چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 0:35

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به چه کاری مشغولند؟/ آمار های عجیب برای کهگیلویه و بویراحمد؛ (+ آمار)

متاسفانه عملکرد نمایندگان استان بیشتر از آنکه جنبه همکاری و کمک برای توسعه و همدلی در استان باشد به سمت و سویی رفته که بذر نفاق و جدایی طوایف و مناطق مختلف استان را به همراه داشته است.

یکی از کاربران بویرنیوز در مطلبی به تشریح مشکلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد در طی چند سال اخیر و نقش نمایندگان پرداخته که در ادامه می آید:

شاید برای جوانان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ دغدغه ای مهم تر از اشتغال  و توسعه زیر ساخت های شهری نباشد که باید اذعان کرد تا کنون موفقیت چشم گیری عاید آنها نشده است.

به گزارش بویرنیوز، نماینده های استان در وضعیتی به مجلس رفتند که اشتغال و بهبود و توسعه زیر ساخت های شهری و فرهنگی را سرلوحه کار و شعار انتخاباتی خود می دانستند اما پس از گذشت چند سال از آن روزهای داغ انتخابات عایدی مردم بسیار متفاوت تر از وعده های داده شده بود.

بر اساس آمارهای منتشره از مرکز آمار ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد به مراتب بدتر از گذشته همچنان بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد که شایسته استانی با این همه قابلیت محیطی و انسانی نبوده و نیست.


index226

متاسفانه عملکرد نمایندگان استان بیشتر از آنکه جنبه همکاری و کمک برای توسعه و همدلی در استان باشد به سمت و سویی رفته که بذر نفاق و جدایی طوایف و مناطق مختلف استان را به همراه داشته است.

شاید تا چند وقت پیش یک کهگیلویه و بویراحمدی خود را صرفاً یاسوجی، باشتی و یا دهدشتی ومنطقه سردسیر و گرمسیر و غیره نمی دانست و احساس حسادت به هم استانی  از بخش و منطقه دیگر اینگونه در وجودش موج نمی زد و آیا این بود خواسته مردم از نمایندگانشان؟!

متاسفانه در این دوره به خصوص در چیدمان نیروها هم در رده مدیران و هم رده های پایین تر بعضا جنجال ها و رقابت های شدیدی بین نمایندگان استان صورت می گرفت که گویی مشکلات استان حل شده و فقط تنها اقدام مهم و حیاتی برای استان تعویض فلان مدیرکل آنهم صرفا با شاخصه فلان منطقه  ای بودن می باشد و بس!

در زمینه فرهنگی نیز استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان ضعف هایی دارد که بهتر بود به جای پرداختن صرف به بحث های سیاسی و سیاسی کاری های بیشمار به آنها پرداخته می شد که الان شاهد قرار گیری نام استا در میان ۵ استان خشن کشور نباشیم که خود درد و ضعفی بزرگ برای استانی با ادعای تاریخی کهن و پر افتخار را در کارنامه خود دارد.

خشن ترین ﺍﺳﺘﺎﻥﻫﺎﯼ ایران + ﺁﻣﺎﺭ

ﺁﻣﺎﺭ ﻣﻌﺎﻳﻨﺎﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻧﺰﺍﻉ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ۱۰ ﻣﺎﻩ ﻧﺨﺴﺖ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۳ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ ” ﺍﺯ ﺑﯿﺶﺗﺮﯾﻦ ﺑﻪ ﮐﻢﺗﺮﯾﻦ :”
ﺭﺩﻩ ﺍﺳﺘﺎﻥ
۱ ﭼﻬﺎﺭﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ
۲ ﺍﺭﺩﺑﯿﻞ
۳ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭ ﺑﻮﯾﺮ ﺍﺣﻤﺪ
۴ ﺍﻟﺒﺮﺯ
۵ ﺯﻧﺠﺎﻥ
۶ و……..

هرچند نمیتوان منکر اقدامات خوب نمایندگان و مسئولان محترم برای استان بود، اما این اقدامات با توجه به وسعت مشکلات استان گره گشای خوبی برای اشتغال و زیرساخت هاو حتی فرهنگ استان نبوده است و هنوز تا نرم های کشور فاصله بسیار زیادی داریم.

جا دارد نمایندگان و مسئولان استان فارغ از سیاسی کاری و تک بعدی بودن نگاهی فرا منطقه ای و شایسته به همه جوانان و مردم استان داشته باشند و تلاششان برای رفع مشکلات استان باشد نه یک شهرستان  بخش خاص چرا که اینگونه تک بعدی نگری ها بر نگرش افراد به همدیگر و دلبستگی و همدلی که باید برای توسعه و پیشرفت در کار باشد همانگونه که شاهدیم لطمه های جبران ناپذیری وارد می کند و از طرفی کاملا مغایر با فرامین رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=159446
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یکتا گفت:

    احسنت بر بویر نیوز عزیز و تیزبین و شجاع

  2. بويراحمدي گفت:

    حداقل تاجگردون يه كاري واسه حوزه انتخابيه اش انجام داد ولي اون دو تاي ديگه كه فقط دنبال تغيير آبدارچي ها در ادارات شهرستانها بودن

    • متعجب گفت:

      میشه کارای تاجگردون رو بگی تا ما که گچسارانیم بدونیم البته درسته اشتغال زایی خوبی در زمینه تبلیغات برا چاپ بنر ایجاد کرده

    • ح گفت:

      با سلام
      استان ما از قدیم مسئله سردسیر و گرمسیر رو که داشته هیچ ، بحث طایفه ای درون هر شهرستان رو هم داشته و مربوط به این دور از نمایندگان نمیشه.
      اتفاقا این دوره چون نمایندگان دغدغه بیشتری در مورد این مسئله داشتن خودش رو بیشتر نشون داده و الا چیزی جدید نیست.
      در مورد رشد اقتصادی استان ، ما به کدام صنعت خود باید چشم امید داشته باشیم
      اگه نمایندگان دوره های قبل کارهای زیر ساختی انجام میدادن که امروز نتیجه اش رو میدیم میشد شاهد رشد اقتصادی باشیم ، 
      روی چه صنعتی سرمایه گزاری و برنامه ریزی شده؟؟
      بحث روی اشخاص نیست ، بحث روی اینه که یک برنامه اساسی باید برا استان ریخته بشه که هر نماینده ای و استانداری که بیاد رو کار اون رو تا به پایان رساندن پیگیری کنه.

  3. یاسوجی گفت:

    دور نمایندگی آقای…….دیگر تمام شد در خواب هم دیگر نمیبیند فقط وفقط معامله کرد وبس

  4. گچساران گفت:

    با سلام و خسته نباشید منکه امسال به تاجگردون رای می دهم و از اینکه نماینده دهدشت جزو استان ما حساب میشه ابراز پشیمانی می کنم

  5. هي گفت:

    بارك الله

دیدگاه شما