چهارشنبه 25 شهریور 1394 - 3:26

چرا ستار هدایت خواه یک سرمایه کم نظیر است؟

کسی در سطح ملی از نیروهایش ارتقا نیافت و صنعتی نیز به استان نیامد، اما هدایت خواه سخنران خوب و شجاعی و باسوادی در امور فرهنگی بود.

گروه سیاسی – ستار هدایت خواه دوازده سالی است که در صفحه سیاست کهگیلویه و بویراحمد و ایران پدیدار شده است.

به گزارش بویرنیوز، ستار هدایت خواه به مدد جریان اصولگرایی توانست به مجلس راه پیدا کند و البته در برخی از ابعاد توانست حتی نام و نشان ملی نیز برای خود پیدا کند.

سوال مهم و اساسی این است که هدایت خواه پیش از مجلس کجا بوده و چه می کرده!

هدایت خواه انسانی مذهبی و پاک و  فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد است که توانست پس از فراغت از تحصیل به معلمی و استادی دانشگاه روی آورد.

تا این جا هدایت خواه مانند بقیه فردی عامی است اما هدایت خواه در کنار همه این اقدامات دست به یک کار فرهنگی در یکی از مساجد یاسوج زد.

بسیاری هنوز هم هیئت مذهبی جوانان حسینی یاسوج را به یاد دارند و بدون شک طیف اصلی یاران دو آتیشه هدایت خواه نیز از دل این هیئت بعدها بیرون آمد.

DSC_0014

هدایت خواه توان بالایی در جذب جوانان و نوجوانان در برنامه هایی فرهنگی، جهادی و عقیدتی داشت به گونه ای که محرم و سایر مراسمات آن در هیئت جوانان حسینی نسبت به سایر هیئت ها از حال و هوای متفاوتی برخوردار بود.

اتفاقات انتخابات مجلس هفتم باعث شد تا اصولگرایان هدایت خواه را وارد بازی های عرصه سیاسی کنند و این گونه بود که هدایت خواه که عمده فعالیت هایش در مسجد و هیئت های مذهبی با جوانان سپری می شد به عرصه سیاسی وارد شد.

در صحنه ملی هدایت خواه خودش به چهره ای نام اشنا تبدیل شد و کار تا جایی پیش رفت که احمدی نژاد او را به اسم کوچک خطاب می کرد و وقت خود در دفاع از کابینه اش را به هدایت خواه می داد.

صمیمیت هدایت خواه و احمدی نژآد زبانزد بود و همه منتظر بودند تا در این فضا هدایت خواه بتواند در ارتقای همفکران سیاسی خود در سطح ملی و همچنین افزایش سرمایه گذاری در منطقه خود اقدام کند، اما با نگاهی به پرونده هدایت خواه در دوره احمدی نژاد که کشور از نظر نقدینگی در بهترین وضع ممکن پس از انقلاب بود، اقدام شاخص و تاثیرگذاری به حال مردم و یا ارتقای نیروی انسانی در سطح ملی صورت نگرفت.

هدایت خواه بدون سابقه کار سیاسی و یا اجرایی پا به عرصه نمایندگی گذاشت و علیرغم آنکه خودش خوب در سپهر سیاسی کشور درخشید اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و حتی با وجود اثرگذاری در دولت و عضویت در کمیسیون فرهنگی حتی مشکل سینمای یاسوج نیز در آن زمان حل نشد!

کسی در سطح ملی از نیروهایش ارتقا نیافت و صنعتی نیز به استان نیامد، اما هدایت خواه سخنران خوب و شجاعی و باسوادی در امور فرهنگی بود.

هدایت خواه را اصولگرایان به اجبار به صحنه سیاست وارد کردند و این البته یک کار پرهزینه بود چرا که اگر هدایت خواه در این مدت در عرصه فرهنگی فعالیتش را ادامه می داد بی تردید خلا بزرگی که نسل جوان امروز به دنبال ان هستند را می توانست پاسخگو باشد و در عوض در جایگاه سیاسی و نمایندگی می توانست میدان را به کسی بدهد که بیش از این ها به مردم خدمت کند.

جوانان هیئت هدایت خواه عمدتا رتبه های خوب کنکور و ادم های سالم برای جامعه بودند و امروز نیاز به هدایت خواه فرهنگی برای تربیتی نسلی حزب اللهی برای جامعه دینی و عرصه مدیریتی بیش از پیش احساس می شود.

بگذاریم هدایت خواه به علاقه خودش تصمیم بگیرد و به ذائقه امروز نسل جوان که تشنه هیئت و اردوی جهای و … پاسخ دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=162374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    والا. برن به درس و هیأت برسن. مجلس شمشیر دوپهلو میخواد. 

    • ناشناس گفت:

      هدایت خواه حداقل جواب مردم رو میداد و اگه کاری ازدستش بر میومد واقعا انجام میداد ولی این زارع که هیچی…. 

      زارع اصلا پاسخگو نیست. بویر جان چرا شما هدایت خواه رو داری تخریب مبکنی.واقعا به فکر اینده شهر باش. درسته که نخبه پروری ما توی شهر نداریم ولی الان دیگه کاری نمیشه کرد تا نخبه ی سیاسی دیگری همچون هدایتخواه یا تاجگردون در بویراحمد پیدا بشه.

      آینده نگر باشین

    • دشتروم مهد اصلاحات گفت:

      یه جوری میگه سرمایه انگار زمین تجاری فلکه ساعته

  2. رضایی گفت:

    ای بیامرزه بوته

  3. ناشناسخ گفت:

    خیلی غلو کردی این  هدایخواهی که اینطور ازش تعریف کردی کجاست بعید میدونم اسمش ستار باشه ؟

  4. ناشناس گفت:

    یه طوری ایگن سرمایه انگار چاه نفته

    • ناشناس گفت:

      خدا وکیلی وقتی عملکرد ضعیف زارع رو میبینم و میبینم نسیت به هدایت خواه و تاج گردون مقایسه میکنم میبینم که باید حتما هدایت هواه وارد جریان انتخابات بشه یا هر کسی که قدرت بالایی مثل تاجگردون داره. نماینده بویراحمد(زارع) اصلا مشخص نیست داره چیکار میکنه و قدرتی نداره بنده خدا و اصلا هم جوابگوی مردم نیست.متاسفم برای بویراحمد.

      • آزاد گفت:

        هدایت خواه تندروی افراطیه(گول نخور)

      • علی گفت:

        خداوکیلی بدون غرض اگه قضاوت کنین هدایت خواه از نظر عملکرد اصلا قابل مقایسه با زارع نیست زمان هدایت خواه که وضع اعتبارات خوب بود تمام پروژه ها تعطیل بود ولی حالا که وضع اعتبارات بدلیل فروش نرفتن نفت وارزونی نفت خرابه ولی ی سری به جاده اصفهان بابامیدان وشیراز و راههای روستایی بزنید همه فعال هستن بفرموده امام حسین اگه دین ندارین آزاده باشید بخاطر حزب و باند دین خود را نفروشید

  5. م گفت:

    مشکلات بشر از زمانی آغاز شد که مجالی برای افراد ناپخته و معیشت طلب فراهم آمد تا حرف های نسنجیده بزنندو افراد عامی نیز بدنبال این حرفهای نسنجیده براه افتادند و آن را حق پنداشتند و بواقع جنگ بین حق و باطل براه افتاد.امروز هم ما در زمانه ای زندگی می کنیم که بیش از هر زمان دیگر پروگویی ترویج و مجالی برای فکر کردن به مردم داده نمی شود. لذا می بینیم که فرهیختگی و نظریه پردازی رنگ باخته و بجای آن افرادی میدان دار شده و صاحب تریبیون اند که از فرهیختگی بسیار فاصله دارند و بجای کار فرهنگی کار سرهنگی می کنند.

  6. ناشناس گفت:

    صد درصد

  7. فرهنگی گفت:

    ای خدا از دست رسانهای /؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. ناشناس گفت:

    مدیریت محترم سایت فقط جنبه های تخریبی بچه های اصول گرا را بیشتر می زنید خواهشا بی طرف عمل بکنید ممنون و جایگاه اطمینانی تان در بین احاد مردم بالا می رود

  9. محمد کریم یا مهکریم گفت:

    واقغا مرد و رنگش نیم.باعرضه با جرات

    افرین ای مرد گرون

  10. ناشناس گفت:

    من موندم که ریس جمهور اینقدر باش راحت بود پس چرا صنعت نیاورد بابا مردم اگاهند خودتون را چی فرض کردین .فک کنم این اقا مثل حسینی استاندار بودجه را برگشت داده برا خودنمایی

  11. لللللل گفت:

    افرادکوچک را بزرگ نکنید خواهشا……..

  12. طرفدار گفت:

    خدایی من به ایشون رأی دادم تا حد زیادی هم قبولش دارم البته من اصلاح طلب ارزشی هستم ولی سئوال من اینه چرا اقای دکتر هدایتخواه همچنان از احمدی نژاد حمایت میکنه با وجود آنهمه اختلاس در دولت امام زمانیش ومجموعه دولتی که حرف از مکتب و امام زمان وهاله نورمیزد امثال رحیمی بقائی زنجانی ودهها دزد دیگر محصول احمدی نژاد هستند که سرمایه ملت را به غارت بردند زمین خواری کوه خواری دریا خواری کویر خواری پول خواری همه میراث دولت نهم ودهم هستند در ضمن صحبت از جوانان حسینی شده به واله تعدادیشو من میشناسم که دم از دین می زنند ولی رابطشونو حتی با پدر ومادر وخانواده خودشون قطع کرده اند بقیه فامیل که دیگر هیچ ایا آقای دکتر به قطع صله رحم تأ کید داشته یا دین اسلام چنین توصیه ای نموده وما نمی دانیم خواهش ما از دکتر اینه که به صحنه نیایند که فایده ای برایش ندارد

  13. سید گفت:

    والا بویر کم کم داری جهت گیری می کنی ها

  14. سعید محمد حسینی گفت:

    نبايد چهره شخصيت هاي زحمت كش را تخريب كنيم. هشياري مردم از اهداف سياسي تخريبي برخي افراد جلوگيري مي كند، آگاهي و هشياري مردم عزیز استان خنثي كننده اهداف سياسي و تخريب ها است. رشد و ارتقاي آگاهي مردم در چنين مواردي بسيار مهم است. چنين كاري به مصلحت استان و مردم فهیم نیست.بالاخره این عزیزان از سرمایه های استان هستند و در حد توان خود که اعتبارات اجازه میداده زحمات ارزشمندی کشیده اند. اگر به دنبال توسعه استان هستیم میبایست ازتخریب و غرایض شخصی دست برداریم حرمت انسانها بویژه انسانهای مومن رانگه داریم وگرنه دیری نخواهد پایید که ما دچار خسارت خواهیم شده. باید بتوانیم همدیگر را تحمل ودست در دست یکدیگر بدنبال توسعه همه جانبه عمران وآبادی کشور عزیزمان ایران بویژه استان خود باشیم. خدایا چنان کن سراجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

  15. سجاد گفت:

    گولش ایزنی

  16. ع گفت:

    هدایتخواه بعد از قضیه کردان هیچ جایگاهی نزد احمدی نژاد نداشت.چون مرحوم کردان فقط هزینه استاندار شدن افرادی امثال مسعود حسینی شد .دفاع هدایتخواه از استیضاح کردان نه برا خدا بود نه برای خلق خدا فقط برای تداوم استانداری مسعود حسینی بود که مرحوم کردان هیچ اعتقادی به مسعود حسینی نداشت با توجه به اینکه قبلا ایشان را میشناخت و در صدا سیما مرحوم کردان معاون مالی صدا سیما بودند و مسعود حسینی کارمند حراست بودند .ضمن انکه مگر همین اقای هدایت خواه یک سال خورده ای از دوران نمایندگیش در دولت خاتمی نبود پس ان وقت کجا بود فقط در تعامل برای حفظ خودش .پس اون همه به قول شماها تعهدش کجا رفته بود .مگه در زمان احمدی نزاد زبان هدایت خواه تعویض شد .نه زبان همان زبان بود فقط میدان برایشان فراهم شد و گرنه اقایان هیچ کاری برای استان با ان همه پول و اعتبار در دور اول احمدی نژاد نکردند .

  17. حقیقت استان گفت:

    خدمت همشهریان عزیز میرساندلطفا سابقه اقای هدایت خواه و زارعی را باید از رانندگان مجلس و وزارتخانه ها و یا هم وزارت کشور و راه شهرسازی سوال و نتیجه خدا پسندانه بگیرید و به حقدارش رای دهید.

  18. ناشناس گفت:

    سن ماقد نمیده به زمان این اقای مسعود حسینی مگه چکارت که این همه میکوبنش سر هدایت خواه

  19. علی شیر گفت:

    عدو شود سبب خیر گر خدا خخواهد

    کر مثل ستار و باقر نیاره  ببویراحمد 

    • کریم مرادی گفت:

      دلم میخواد فقط یه حرکت مثبت که آقای هدایت خواه به مردم بویراحمد کرده باشن رو بگید؟
      که البته مطمعنم هیچ جوابی ندارید

  20. صادق گفت:

    قرار بود درجمهوری اسلامی زمینه زشد وشکو فائی برای همه نوجوانان فراهم شود تفکیک انها به بسیجی وغیر بسیجی مسجدی وغیز مسجدی انصار الحسین و……بطوریکه همه انهایی که خودی تلقی گردیدند از جمله همبن قشر دانشجویی گروه آخر هنوز فارغ التحصیل نشده مشغول به کار شکند ودیگران خودرا درمقابل نظام ببینندوآینده خودراتیره وتار وعقده درونی خود را در غائله بنزین بروز دهند وتارمانی که این روند ظالمانه وتبعیض که دردوران احمدی نژاد درحوزهای مختلف اقتصادوفرهنگ وسیاست به اوج خود رسید این اتش زیر خاکستر وجود دارد واینگونه جامعه فعال را تقسیم بندی کردن ظلم به انقلاب ومردم بوده وخواهد بود.سکوت آقای هدایت خواه درهشت سال ریاکاری وابتذال اقتصادی وسیاسی تعهد ایشان به دین را هم زیر سوال می برد این درحالی است که ابشان در طول دوران نمایندگی بیشترین تذ کرات کلامی وپیش پا آفتاده را به گروه مخا لف می داد که تنشهای زیادی را هم در مجلس ابحاد می نمود.هدایت خواه درحا لیکه استخدام آموزش وپرورش بود ولی باز نشسته دانشگاه علوم پزشکی در رشته الهیات است بدیهبی است که اینگونه فرصتها ی خاص نصیب هر کس نمی شود.

  21. جمال گفت:

    حقیقتا هدایت خواه یه سرمایه برای استان ماست  وقتی عملکرد ایشونو بااقای زارع مقایسه میکنیم به   تفاوت  بین آنها پی میبریم

  22. هموطن گفت:

    من از همکلاسیهای آقای هدایتخواه در دوره دبیرستان هستم قبلا هم به ایشان گفته بودم که وارد سیاست نشود چون شخصیتی علمی و فرهنگی است و واقعا سرمایه است هم برای استان هم کشور

  23. ناشناس گفت:

    سلام آسمان ریسمان بافتن کاری را حل نمی کند این مردم هستند که قضاوت صحیح را به موقع انجام دهند

  24. عزیزی اکبر گفت:

    هم آقای هدایتخواه و هم آقای زارعی واقعا نماینده های خوبی بودن بویراحمد قدرشون را بدونه ما گرمسیریهای بدبخت که باید بزرگواری را تحمل کنیم چه بگیم؟؟؟؟؟

  25. زاگرس... گفت:

    اقای محمد حسنی.دعوت شما این است که دست دردست شما بگذارندوبس،خوب وبد رامومن وغیره انسانند وقابل احترام وداری حقوق که براشان گرانبهاست،دولت قبل ادعای مومنی واتصال به عالم بالا رامینمودچه شد جزاختلاس و…..وشماهستید که تحمل دیگران رانداریدومخالفی رابا اتهامی واهی ازصحنه حذف میکنید ولی بدانید…صحنه پیوسته بجاست

  26. بنیامین گفت:

    سرمایه؟ ؟؟
    کم نظیر؟؟؟
    عجب…
    کی هست این؟؟؟
    دانشمند؟ 
    فیلسوف؟
    مخترع؟
    چه خدمتی به بشریت کرده؟
    اهاااان نماز میخواند و ادم مومنی میباشد و به مسجد می روند.
    بله بله سرمایه هستند ایشون..

  27. ناشناس گفت:

    ذرود بر هدایت خواه

دیدگاه شما