چهارشنبه 1 آذر 1391 - 10:26

پشت پرده توهین وتلاش برای حذف بویراحمد چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:این روزها مردم بویراحمد حال و روز خوشی ندارند وقتی تاریخشان مورد تاراج کسانی قرار می گیرد که نه تاریخ می دانند و نه انصاف حالیشان است.

اما بنظر نمی رسد این تحلیل های آبکی تاریخی بدون هماهنگی و برنامه ریزی باشد و سوال اینجاست که طرح این گونه مسائل آن هم در این شرایط با چه هدفی صورت گرفته؟

گروهی ابتدا سعی و تلاش خود را بر حذف نام بویراحمد از تاریخ داشتند و با پیش کشیدن موضوع تغییر نام استان به گمان برخی افراد ساده لوح این کار را برای پیشرفت استان می خواستند انجام دهند، اما هوشیاری مردم فهیم، حضرت آیت اله ملک حسینی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی این تلاش را در نطفه خفه کرد هر چند که برخی از افراد همچنان تمایل دارند به روال سابق خود ادامه دهند و مشخص است که نام بویراحمد برای برخی از افراد ثقیل و هضم ناشدنی است.

در حالی که مدت اندکی از رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت اله ملک حسینی می گذرد و همچنان همه به این اعترافند که بزرگترین مراسم تشییع بعد از مراسم رحلت امام محسوب می شود که خود گواه مناسبی برای نشان دادن پیوند عمیق میان مردم بویراحمد و روحانیت است، طرح موضوعاتی مانند توهین به تاریخ بویراحمد در قالب نقد آیا دلیل جز به حاشیه بردن این اتفاق بزرگ دارد.

بسیاری بر این اعتقادند که رحلت آیت اله ملک حسینی باعث شده تا برخی از افراد توهین به بویراحمد را به فاز جدیدی برده و در قالب نقد تاریخی افتخارات این منطقه را زیر سوال ببرند و اهداف از پیش تعیین شده خود را به نتیجه برسانند.

و اکنون سوال مردم این است که اگر آیت اله ملک حسینی اکنون در میان ما بود باز هم چنین موضوعاتی طرح می شد؟

نقد تاریخی باید توسط تاریخدان و با درنظر گرفتن شرایط تاریخی صورت پذیرد نه آنکه تو اکنون بر مبل راحتی تکیه بزنی و با خود از بی فکری کی لهراسب در صد ها سال پیش سخن بگویی.

هر چند فرد نویسنده خود تاریخ و سابقه جالبی دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد شد، باید پرسید که چگونه به خود اجازه داده در نقد خود فقط با عصبیت نام بویراحمد را بیاورد؟

بنظر می رسد عده ای هم با نام بویراحمد و هم با تاریخ و افتخاراتش مشکل دارند و سعی دارند این تاریخ را آنقدر لجن مال کنند که دیگر کسی جرات استناد و افتخار به آن را نداشته باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16161
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    تاريخ ؟ !

  2. دانشگاهی گفت:

    آقای تقوی باید سریعا از ……د.ایشان به بویراحمد اهانت کرده بنابراین …

  3. سینا گفت:

    ترا خدا دست از حرفا و مقالات خاله زنکی بردارید کی میخواد بودر احمد نباشه شما چه قشری هستید واقعا تحلیل گر سیاسی هستید یا تو کوچه و بازار قصه جمع میکنید نقد ناراحتتون کرده به خودتان بیایید تعصب ریشه در جهالت دارد

    • ناشناس گفت:

      ملاسیناکسی که اصالت نداردتعصب راجهالت میداند.بویراحمدتاابدبویراحمدمیماند

  4. بورعلی گفت:

    متاسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسفم

  5. واقع بین گفت:

    پشت پرده ای جز …….ها وجود ندارد و اینها به خاطر نفرتی که از بویراحمدیها دارند از هیچ راهی برای تخریب کوتاهی نمیکنند ولی خدا را شکر که مردم فهیم و سلحشور بویراحمد ….

  6. ناشناس گفت:

    قاسم یزدانی کجایی شما که برای یک فلکه مقاله ها میزدی حالا که به اصالت وماهیت بویر توهین شده باید وارد گود شوی وروشنگری کنی
    قلم را باید اینجابه کار ببری نه آنجا که بازیچه بود

    قلم باید درخدمت وحدت وهمدلی ومنیت باشد مخصوصا زمانی که خیانت میکنند به آرمان واصالت فاخر ودرخشان ما

  7. تیترهای سایت منشر کننده ازمتن بدتر است گفت:

    اگر هرنوشته ای تاریخنگاری است
    وهربیانی آزادی است
    وهیچ چارچوبی برای برای هیچ چیز وجود ندارد
    دنیا می شود قانون جنگل
    مگر سلمان رشدی لعن الل علیه هم با قلم خود بزرگ ترین اهنت را انجام داد که اما فتوای تاریخی صادر کردند
    توهین بهبانی دست کمی ندارد شما به تیتر های سایت نگاه کنید از متن نگارش توهین آمیز تر است

    مسئولین نگذارید سرمایه های عظیم انسانی استان وارد اشباه یک نابخرد گردد
    اجازه ندهید

  8. مهدی محرابی گفت:

    من از شما خواهش می کنم که در مورد سایت … بیشتر اطلاع رسانی کنید.
    خدا را شاهد می گیرم که تمام این کارها و این نوشته ها از قبل طراحی شده است. دقت کنید:
    این سایت هر وقت نام کهگیلویه و بویراحمد را می آورد پرانتز باز می کند و می نویسد زاگرس!
    همین دو ، سه ماه پیش مقاله ای توهین امیز نسبت به زبان لری منتشر کردند که بعداً مشخص شد شخص نویسنده این مقاله اصلاً وجود خارجی ندارد (خود نویسنده به جعلی بودن نامش اعتراف کرد).
    این بار هم به شدیدترین شکل ممکن به مردم بویراحمد حمله می کند.
    پروژه بعدی این گروهک چیست خدا می داند . . .
    مهدی محرابی (وبلاگ سرزمین لُر)

  9. درد دل گفت:

    متاسفم برای نسلی که عصر دنا و بویر خبرگزاری پر طرفدارشن
    تا کی می خواین این مضحکه بازیا رو ادامه بدین
    تا وقتی که یه خبر خوب گیرتون بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این همه مشکل تو استان اونوقت شما ها چسپیدین به چیزی که آخر قضیه است

  10. کله مورچه ای گفت:

    خیلی هم درست میفرمایداقایتقوی حتما جبابعالی تاریخ قومتان رانمیدانیدبرویدبخوانیدکهبه نامردی کی لهراسراکشتید حالابگیدهههههههههههههههههه ایسو …….دادبزنید

  11. سجاد گفت:

    اخراج عوامل ….درخواست خانواده شهداست انتظار داریم دادستان محترم اقدام نماید

  12. ملا گفت:

    شهری که ظرفیت انتقاد را نداره بمیره بهتره

  13. محمودی محمود اباد گفت:

    به نوشته بهمن بیگی عزیز بویراحمد انقدر دست به ماشه برد و پا در رکاب فشرد تا از یک دهستان یک استان افرید .حالا به جایی رسیده که یه نمد مال در مورد تاریخش عرض اندام میکنه .من برای سایت… متاسفم که با کارهای کارشناسی نشده اش باعث شده که بقیه سایتها هم به خاطر اون بدبین بشن

  14. ناشناس گفت:

    پيشنهاد ميشود وكلاي بويراحمدي موضوع را تعقيب قضايي كنند هم نويسنده وسايت منتشر كننده
    تحت عنوان ايجاد اختلاف در راستاي به هم زدن امنيت وايحاد اختلافات قومي وامنيتي وتوهين ؤموضوع را به شوراي امنيت ملي فقط منعكس كنندبراي اطلاع

  15. دنا گفت:

    واقعاً متاسفم براتون، اين فرافكني ها چيه؟ به خدا خجالت داره.
    به خودتون ربط داره ولي كاري نكنيد كه آيندگان ما هم مثل خيل عظيمي از نسل امروز بويراحمد كه از گذشتگانشون شرمسارند، از اينكه ما پدرانشان بوده ايم سرافكنده گردند.

    • لهراسب باغیرت گفت:

      اینکه تو از گذشتگان خودت شرمساری دلیل بر این نمیشه که فکر کنی همه مثل خودت هستن ….!

  16. بهنام گفت:

    بجای این حرفا بدنبال توسعه باشید – بدبختی های ما بیشتر از این چیزهاست – بذارید مردم زندگی شان را کنند – این اخبار کمی به توسعه و رفع بدبختی های ما نمی کنه – دنبال مشکلات بیمارستان ها ، راه و جاده باشید – اینها همه اش بازی چند روزه است و سر ما گرم میشه و بدبختی ها و فقر و فلاکت ما بیشتر – بذارید فضای استان آرام باشه

  17. وحدت بویراحمد گفت:

    گوش کن ای بی خرد .مردم در دهها سال پیش اگر نظامی می کشتند به دلیل ترس از نظامیانی بود که خوراک اسبشان مرغ بود و زنان مردم را پیشکشی میخواستند اما در عرق بویراحمد چنین حقارتی پذیرفتنی نبود. از طرفی تو هم برگرد کمی در تاریخ شهرستانها و قبایل ایران مطالعه کن و ببین که جنگها و نبردهای مشابه در ایران بیشمارند. تنها تفاوت در پیروزیهای چشمگیر و جانفشانی ها و دلاوریهای مردم بویراحمد بوده که تقوی…….. و امثال آن نفهمید. ایشان مردم بویراحمد را ضعیف و زبون دوست دارند و نه سربلند و آزاده. البته انشاالله این آرزو را به گور خواهند برد.

  18. ارش گفت:

    مسولان امنیتی استان کجایند چرا با ….. که در پشت ان منحرفین جمع شده اند و هروز یک نقشه بر علیه کهگیلویه و بویراحمد میکشن برخورد نمیکنه . مسولان امنیتی نباید منتظر بنشینند تا … حرکت دیگری برعلیه این استان بکند اصلا طبق چه مجوزی باید جلوی نام استان کلمه دیگری بکارببرد اگر این رویه شود و هرکس برای هر چیزی نامی انتخاب کند سنگ روی سنگ بند نمی شود .یه روز تغییر نام یه روز تاریخ بویراحمده یه روز قوم لر روز دیگر جدایی طلبی مناطقی از استان روزی دیگر…….پس مسولان امنیتی باید از وابستگی این ….. زیرا صبر هم حدی دارد.

  19. سکوت گفت:

    بویر جان برادران خوبم بازم کامنت منو نذاشتی که.
    ای شیطونای بازیگوش

  20. مهمان گفت:

    سلام بویراحمد …
    تقوی توی … پرونده سیاسی داره
    تا الان نمک بویراحمد را می خورد الانم که نمک دون شکست
    ایشون از خارج هدایت میشن…..

  21. شیپورچی گفت:

    وقتی هر کسی از ناکجا آباد مییاد یاسوج وشکمش پر میشه باید از این اراجیف هم بگه

  22. توسعه گفت:

    جناب اقای تقوی بهبهانی سلام.
    امیدوارم که خوب و سالم باشید. جناب آقای تقوی لازم است که چند نکته را خدمت جنابعالی و دوستان هم فکرتان بیان نمایم، امید است که مورد استفاده شما و همفکرانتان قرار بگیرد:
    1- جناب آقای تقوی بر اساس اصول علمی اثبات می گردد که اگر جنابعالی درک و علم و دانش تان به اندازه افرادی که در مطلب تان ذکر نموده اید بود و شرایط همان شرایط مکانی و زمانی بود، دقیقاً همان اعمال و رفتارها را انجام می دادید.پس لطفا تراوشات علمی و ذهنی تان را به رخ گذشت گان نکشانید.
    2- جناب آقای تقوی آیا می دانید اگر جنابعالی به زمان های کودکی برگردید و دوباره مراحل رشد و کسب علم را طی نمایید اما شرایط زمانی و مکانی دقیقا مشابه گذشته باشد، شما در بهترین حالت همانی خواهید شد که حالا هستید، پس لطفا هر موضوعی را در ظرف زمانی و مکانی خویش مورد مطالعه قرار بدهید.
    3- پیشنهاد می گردد که اگر توان بهبود در وضعیت موجود و وضعیت خود و هم فکرانتان را دارید، اقدام به تصحیح وضع موجود بنمایید. در غیر این صورت ناراحتی فراوان پیرامون مباحثی که از حیطه نفوذتان خارج است، ایجادکننده استرس فراوان بوده و موجب کاهش در طول عمرتان خواهد گردید، پس توصیه می گردد که خودتان را ناراحت ننمایید.
    3- در صورتی که پیشرفت های مردم بویراحمد و تلاش برای احقاق حق شان شما و هم فکرانتان را ناراحت نموده است، بدانید که حتما لیاقت آن را داشته اند. پس به جای تخریب و توهین به یک عشیره و قومیت، بهتر است که در صدد رفع ایرادات و نواقص خود باشید، نه اینکه مشکلات خود را به دیگران نسبت بدهید.
    امیدوارم که نکات بیان شده مورد استفاده جنابعالی و همفکرانتان قرار بگیرد.

    انشاا… که خداوند همه ما را به صراط مستقیم هدایت بنماید.

  23. بویراحمدپرافتخار گفت:

    درجواب دناگویم همیشه به اجدادخودافتخارکردیم ومیکنیم وخواهیم کرد.آقای تقوی بهبهانی ازسادات امامزاده علی چراعقده های پست ومقام واینکه نمیدانیدازکجاآمدیدوبه کجامیرویدراباحمله به بویراحمدمیخای تخلیه کنی.کسانی که دست به دست هم دادندبرای اقدامات ناشایستشان بدانندکه یه قطره جوهراب دریاراازنیلگونی خارج نمیکند. مامثل همیشه بیداروهوشیاربودیم وهستیم واین جوجه هاهم بالاخره توسط خودشان له میشوندماهمچنان درصحنه حامی انقلاب،رهبرومبارزه بادشمنان بویژه داخلی ونمکدون شکنان هستیم.

  24. بیتا گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت همه خوانندگان عزیز بنظر من نام بویراحمد باید برداشته شه بهتر، چون در استان اقشار مختلف از جمله طیبی و بهمئی هم هستند خوب آنها هم انتظار دارن که نامشان در استان ذکر شود درضمن نام استان جالب به نظر نمیرسد.

دیدگاه شما