دوشنبه 29 آبان 1391 - 10:42

مشروح گفتگو تاجگردون با اخبار ۲۰:۳۰

بویرنیوز:

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس نهم شورای اسلامی به نمایندگی از سایر نمایندگان شرکت کننده در جلسه ای که میان نمایندگان مجلس و رئیس جمهور شرکت کرداه اند دقایقی پیش – یکشنبه ۲۸آبانماه سال جاری- در گفتگو با اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما بصورت زنده به سوالات مجری این بخش خبری پاسخ داد.

متن این گفتگو به شرح زیر می باشد:

تاجگردون1 مشروح گفتگو تاجگردون با اخبار 20:30

آقای تاجگردون سلام؛ لطفاً در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور توضیح دهید؟

سلام عرض میکنم به شما و بینندگان اخبار ۲۰:۳۰ ، با درخواست رئیس جمهور محترم جمعی از نمایندگان در جلسه حضور پیدا کردند، به دلیل تعامل نمایندگان یا سران قوا با هم این جلسات باید برگزار شود به همین دلیل این جلسه برگزار شده و تعدادی از نمایندگان محترم انتخاب شدند و مطالبشان را مطرح کردند باتوجه به اینکه نیاز به طرح برخی از مسائل در فضای عمومی نیست و چون فضای امروز جامعه نیاز به آرامش دارد و انشالله رئیس جمهور در پایان جلسه هم به مطالب مطرح شده پاسخ خواهند گفت و مسائلی را مطرح خواهد کرد.

آقای تاجگردون کلاً چه نیازی به برگزاری این جلسات است؟

اولاً ما در قانون اساسی مملکتمان اصل تفکیک قوا را داریم و این یک اصل قاونی ماست و هیچکس هم خواهان تداخل وظایف قوا نیست، بیان گفتارها و سوالها و استیضاح جزو وظایف قاونی مجلس شورای اسلامی است، اما هرچقد ما بتوانیم بحثها را در فضای دیگری جمع بکنیم به نظر من و به نظر همه نمایندگان مجلس این رویکرد بهتر هست و فرمایشات مقام معظم رهبری هم همین را نشان می دهد و بخصوص با بحثهای اخیری که بین مجلس و دولت مطرح شد به نظر من این جلسات باید خیلی بیشتر و زودتر انجام می شد و باید استمرار داشته باشد و این جلسات قطعاً به حل مشکلات و مسائل جامعه کمک خواهد کرد- انشالله رئیس جمهور محترم بیشتر نکات نمایندگان محترم را گوش دهند چراکه حرفهای نمایندگان درباره جامعه و مشکلات مردم است و قطعاً رئیس جمهور محترم به حرفهای نمایندگان گوش خواهند داد.

آقای تاجگردون صحبت از مردم کردید این جلسات چقدر می تواند مبنای آن مسائلی باشد که حالا یه جورایی اختلاف برانگیز هست که این مسائل دیگر به جامعه افکار عمومی کشیده نشود؟

اگر بخواهیم مسائل به جامعه کشیده نشود به نظر من چند مطلب باید رعایت شود، یک: استمرار دو : برداشتن شکاف بین مجلس و دولت در بیان واقعیتها سوم اینکه دوطرف بپذیرند که حرفهایی که دوطرف می زنند در حقیقت نیازهای جامعه هست و در یک فضای غیرسیاسی مطالب مطرح شود، اگر اینها گفته شود و به این حرفها عمل شود نیازی نیست که این مسائل در صحن مطرح شود.

ولی اینکه بعضی اوقات یک نماینده احساس کند نمی توانند یا به عبارتی فضای مناسبی را برای ابراز حرف مردم نمی بیند بدیهی است که می رود تا از مجاری دیگر مطالب خودرا مطرح کند.

نکته دیگر این است که رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه آخرین مرحله طرح سوال است من بعنوان یک نماینده از وزرای محترم گله دارم که باید بیشتر از این به نمایندگان مردم پاسخگو باشند تا اینجور نباشد که نمایندگان بخواهند از رئیس جمهور سوال کنند.

آقای تاجگردون شما نفس اینکار را چگونه ارزیابی میکنید و برآیند این جلسه چگونه هست؟

نفس اینکار ارزشمند است همینکه ما پیش هم بشینیم حرف بزنیم و به حرفهای همدیگر گوش دهیم و انشالله که به این حرفها عمل بکنیم قطعاً ارزشمند است و اینکار پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری است و انشالله منویات این کار ارزشمند خواهد بود و پایدار هم بماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16029
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما