یکشنبه 8 شهریور 1394 - 18:01

“نقدهای نقاب دار”؛ واکنش تند کیانی به نقدهای بودار

ثانیا : بهانه ندادن به مغرضان و حسودان و کینه توزان جهت ایجاد شکاف درصف برادران هم کیش واصلاحی.

گروه سیاسی – چندی پیش رضا توفیقی در مطلبی با عنوان ” «معیارهای حداقلی اصلاح طلبی»” مطالب را عنوان کرده بود، و در همین حال دکتر ناصر کیانی کارشناس مسائل سیاسی در مطلبی به اظهارات رضا توفیقی واکنش نشان داد.(اینجا بخوانید)

به گزارش بویرنیوز، پس از انتشار مطلب کیانی، مطالب و نقدهای فراوانی منتشر شد، در آخرین مطلب منتشر شده در یکی از سایت های خبری به قلم “حامد وکیلی” اظهارات تندی خطاب به کیانی منتشر شد.

در ادامه یادداشت دکتر کیانی استاد دانشگاه و فعال سیاسی در تهران آورده شده:
پس از انتشار مطلبی تحت عنوان «حداقل معیارهای اصلاح طلبی » ازطرف برادر عزیزمان جناب آقای توفیقی در برخی از سایت های وزین استان، اینجانب از سر خیرخواهی و دلسوزی و براساس فهم خود بر نوشته ایشان تامل وایرادات و ابهاماتی را احصاء و برشمردم .

images324

با وجود اختلاف نظر با ایشان در بعضی از مسایل ابزاری ،لیکن این حقیرهمچون همه کسانی که به اخلاق مداری ایشان را می شناسند بر صداقت ، صراحت ، شجاعت ، شفافییت و جد و جهد ایشان در جهت اعتلای جریان اصلاح طلبی با دادن هزینه های زیاد در استان هم صدایم .

اما متعاقب آن نقد اولیه ، نقد های فراوان صورت گرفت که این خود به شفافییت صحنه و حل مسائل فراوان به جا مانده از گذشته و در سینه حبس شده کمک فراوان می نماید.

مع الوصف این نقادی ها تا جایی می تواند مثمر ثمرواقع شود و به رفع سوء تفاهم ها بینجامد که نقادان ، رسما و اسما و بدون نقاب وارد میدان شوند و صریح و شفاف همچون رضا توفیقی عزیز، مواضع خود را با صراحت و شجاعت ولو بر خلاف رای ونظر دیگران اعلان کنند.

نقدهای نقاب دار با صحنه گردانی اشخاص فرصت طلب که نقاب بر صورت در نقش اصلاح طلبان بدلی ظاهر و با قلم و نوشته های اجاره ای به دنبال شکاف و اختلاف و تفرقه میان دوستان اصلاح طلب اند، به مقصود نخواهند رسید.

باری امید است این اتفاق (فضای نقادی)، حسن مطلعی باشد برای ایجاد محیطی سالم توام با نقد های مفید، سازنده و تضارب آرا برای تعالی روح اصلاح طلبی.

در انتها شایسته دیدم اولا: به رسم احترام و ادب به پیشکسوت محجوب اصلاح طلبی جناب توفیقی عزیز که در این مدت متحمل رنجش های فراوان گردید .

ثانیا : بهانه ندادن به مغرضان و حسودان و کینه توزان جهت ایجاد شکاف درصف برادران هم کیش واصلاحی.

ثالثا: حفظ ، استحکام ، وحدت و یکپارچگی میان اصلاح طلبان آن هم در بحبوحه انتخابات پیش رو و لزوم ایجاد فضای آرام و مناسب جهت برنامه ریزی و سازماندهی و بسیج نیروها به منظور پیروزی قاطع اصلاح طلبان در هر سه حوزه انتخاباتی استان محروممان . از همه دوستان فرهیخته انتظارمی رود که این مقوله چالشی را خاتمه یافته تلقی و به سایر موضوعات و مشکلات مهمه استان توجه نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. س. جهانپور گفت:

    همانطور كه اقاي كياني بسيار هوشمندانه تاكيد كردند ضروري است به اين مجادلات پايان داده شود . 

  2. اصلاح طلب گفت:

    گل فرمودی. ولی جناب دکتر کیانی لازم است حتماً با آقای توفیقی و سید باقر ، لاهوتی، منطقی و حاج بهرام که اصلاح طلبان واقعی هستید جلساتی برای انتخابات داشته باشید

  3. کیانی گفت:

    با سلام وعرض خسته نباشید .از مطالب ارزشمند و صراحت صحبت کردن شما بسیار خرسندیم

  4. دانشجوي تهران گفت:

    آقاي رضاتوفيقي،
    شما در همين متن بعد از مانيفستي كه صادر مي‌نماييد، مي‌نويسيد: “بر اين اساس براي اصلاح طلب ناميدن فرد يا افرادي بايد به انديشه‌ها و عملكردها و به معيار و ملاك‌ها رجوع كرد” آيا در طعن و كنايتي كه به كانديداي احتمالي مي‌زنيد، انديشه و عملكرد او را بررسي نموده‌ايد؟ يا شما تنها با ملاك و متر و معيار خود او را سنجيده‌ايد؟ شما تعامل با اصول‌گرايي را امري سياسي مي‌دانيد و در اين زمينه خود را “مجاز به متهم كردن دوستان به خروج از اصلاح‌طلبي” نمي‌دانيد اما در باب دعوت كانديدايي احتمالي براي حوزه‌اي كه نماينده‌ي مورد دفاع‌تان در آنجاست با پيش داوري، تعامل سياسي داشتن كسي يا كساني را با جريان يا جريانهايي خاص فراموش مي‌نماييد و خود را در  داوري مونيستي و مونوپوليستي‌تان در تناقضي آشكار، افشا مي‌كنيد. از كجا اثبات نموده‌ايد كه آن تعامل، انساني و اخلاقي نيست كه مهر و برچسب توطئه‌ي ناجوانمردانه بر پيشاني آن مي‌چسبانيد؟ شما حتي به جاي ديگران نيز تصميم مي‌گيريد و يا تعيين و تكليف مي‌كنيد كه “چه كساني و با چه انگيزه و هدفي اخلاقاً مجاز با تعامل با اصول‌گرايان در استان هستند؟” در متني كه نگاشته‌ايد، آگاه يا ناآگاه به قطبي شدن انتخابات در جغرافياي گرمسيري و سردسيري دامن مي‌زنيد. شما حتي شخصيت سياسي خود را تا سرحد توصيه‌ي بعضي از ناكسان كه رشد سياسي- مالي خويش را در فضايي جنجالي مي جويند، فرو كاسته ايد. تا آنجا كه به قاطبه‌ي اصلاح طلبي نيز كه همواره، همراه و همراز شما بوده اند اما دل نگران از نوشته‌ي شما، ناديده گرفته ايد.

  5. تبار محمد گفت:

    اقاي رضا توفيقي
    شما حتي شخصيت سياسي خود را تا سرحد توصيه‌ي بعضي از ناكسان كه رشد سياسي- مالي خويش را در فضايي جنجالي مي جويند، فرو كاسته ايد. تا آنجا كه به قاطبه‌ي اصلاح طلبي نيز كه همواره، همراه و همراز شما بوده اند اما دل نگران از نوشته‌ي شما، ناديده گرفته ايد.

  6. صیاد سرحد گفت:

    هی میگن کار کردیم کار کردیم 
    برادر من با پول بیت المال بری یه وزیر برداری بیاری منطقه عکس یادگاری بگیری ک مثلا اسمت بره سر تیتره خبرها ک کار نشد خدا وکیلی
    اون از مدیر کل آموزش پرورش 
    اینم از فرماندار گچساران چیزی شبیه طنز اتفاق افتاده کاش اقای تاجگردون در انتخاب نیرو هاش یکم بفکر مردم می بود. 

  7. اصلاحطلب گفت:

    اقای توفیقی این دکترتاج ماچطورشماراراضی کرده شمابابادتغییر مسیر میدید

  8. ناشناس گفت:

    وکیلی …..

  9. بویراحمدی گفت:

    نوشته پر محتوا و با ادبیات مدرن. انشالله با آمدن این افراد به استان خلا علمی و سیاسی پر شود

  10. سید محمد دانایی گفت:

    برادر عزیزم به عنوان یک همولایتی از اینکه شجاعانه اشتباه خود را پذیرفتی و به جبران برآمدی خوشحالم و سپاسگزار. 

    • سروری گفت:

      بنده خدا ازشون فقط گفتند علی رغم اختلاف سلیقه این قضیه رو کش ندیم.فکر کنم متن سنگینی بود

    • ناشناس گفت:

      اقای دانایی جناب کیانی اشتباهی نکرده که اون را پذیرفته باشد بلکه از موضع رندی و زیرکی و سیاسی و حرفه ای هم حرفاش را زد و هم از موضع برتر دستئر جمع کردن بحث را داده البته برای شما زئد است بزرگتر بشی متوجه میشی شما در عالم سیاست فعلا نیاز به تاتی داری

  11. اصلاح طلبی از کهگیلویه گفت:

    الان خوب اظهار نظر کردی عزیزم .الان این صحبت ها میشه اصلاح طلبی اگه تغییر موضع ندهی

  12. ناشناس گفت:

    سياسيون بي سياست آقايان رضا توفيقي ورضا عسكري اين استان را نابود كرده اند كه البته هيچ كس به اينها اهميتي نميده. مثلا خودشون را ليدر معرفي ميكنند وخيلي هم مدعي هستند. مردم آگاه هستند ونخبگان را ميشناتسند. نخبه ؛ آيت الله ملك حسيني حاج بهرام ؛ سيد باقر ؛ موحد\ غلام تاجگردون هستند نه اين الف بچه هاي پوشالي

  13. خانی گفت:

    فکر کنم کم کم شخصیت واقعی افرادی مانند تاج و وکیلی برای همه برملا میشه

  14. farhad گفت:

    درودبرانسان فرهیخته دکترکیانی

دیدگاه شما