جمعه 3 مهر 1394 - 5:18

ناهماهنگی در میان مدیران سیاسی کهگیلویه و بویراحمد/ درسی که باید از رفتار محمدی و حسنی گرفت

سخنان حسني به مذاق برخي از اصولگرايان خوش نيامد و باعث شد تا وي چند روزي سيبل اين جريان باشد و هر چند طيف رقيب پيش از اين نيز به جهت گيري حجت الاسلام پناهي انتقاد كرده بودند.

گروه سياسي – حدود 5 ماه و يك هفته تا دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بيشتر نمانده است و مجريان برگزاري انتخابات بايد براي برگزاري انتخاباتي پرشور و سالم خود را مهيا كنند.

به گزارش «بوير نيوز»، حوزه معاونت سياسي و امنيتي استانداري و فرمانداران مسئوليت سنگين تر و حساست تري در قبال برگزاري انتخابات دارند اما گويا آنچنان كه بايد هماهنگي لازم و تعامل در حوزه سياسي كهگيلويه و بويراحمد ديده نمي شود.

به عنوان مثال چند روز پيش مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سخنرانی و حمایت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در نشست انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد و دنا در یاسوج واکنش نشان داد.

جلیل حسنی تاكيد كرده بود موضع گيري پناهي منع قانوني ندارد اما معتقد بود، مردم انتظار دارند منابر ائمه جمعه در اختیار یک جریان خاص سیاسی نباشد زیرا که قرار گرفتن این منابر در اختیار یک جریان، نگرانی‌های آنان را بدنبال دارد.

سخنان حسني به مذاق برخي از اصولگرايان خوش نيامد و باعث شد تا وي چند روزي سيبل اين جريان باشد و هر چند طيف رقيب پيش از اين نيز به جهت گيري حجت الاسلام پناهي انتقاد كرده بودند.

فارغ از اينكه واكنش حسني به موضع گيري آشكار پناهي تا چه ميزان صحيح و قانونی بود، ولي سخنان وي قابل تامل بود كه در حوصله اين بحث نيست اما قابل تامل تر واكنش معاون سیاسی و امنیتی استاندار به اين مناقشه است.

فتاح محمدي در بخشي از سخنانش به حدود قانون درباره ورود افراد به ميزگردهاي سياسي و كمپين هاي انتخاباتي اشاره اي كرد و تلويحا فعاليت پناهي را بلامانع و سخنان حسني را فراتر از وظايفش عنوان كرد كه اين رويكرد به لحاظ تبيين مرز افراد قابل تحسين است.

اين دوگانگي در سخنان معاون استاندار و مديركل سياسي و انتخابات در آستانه انتخابات تا حدودي نگران كننده است چرا كه ناهماهنگي در ميان مسئولان اين حوزه را مي رساند.

وقتي اين نگراني بيشتر احساس مي شود كه به اتفاقات چندماه اخير سري بزنيم و آنجا كه فتاح محمدي در تنش فرمانداران با مسئولان ساير حوزه ها و حتي ائمه جمعه، نه تنها سمت طرف مقابل دعوا را گرفته و بلکه خود نیز منتقد همکارانش می شود!

مثلا اينكه فتاح محمدي بر اساس كدام اطلاعات سخن گفته که هیچگاه از تریبون نماز جمعه علیه کسی سخن گفته نمی شود بیشتر شبیه جک است چرا که بارها و بخصوص در ایام اخیر منتهی به انتخابات شاهد بوده ایم که ائمه جمعه از تریبون نماز جمعه بر علیه استاندار، فرمانداران، نمایندگان و جریان های سیاسی موضع گیری کرده اند!

ناهماهنگی در بخش های مختلف سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد خودنمایی می کند و علاوه بر دوگانگی در گفتارهای مسئولان این حوزه، به بی اطلاعی و اخبار غلط این بخش هم می توان برای این مهم استناد کرد.

تناقضات در گفتار مسئولان در رفتار آنها و در برخی از عملکردهایشان نیز مشهود است که برای این مهم می توان به حمایت از برخی مدیران در شعار و رایزنی برای تعیین جایگزینی آنها در رفتار اشاره کرد.

با این اوصاف اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد هر چه سریعتر هماهنگی های لازم را در حوزه سیاسی استان ایجاد نکند بدون شک در روزهای سخت انتخابات و آنهم در جو بخصوص کهگیلویه و بویراحمد به مشکل بر می خورد و از مهمترین تجربه سیاسی وی و همکارانش که همان برگزاری انتخابات است، خاطرات خوشی بجا نمی ماند.

بیش از هر زمان دیگری وقت آن رسیده تا مسئولان سیاسی با مردم و با یکدیگر صادق باشند و گفتار و رفتارشان را با هم تطابق دهند که زمینه بی اعتمادی به دولت فراهم نگردد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    حرف مفت نوشتی
    مگه امام جمعه نباید از فرماندار انتقاد کنه
    برو بابا

  2. ناشناس گفت:

    شما که سواد کافی ندارید وفرق بین انتقاد وتبلیغ  را نمیدانید چرا مقاله اینویسی
    کار فتاح خوب بود

  3. کارشناس گفت:

    معاون سیاسی که من می بینم بیشتر برای مدیرکل تشریفات سازمان  یا وزارت خانه ای  مناسب است تا این جایگاه مهم و ظریف  .

  4. سیداحمدرضا گفت:

    باسلام
    متن زیبایی بود.
    باید مسعولان استانی به فکر اتحادبایکدیگر برای انتخابات سالم باشند وگرنه مشاجره های آن ها افکار عمومی را مخدوش خواهد کرد و مردم را به انتخابات دلسرد.
    زیرامردم  به این می اندیشند آیا رفتار مسعولان بموجب تحمیل کاندیدای خود می باشد.

  5. ناشناس گفت:

    آدم بیسوادی هستی اقای نویسنده

  6. مخاطب گفت:

    تذکر به موقع و بجایی بود از حقیقت نباید فرار کرد

دیدگاه شما