دوشنبه 6 مهر 1394 - 2:59

ویزای سفر وزیر بهداشت به عربستان چگونه صادر شد؟ / رایزنی های ظریف و امیر کویت نتیجه داد + تصویر

بر این اساس به جای صدور ویزای علی جنتی، وزیر ارشاد، که از سوی دولت به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری حادثه منا در عربستان انتخاب شده بود، روادید حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، صادر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در میانه صحن مجمع عمومی سازمان ملل به سراغ امیر کویت رفت و به صورت غیررسمی با وی رایزنی کرد و با وساطت او، ویزای سفر یک مقام ارشد دولتی به عربستان صادر شد.

به گزارش بویرنیوز، پس از فاجعه منا، عربستان به دفعات بر سر راه اعزام مسئولان ارشد ایرانی به این کشور برای رسیدگی به وضع حجاج کشورمان کارشکنی کرده بود؛ پس از رایزنی ایران با شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، که در نیویورک به سر می‌برد، سعودی‌ها با پرواز از یکی از مسئولان ارشد غیرسیاسی ایرانی به این کشور موافقت کرده است.

هیات جمهوری اسلامی ایران با امیر کویت در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت ‌وگویی در این باره انجام داد؛ گفت‌و‌گویی که البته ثمربخش واقع شد و امیر کویت در تماس با شخص پادشاه عربستان، موافقت وی را برای سفر یکی از مقامات غیر سیاسی ایران به سعودی گرفت.

بر این اساس به جای صدور ویزای علی جنتی، وزیر ارشاد، که از سوی دولت به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری حادثه منا در عربستان انتخاب شده بود، روادید حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، صادر شد.

صبح امروز، حجت‌الاسلام احمد سالک،رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در حاشیه نشست علنی مجلس با بیان اینکه دو هیئت از ایران برای اعزام به عربستان تشکیل شده است، گفته بود: یک هیئت به‌سرپرستی وزیر بهداشت و هلال احمر و هیئت دیگر به‌سرپرستی وزیر ارشاد تشکیل شده است. او افزوده بود: تا کنون ویزای وزیر بهداشت صادر شده و ویزای آقای جنتی هنوز صادر نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عزت ايران گفت:

    واقعا اين زانو زدن ظريف مقابل شخصيت كشوري كه با حمله 12 كماندوي صدام كشورش رو ترك كرد و فرار كرد ، كشوري كه كل وسعتش اندازه كهگيلويه و بويراحمد هست

  2. بسيجي گفت:

    اقتار ايران را به زير سئوال برد.

  3. عبدوشا گفت:

    واقعامتاسفم……………

  4. فدایی رهبر گفت:

    این بود عزت ایرانی

  5. مهدی گفت:

    وای خدای من

  6. احمد گفت:

    آنهایی که چرت پرت حرف می زنند آنها هستند که دلسوز این انقلاب نیستند  درودبرظریف این دلیر شجاع

  7. چواسه گفت:

    واقعا شرم آورررررررررررررررررررررررررررر است .

  8. مخبر گفت:

    آقا کجا زانو زده
    نشسته داره صحبت میکنه
    چرا دارین سوئ برداشت می کنید
    اگر همین مرد نبود شما میخواستین وزیر بهداشت رو بفرستید عربستان؟

  9. باشتی اصیل گفت:

    بابا چرا قضاوت الکی میکنید . برادر من ایشان زانو نزده (دو کرپا خودمونی )که بتونه درست حرفش بزنه

  10. باشت گفت:

    بابا چرا قضاوت بی مورد میکنی ؟ایشان (دو کره پا)نشسته که بتونه درست حرفش بزنه

  11. ناشناس گفت:

    آقا بذارید کنار این مهملاتو.شعور آقای ظریف خیلی بیشتر از تصور شماست بنده خدا که نمیتونسته جلو پادشاه یه کشور هرچند بی اهمیت سر پا وایسه صندلی هم که نبوده چاره چیه؟نشستن اوکی؟

دیدگاه شما