جمعه 3 مهر 1394 - 12:31

تعداد کشته شدگان فاجعه منا به 1300 نفر رسید/ 130 ایرانی در میان قربانیان

مقامات عربستان اعلام کردند شمار قربانیان حادثه منا به 1300 نفر افزایش یافت. در این حادثه همچنین هشتصد و پنج نفر از حجاج مجروح شدند.
منابع خبری می‌گویند آمار کشته‌شدگان «فاجعه منا» به 1300 نفر رسیده است.

به گزارش بویرنیوز، رییس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه منا اظهار داشت: هنوز آمار قطعی و دقیق از تعداد قربانیان این حادثه در دست نیست، اما بر اساس آمار اولیه که به صورت میدانی کسب شده است، در این حادثه1300 نفر کشته و 2000 هزار نفر زخمی شده اند.

براساس این گزارش، حدود 130 ایرانی در میان قربانیان دیده می شود.

سعید اوحدی با اعلام اینکه پزشکان ایرانی در آماده‌باش کامل هستند، افزود: تعداد مجروحان بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است و کسب هرگونه اطلاعات از هویت حادثه‌دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات در منا ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اعلام اینکه همه مسیرهای منتهی به رمی جمرات مسدود است افزود:حادثه دیدگان به دلیل مشکلات تنفسی دچار حادثه شده اند و قطعا کشور عربستان به دلیل این سوء مدیریت باید پاسخگو باشد.

مسئولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد./تیک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. sun گفت:

    من واقعا نمیدونم که این زایرین اگه عجله داشتند عجله واسه چی بود که اینگونه هجوم بردند و زیر دست و پا خفه شدند؟
    مگر بار اول بوده….چرا دولت ایران و مدیر گروههای آنجا حجاج رو برای زمانهای ازدحام اماده و مدیریت و برنامه ریزی نکردند؟ چرا اینقدر سهل انگاری از سوی دولت ما و دولت سعودی…!
    لطفا کمی بیدار شویم و لااقل خودمان بفکر خودمان باشیم.این رفتن در این زمان مناسب نبود.
    روحشان شاد..

  2. دکتر سعید فرزامی گفت:

    بعد از وقايع اخير دستگاه تبليغي ضد انقلاب ومنافقين بر ضد حجاج و فريضه حج فعال شده———–حج فريضه اي واجب و غير قابل تحريمه فقط بعد از كشتار حجاج به دستور امام براي مدتي محدود تحريم شد—تحريم حج از طرف ما بزرگترين و رايگان ترين ضربه به تشيع در جهان محسوب ميشه و به وهابي ها اين فرصت رو مي ده كه بگند شيعيان مسلمان نيستند–امام علي عليه السلام در وصيت خودشون به امام حسن عليه السلام دوبار خدا را سوگند دادند كه عرصه حج را خالي نگذاريد—–دوستان در گير و دار شهادت مظلومانه حجاج ايراني و شيعه مراقب تبليغات ضد انقلاب و سلطنت طلبها عليه حجاج باشيد و از اين مجاهدين راه خدا با كمال احترام ياد كنيد
    واقعا دقت کنید باز موج دیگه ای تو راهه

  3. ناشناس گفت:

    احتمالا شنا بلد نبودن خفه شدن

دیدگاه شما