شنبه 31 مرداد 1394 - 1:52

واکنش تند یک فعال سیاسی به اظهارات رضاتوفیقی؛ شما که تا دیروز اصولگرای افراطی بودید!

جناب توفیقی با تعابیرعجیب، ادبیات خشن و دوراز توقع و شاید معطوف به احساس همان رهبری خود خوانده و تغییر رفتار سیاسی، به مخالفین تعامل با اصول گرایان تاخته اید

گروه سیاسی – چندی پیش رضا توفیقی در مطلبی با عنوان ” «معیارهای حداقلی اصلاح طلبی»” مطالب را عنوان کرده بود.

به گزارش بویرنیوز، ناصر کیانی در مطلبی به سخنان رضا توفیقی واکنش نشان داد که در ادامه می آید:

جناب آقای رضا توفیقی
با سلام و احترام
ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی، لازم دیدم در خصوص مرقومه منتشره شما در سایتخبری استان که خطاب به اصلاح طلبان انشاء فرموده بودید مواردی را مختصرا به استحضار برسانم:

۱- پس از روئیت و مطالعه نامه تان که البته بیشتر به بخشنامه و دستورالعمل شباهت داشت گمان کردم رهبری و علم داری جریان اصلاح طلبی را به عهده دارید که اینگونه اقدام به ترسیم خط مشی اصلاح طلبی وتعیین خطوط قرمز آن نموده و به ایراد مواعظ و نصایح برای اصلاح طلبان پرداخته اید ابتدا ضرورت دارد تا همانطور که در نامه مذکور فرموده اید:«همه اقرارکنندگان و معترفان به گفتمان اصلاح طلبی، اصلاح طلبند مگر اینکه بر اساس یقین و نه گمان ،خلاف آن ثابت شود». قبل از هر چیز و بعد از شهادتین ، به اصلاح طلبی خویش اقرار و اعتراف کرده ، باشد که مورد قبول جنابعالی قرار گیرد.

images

۲- نوشته شما مملو از تناقض، ابهام و ایراد بود و ظاهرا با همان احساسات برانگیخته شده از طرف بانیان و مشورت دهندگان آن مرقومه و قبل از فروکش کردن احساسات صادقانه شما تحریر و منتشر شده است و گرنه از شما انتظاری غیر از آن بود.

به عنوان نمونه قبل از ورود شما به مواعظ اخلاقی ، به معیارهای حداقلی اصلاح طلبی اشاره نموده بودید که بلافاصله بدون در نظر گرفتن همین حداقل های خود ساخته، و شاید هم به جهت مشروع نشان دادن عملکرد دوستان اصلاح طلب عضو کمیسون اصول گراهای مجلس، به سراغ تعامل با اصول گرایان رفته وبه تقسیم بندی های دو گانه (خوب و بد) از تعامل اشاره کردید که:«اینکه کسانی را به این دلیل که راه های دیگری را متفاوت از شما برای رسیدن به اهداف در پیش گرفتند از جمله تعامل با اصول گرایی که امری سیاسی است ما را مجاز به متهم کردن دوستان به خروج از اصلاح طلبی نمیکند».

جناب توفیقی همه می دانیم تعامل، تسامح و تساهل نه تنها با دوستان بلکه با دشمنان از اصول و افتخارات ملی و مذهبی ماست. لکن با تقسیم بندی تعامل به انواع خوب و بد و ارائه معیارهای حداقلی و نیز عرفی و مشروع نشان دادن این حرکت جدید، ظاهرا به دنبال تجربه مسیری نو درعمر سیاسی خود بعد ازتجربه اصول گرایی افراطی و اصلاح طلبی افراطی و در شرف ورود به صف اصول گرایان اصلاح طلب منفعت گرا هستید.

۳- جنابعالی در اولین بند از معیارهیای حداقلی تان به اصل « اعتقاد به آزادی های قانونی …..و انتخابات» اشاره کرده اید و علی رغم عدم رعایت اصول اصلاح طلبی و توجه نکردن به آمال و خواسته های اصلاح طلبان توسط نماینده به اصطلاح اصلاح طلب و نارضایتی عمومی همفکران سیاسی از ایشان، از احتمال کاندیدا شدن اشخاص در حوزه انتخابیه خود بر آشفته و به شدت انتقاد کرده اید و آن را کاندیدا تراشی و ناجوانمردانه خوانده اید! جناب آقای توفیقی کاندیدا شدن اصلاح طلبان در برابر آنانی که شما اصلاح طلب می دانید فریادی است ناگزیر و اعتراضی است علیه آنانی که با پرچم اصلاح طلبی انتخاب، ولی زیر پرچم اصول گرایان ارتزاق می کنند و سینه می زنند. در جایی ضمن طبقه بندی انواع تعامل گفته اید تعامل با اصول گرایان برای خدمت به مردم اخلاقی، لازم و ضروری است و درجای دیگر تعامل با همان اصول گرایان را توطئه و کار غیر اخلاقی و ناجوانمردانه دانسته اید .نیک میدانید با این تفسیر و توجیه ، تنها «منافع اشخاص» مرز میان خدمت و خیانت و تعامل خوب و بد را مشخص می کند و بس.

اگر قرار باشد هر کس بر اساس برداشت های شخصی خود تعامل را تعریف و طبقه بندی کند آنگاه تعامل به پای منافع اشخاص ذبح و به معامله سیاسی تبدیل می شود و منافع حزبی هم به منافع شخصی تغییر می کند. جناب آقای توفیقی، نتیجه تز جدیدتان (تعامل خوب و بد ) آن میشود که دوستان جدید شما با هم پیمانی ، تعامل و هم صدایی با اصول گرایان، نماد اصلاحات مرکز استان را دهه هفتادی و تاریخ مصرف گذشته نامیده و به منظور گذر از ایشان بیهوده تلاش کنند اشخاص بی هویت سیاسی را علم کرده و به قول شما کاندیدا تراشی کنند و در برابر ایشان قرار دهند.

جناب توفیقی با تعابیرعجیب، ادبیات خشن و دوراز توقع و شاید معطوف به احساس همان رهبری خود خوانده و تغییر رفتار سیاسی، به مخالفین تعامل با اصول گرایان تاخته اید و آنان را دگم اندیش ،کله شق، ناتوان در درک واقعیات وخشونت طلب و … خوانده اید و بلافاصله با نگاه بدبینانه تعامل احتمالی اصلاح گرایان با اصول گرایان را در معرفی کاندیدای مشترک از نوع تعامل نوع دوم «بد» تلقی کرده و انواع اهانت و دشنام ها را از جمله توطئه گری، بی اخلاقی، ناجوانمردانه و دور از منش اصلاح طلبانه را نصیب ان ها کرده اید.

۴- در یادداشت مثلث اصلاح طلبان استان، به ضرورت وحدت و انسجام دوستان اصلاح طلب اشاره و پیشنهاد گرد آمدن آنها به دور اصلاح طلبان واقعی در سه حوزه انتخاباتی استان مطرح گردید. پیشنهادی که شما می توانستید آن را سالها پیش و با وجود دانایی تان، در حوزه انتخابیه خود و با اتحاد اصلاح طلبان واقعی، عملی نمایید تا آن حوزه این چنین دچار بن بست سیاسی نگشته و برای یک بار بتواند طعم نماینده اصلاح طلب داشتن را بچشد. بی گمان وحدت و اتفاق نظر میان منطقیان ،لاهوتی هنوز هم می تواند فضای اصلاح طلبی در آن شهرستان را به رغم خواست بد خواهان و مغرضان و منفعت طلبان تلطیف و به پیروزی قاطع آنان تبدیل نماید.

همچنین عدم ایفای نقش بزرگان اصلاح طلب استانی در جهت تلاش برای دستیابی به نتیجه و وحدت میان آن دو نقطه منفی در حیات سیاسی آنها خواهد بود. جناب توفیقی عزیز اگر جنابعالی به جای دغدغه تعامل با اصول گراها و همراهی با فرصت طلبان وطرح پرسش جدی تان که چه کسانی و با چه انگیزه ای مجاز به تعامل با اصول گرایان استان می باشد؟ به دغدغه های اساسی تر و ایجاد نشست های هم اندیشی معطوف به وحدت میان هم کیشان خود در شهرستان متبوع همت می گماشتید، میتوانست به یکه تازی اصول گراها در جاده یک طرفه سیاست در شهرتان پایان دهد.
با احترام
ناصر کیانی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=159721
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احسان لطفي گفت:

    پاسخ خوب و محكمي بود به اقاي توفيقي  زنده باد كياني

  2. دانشجو گفت:

    به حق جواب دندان شکنی به ایشان دادید.به راستی اگر توفیقی ميتوانست در دهدشت اقدامی برای اتحاد اصلاح طلبان انجام دهد.انگاه در مورد استان اظهار نظر میکرد. 

  3. احمدی گفت:

    رضاتوفیقی با شرفت تر و بزرگتر از آن است که هر نوکیسه تازه بدوران رسیده ای در موردش اظهار نظر کند…

    • پاسخ گفت:

      آقای احمدی حق دارید این حرفا رو بزنید!!چون قطعا دکتر کیانی رو نمی شناسید اگه شناختی از ايشون داشتید متوجه میشدید که امثال توفیقی در مقابلش  طفل سیاسی بیش نيستند

    • کورش گفت:

      واقعیت را نوشته است و در حقیقت تلخ است

  4. ناشناس گفت:

    تو هم دنبال اسم و رسمی . خودت هم نمی دونی چه نوشتی

  5. بویراحمد گفت:

    احسنت کیانی عزیز چقدر زیبا جواب دادی توفیقی از جبهه اصلاحات برای همیشه اخراج شد ایشون یک مهره سوخته هستند ودیگر بین ما اصلاح طلبان جایگاهی ندارند …………..

    • ناشناس گفت:

      اخ جوووووووون چ تساهلی چ تسامحی اوفففففففییییییی اصلاحات چی هاتشت رسوایتون از بام عالم افتاده

  6. قربون خدای گپو برم گفت:

    زنده باد زندگی عجب جوابی بود توفیقی جان برو یک لیوان اب خنک بنووووش

  7. یاسوج گفت:

    آقای کیانی عزیز واقعا مردی.

  8. Mojtaba گفت:

    رضا توفيقي فقط …………… در اصلاح طلبان است.درود بر اقاي كياني

  9. عای گفت:

    درود بر دکتر کیانی.آقای رضا توفیقی هیچ وقت برای اصلاح طلبان نیروی مثمر ثمری نبود..

  10. اصلاح طلب گچساران گفت:

    بدون شک در این موقع که هیچ کدام از نمایندگان فعلی اصلاح طلب نیستند و آقای توفیقی اینگونه افاضه فرمودند.صحبت های آقای کیانی نشان از شهامت،صداقت و حفظ مواضع اصلاح طلبی دارد و نیاز هست در سطح استان خطوط حفظ گردد.در غیر اینصورت سرنوشت حوزه انتخابیه گچساران و بویراحمد نیز مثل حوزه کهگیلویه خواهد شدو سال ها بدون کاندید خواهیم ماند.

  11. دلسوخته ای ازدرغک گفت:

    برادر ارجمند ناشناخته امیدوارم با هدف معرفی خودت با تصویر / چنین چهار نعل به کسی که خودش را وقف هزینه دادن برای اصلاحات نموده نه تاخته و این مرقومه را ننوشته باشی

  12. ugd گفت:

    احسن بر کیانی عزیز

  13. لیشتر گفت:

    ولی ما اصلاح طلبان دوست داریم امثال توفیقی ها و کیانی ها بجای رسانه ای کردن اختلافات با هم نشستهای مفیدی داشته باشند

  14. فرهنگی گفت:

    نکاتی خوبی را اقای رضا توفیقی اشاره کرده اند اما پاسخ به چند سوال مشخص نیست؟1-چرا در یکی دوسال قبل تا حالا اقای رضا توفیقی و گروه چند نفره اش خصوصا عسکری ساده لوح با همه بچه های توانمند و خوش فکر بویراحمد مخالفت کرده ند؟2-اگه اقای توفیقی قایل به تعامل با اصول گرایان است چرا این حرفشان در بویراحمد مصداق نداردو چرا ساده لوحانی از بوایراحمد را اموزش داده که فقط در بویراحمد اختلاف کنند اما نوبت به حوزه گرمسیر که میرسد تعامل مقدس میشود چون منافعشان به خطر می افتد؟3-اقای رضا توفیقی ممکن با همه ادعاهاش بفرماید چند نفر از روستای محل سکونتش اصلاحطلبانه رای میدهند(امار را نگاه کنید)و چرا به به هیچ بویراحمدی در دهدشت رای نمی دهند؟

  15. فرشید گفت:

    احسنت دکتر ناصر کیانی کاملا دل نشین بود و بحق، دوستت داریم… 

  16. امید گفت:

    هیچ امیدی از اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ نیست چون خودشان دنبال خودشان هستند و از همه نیروها خواستند که در انتخابات اینده کاندید شوند.

  17. علي گفت:

    اينكه نوشته آقاي سيدرضاتوفيقي متاسفانه به نفع تاجگردون معامله گرشده شكي نيست. اما دور از انصاف است كه اين سيدپاك ومظلوم را اينگونه خطاب كنيم.سيدتنها نيروي سياسي استان است كه هيچگاه منفعت طلبي راپيشه نكرده است.دنبال رانت خواري ياثروت اندوزي نبوذه .دينداري بي ريا راپيشه خودكرده.وشك ندارم كه جناب كياني عزيزايشان رانمي شناشنداگرنه چنين نمي نوشتند

  18. ناشناس گفت:

    نقد منصفانه و البته موشکافانه موجز و دقیقی بود امیدوارم همه اصلاح طلبان با این شفافیت و صداقت و شجاعت نقد و بحث کنند تا گوهر و جوهر تفکر و اندیشه ی اصلاح طلبی نشو و نمو و بارور شود . روح مطالب اقای توفیقی خیلی خود محوری و خود خواهی داشت و البته به روحیه ی امرانه و دیکتاتوری و رهبری خود خوانده نیز اراسته شده بود اگر کسی بر اثر افراط و بد تدبیری هزینه ای داده دلیل بر این نمی شود که سهمی بیشتر از مدیران و مدبران و معتدلان اصلاح طلبی برای خود قایل شود

  19. اصلاح طلب گفت:

    کاملاً متین و منطقی جواب دادید.و اصلا جوابیه تند نبود

  20. اصلاح طلب گفت:

    کاملاً متین و منطقی جواب دادید.و اصلا جوابیه تند نبود بر عکس تیتر بویر

  21. علی گفت:

    درود بر رضاتوفیقی مرد صبر و استقامت آقای کیانی هنوز نمیدونی اصلاح طلبان کی هستند متاسفم.

  22. اااا گفت:

    اوفیش تش دلم کور کردی اقای کیانی

  23. دهدشت گفت:

    زنده باد کیانی توفیقی که از اصلاح طلبان اخراج شده دیگه جایگاهی نداره

  24. علی گفت:

    … چقدر حال داری و کامنت هواداری از خودت می نویسی !

  25. کفتن نگین گفت:

    بیور سلام 
     چطوری ،
    تشکر تشکر ، اقای توفبقی ، بیا قضیه راجمع کن. زشته ازت بعیده 
    اخ تو چرا اجازه دادی فلانی …. بیاد نطق خبری تو دست کاری کنه ، خودش میدونه. …. حالا شما باید  جواب پس بدی 
    افرین کیانی ، تا دیگه باشه توفیقی از این کارا نکنه ، حقش بود 
    راستی فروزان نگفت میام چی شد ،  مردی فروزان

  26. ناشناس گفت:

    درود آقای کیانی عزیز .
     آقای توفیقی دیگر اعتباری بین اصلاح طلبان ندارد.

  27. ناشناس گفت:

    درود آقای کیانی عزیز. 
    جواب خوبی بهش دادی.

  28. سعید محمد حسینی گفت:

    جناب کیانی بنده اصلاح طلب نیستم اما اصلاح طلب کسی است که خواستار تغییر در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است با شناختی که از برادر ارزشمند جناب آقای رضا توفیقی دارم ایشان انسانی عالم و فریخته هستند ودر این زمینه متحمل رنجهای فراوانی نیز شده اند. اینکه چند تا مطلبی از جاههای مختلف جمع کنی و بنویسی نه شما اصلاح طلب میشوی ونه من اتفاقا یکی از مشکلات اصلاحات همین بود که فکر میکردند مثلا هر کس در بویر احمد به فلان کاندیدا رای دهد یا فلان مطلب را بنویسد پس اصلاح طلب است.جناب آقای رضا توفیقی از زجر کشیدگان و بزرگان اصلاح طلبی هستند و زیبنده نیست اینگونه رفتار نمایید شک ندارم ایشان را به خوبی نمیشناسید و بدلیل جوانیتان، مطلب خود شما را کسان دیگری در جهت اختلاف افکنی مینویسند و شما فقط زحمت انتشار آن را میکشید.

  29. مهرزاد گفت:

    اصالت سياسى و سابقه سياسى آقاى کيانى در استان کاملا مشخص است. در زمان کانديداتورى ايشان در انتخابات مجلس شعار انتخاباتى ايشان اصلاح طلبانه بود و هنوز هم صداى ايشان از جبهه اصلاحات بلند است. بر خلاف برخى افراد …

  30. اصلاح طلبی از کهگیلویه گفت:

    والا دراین وادی مو که در تعجبم که چه کسی دار به چه کسی انگ می زنه.فکر نکنم کسی از جناب آقای رضا توفیقی اصلاح طلب تر باشدجناب آقای دکتری که فقط کپی پیست میکنی

  31. ناشناس گفت:

    تحیل منطقی و قشنگی بود….جناب رضاتوفیقی خیلی خودش رو خراب کرد با این حرفایی که زد.

  32. رضا گفت:

    تحلیل منطقی و قشنگی بود….به نظر من جناب رضاتوفیقی با این حرفا خودش رو خیلی خراب کرد.

  33. ناشناس گفت:

    اصلاح طلبل یاسوج فقط دمبال فقط دمبال منافع شخصی خودشون هستن مثل تو ضرب المثل که ایگو تا پیل داری رفیقتم یعنی مو اگر اصلاح طلب محض و فعالی باشم و رفیقشو هم باشم اگه خدای نکرده یه اتفاقی سیم اوفتا  یکیش ده پرس حالم میکنن فقط ینه دونم هرکه فعالیت ایکنه سی خوش و بچش

  34. من طرفدار اصولگرایان هستم.....س....د گفت:

    اما تحلیلات دکتر ناصرکیانی خیلی جالب ومنطقی بود…
    پایدارباشید

  35. ازخوزستان هستم.....س....د گفت:

    من با اینکه طرفدار اصولگرایان هستم 

    اما موافق نگرش دکتر کیانی هستم 

    پایدارباشید

  36. ازخوزستان هستم.....س....د گفت:

    سلام ضمن عرض خسته نباشی ..ازدکترکیانی

    بادیگاهتون موافقم 

    پایدارباشید

دیدگاه شما