری فارس: توسعه کهگیلویه و بویراحمد در گرو تکمیل سد چم‌شیر

سیدحسین صابری در حاشیه بازدید از پروژه سد چم‌شیر در گچساران در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان اظهار داشت: پروژه سد چم‌شیر از پروژه‌های فعال و استراتژیک و باکیفیت این استان است.

وی افزود: عملیات حفاری، سرریز، تونل آبگیره، تکیه‌گاه‌های سد، تونل انحراف آب و جاده دسترسی و دائمی پروژه با کیفیت مطلوبی در حال اجرا است.

صابری تصریح کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 287.6 میلیارد تومان معادل با 229.8 میلیون یورو و با مشارکت یک شرکت چینی در حال اجرا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مزایای این سد و با بیان این‌که سد چم‌شیر به راحتی قادر است یک‌هزار و 800 میلیون متر مکعب آب را ذخیره کند، تصریح کرد: سد یاد شده قادر است سیلاب‌ها را کنترل و از خسارات ناشی از طغیان رودخانه زهره و سرشاخه‌های آن جلوگیری کند.

صابری با اشاره به این که نوع سد برق‌آبی است، عنوان کرد: علاوه بر ذخیره‌سازی آب، معادل 175 مگاوات برق تولید می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجه در منطقه، 110 هزار هکتار از اراضی استان‌های همسایه را نیز آبیاری می‌کند.

صابری ادامه داد: حجم عملیات گسترده و متنوع این پروژه کارگاه عملی خوبی برای دانشجویان رشته عمران استان نیز خواهد بود که خوشبختانه مجریان و کارشناسان خوب و مجرب پروژه مشتاق و آماده همکاری و پذیرش دانشجویان هستند.

وی اشتغالزایی این پروژه را خوب توصیف کرد و گفت: چنین پروژه‌های عظیم و آینده‌دار را باید به خوبی مورد حمایت قرار دهیم چراکه روند توسعه استان در گرو تکمیل چنین طرح‌های عظیم عمرانی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهمان گفت:

    دکتر جان کی وقت خالی داری یک سری به این اموزش و پرورش نیمه تعطیل بزنی ، در دوران مدیریت شما که قبل از هر چیز یک معلم و استاد دانشگاه می باشی قاعدتا دستگاههای فرهنگی و در راس اموزش و پرورش می بایست خیلی بیشتر و بهتر نظارت شوند و اوضاع بهتری پیدا کنند ، خواهشا خودت شخصا کسب اطلاع کن خیلی به گزارش های مدیر کل گوش نکن ، جنابعالی از فرهنگیان ، مردم و . . . جویا شو ، با حرف و سخنرانی که استعدادها شکوفا نمی شوند ، تحول بنیادین صورت نمی گیرد و . .

  2. رضا گفت:

    تو که با امدنت همه پروژه ها تعطیل شد ؟؟

دیدگاه شما