سه شنبه 27 مرداد 1394 - 17:05

اختصاص ۶۲۰ میلیارد تومان به توسعه استان/ خبرهای خوش برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمدی

گروه اقتصادی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی این استان اختصاص یافته است.

به گزارش بویرنیوز، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات بحران به استان اختصاص داده شده گفت: تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات ماه ۱۸۰ در استان
حسن نوروزی امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات ماه ۱۸۰ در استان خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات امسال استان از محل ماده ۱۸۰ از ۸۱ میلیارد تومان به ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

noroz (1)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اعتبارات برای محرومیت زدایی و ارتقاء شاخص‌های توسعه استان اختصاص داده شده، بیان کرد: به موجب قانون قرار است با این اعتبارات سالی ۱۰ درصد شکاف استان نسبت به کشور کم شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات ماده ۱۸۰ برای مناطق محروم اختصاص داده  می‌شود که امسال این مبلغ از ۸۱ میلیارد تومان به ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته، که ۸۹ میلیارد تومان از این اعتبار استانی تصمیم گرفته می‌شود.

این مسئول از آغاز مبادله طرح‌های استانی، ملی استانی و نفت در هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند براساس سهمیه خود از ۶۰ درصد اعتبارات استانی و ۳۳ درصد اعتبارات نفت به خزانه مراجعه کنند.

نوروزی تبیین کرد: اعتبارات ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد ۸۵ میلیارد تومان بوده که تخصیص شش ماه آن ۲۱/۳ درصد است و اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که برای شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده در حد ۳۰ درصد تخصیص اعتبار پیدا کرده است.

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات بحران به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان تأکید کرد:  همچنین ۱۰ میلیارد هم از اعتبارات بحران به استان اعتبار ابلاغ شده که تاکنون ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

 ۶۲۰ میلیارد تومان به توسعه کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی این استان اختصاص یافته است.

noroz (2)
حسن نوروزی افزود: این مقدار اعتبار از محل بودجه های استانی، نفت، ملی، ملی استانی شده و ماده ۱۸۰ مناطق محروم به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.
وی با یادآوری بودجه عمرانی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سال گذشته و تخصیص دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن ، تصریح کرد: بودجه امسال کهگیلویه و بویراحمد افزایش چشمگیری یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش چشمگیر بودجه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته گواهی بر توجه دولت به این استان است.
وی میزان اعتبارات ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد را ۸۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این اعتبار برای تکمیل ۲۴ طرح عمرانی در نظر گرفته شده است.
نوروزی اظهار کرد: امسال هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از محل دوسوم بودجه ماده ۱۸۰ مناطق محروم برای این استان مصوب شده که نسبت به اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریال سال گذشته افزایش زیادی دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بودجه عمرانی نفت از نیم درصد کل بودجه کشور به یک درصد، دوبرابر شدن بودجه طرح های ملی، بودجه پروژه های ملی استانی شده از هشت دهم درصد از کل بودجه به ۹۶ دهم درصد و دو و نیم درصد و بودجه ردیف های متفرقه از یک درصد به ۹ درصد نسبت به دو سال ۹۲ ابراز داشت: سیاست های دولت و مجلس به کاهش محرومیت کهگیلویه و بوراحمد کمک زیادی کرد.
نوروزی همچنین خواستار افزایش سهم بودجه یک سوم مناطق نفتخیز و دوسوم نقاط محروم استان کهگیلویه و بویراحمد از دو درصد به سه درصد شد.
وی در ادامه گفت: تغییر سیمای مناطق شهری و روستایی محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیباسازی مناطق شهری نقش اثرگذاری در افزایش رضایتمندی مردم و رونق صنعت گردشگری به عنوان قابلیت مهم توسعه کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی اظهار کرد: آبادانی مناطق روستایی اولویت دولت یازدهم برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=159421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد جعفر گفت:

    خدايي تحقيق كنيد انبار كم زياد نگفته باشن مث دفعات قبلي البته اگه مهندس انتظام بذاره عادلانه تقسيم بشه و توش تخلف نكنه ولي احتمالا بلاي نظام مهندسي كه در دوران رياستش سر مردم بوير احمد آورد اين بار توسط مدريت برنامه ريزي در بياره

دیدگاه شما