دوشنبه 29 آبان 1391 - 10:32

خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد قانونی است

بویرنیوز:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانه مطبوعات این استان تشکلی قانونی است و برخی اظهار نظرها پیرامون غیرقانونی بودن آن بی اساس است.

 امین کمالوندی در جمع اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان افزود: تشکیل خانه مطبوعات بر اساس اساسنامه و با حضور حداکثری مجمع عمومی و روندی قانونی انجام شده است.

وی بیان کرد: اعضای خانه مطبوعات استان باید بدون توجه به حاشیه سازی ها تنها پیگیر مطالبات بحق جامعه خبری استان بر اساس قانون باشند.

IMAGE6348243929025028161 خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد قانونی است

کمالوندی فلسفه وجودی فعالیت خانه مطبوعات را پیگیری مشکلات صنفی اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: خانه مطبوعات در این راستا نباید از هیچ کوششی فروگذاری کند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان برای همکاری با خانه مطبوعات و رفع مشکلات اصحاب رسانه استان تلاش می کند.

کمالوندی، یکی از اولویت های اساسی این اداره کل را ساماندهی خبرنگاران استان عنوان کرد و بیان داشت: با تشکیل خانه مطبوعات این امر تا حدود زیادی تحقق یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین خواستار پیگیری مشکلات بیمه ای خبرنگاران از طریق سایت سمان شد و افزود: افرادی که دارای شرایط لازم از جمله آثار و مستندات مستمر خبری باشند، مشمول طرح بیمه نویسندگان قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: حدود ۷۵درصد حق بیمه توسط وزارت ارشاد و ۲۵درصد نیز از طریق بیمه گر پرداخت خواهد شد.

کمالوندی همچنین نسبت به عضویت خبرنگاران استان در صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان تاکید کرد و یادآور شد: در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه با بهره کم به خبرنگاران اعطا می شود.

در ادامه این نشست برخی از اعضای خانه مطبوعات به بیان پاره ای از مشکلات مطبوعات و خبرنگاران استان پرداختند.

منبع: مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما