جمعه 23 مرداد 1394 - 13:30

خاطرات شنيدني از سردار سليماني

فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: نيازهاي جبهه‌هاي در دفاع مقدس توسط خانواده‌ها و به‌ويژه خانواده‌هاي محروم مانند زابل که خودش مرکز محروميت است تامين مي‌شد و همين ايثارگري مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو مي‌کرد.

به گزارش بویرنیوز، سرلشکر قاسم سليماني با حضور در جشنواره فرهنگي و هنري کرمان که در برج ميلاد برگزاري‌ شد، اظهار داشت: به عنوان يک کرماني افتخار مي‌کنم چنين نسبي دارم و زادگاهم ديار کريمان است.

فرمانده نيروي قدس سپاه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاري اين جشنواره به ‌ويژه ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا، افزود: بحث اين جلسه ايثارگري و کرمان است؛ من نمي‌توانم از کرمان بدون توجه به سيستان و بلوچستان و هرمزگان نام ببرم؛ چون لشکر ثارالله که به نوعي نهاد سلحشوري خطه شرق کشور ماست، اجتماعي از جوانان و مردان اين سه استان است.

وي ادامه داد: کرماني‌ها به شخصيتي مثل شهيد ميرحسيني که فرمانده واقعي لشکرشان بود افتخار مي‌کنند؛ کرماني‌ها به شهيد حاجبي که حرارت واقعي و حقيقي لشکر ثارالله از هرمزگان بود، افتخار مي‌کنند‌ و کرماني‌ها افتخار مي‌کنند به شهيد فرخي که وقتي خون از بدنش جاري شد، در بدر ايستاد و رو به من کرد و در حالي که نصف بدنش قرمز از خون بود، گفت حقم را ادا کرد.

سرلشکر سليماني با اشاره به اينکه نام بردن از کرمان بدون توجه به سيستان و بلوچستان و هرمزگان کار شايسته‌اي نيست اظهار داشت: کرماني‌ها به شهيد ميرحسيني از سيستان و بلوچستان به عنوان فرمانده واقعي کشور که به تنهايي يک لشکر بود، شهيد شهسواري که با دست‌هاي بسته در محاصره دشمن فرياد مرگ بر صدام ضد اسلام سر‌مي‌داد، شهيد حاجبي حرارت معنوي حقيقي و شهيد محمدرضا فرخي که از بندرعباس بود و در لحظه‌هاي آخر عمر خود با بدن غرق در خون گفت حقم را ادا کردم، افتخار مي‌کنند.

فرمانده سپاه قدس پاسداران بيان کرد: به عنوان يک کرماني افتخار مي‌کنم چنين نسبي دارم و زادگاهم ديار کريمان است زيرا کرمان از مناطق مهم و اثرگذار جامعه ايران است و مردمان آن سابقه بسيار درخشان و ارزنده‌اي دارند.

رزمندگان لشکر ثارالله از نظر اعتقادي بي‌نظير بودند/ کرمان در جنگ تحميلي هيچ‌ کوتاهي نکرد
سردار سليماني با تاکيد بر اهميت و اثرگذاري استان کرمان يادآور شد: در دوران دفاع مقدس از 13 عمليات مهمي که در حال انجام بود لشکر 41 ثارالله کرمان در عمليات‌هاي کربلاي 5، خيبر، بدر و والفجر 10 به زيبايي تمام و با نهايت تلاش و انرژي خود توانستند رشادت‌ و دليري‌هاي بي‌نظيري از خود به جاي گذارند و استان کرمان در مقابله با دشمن به صورت پيشتاز عمل مي‌کرد.

جامعه بدون ايثار، جامعه بدون حيات و حرارت است
وي تصريح کرد: جامعه‌اي که ايثار در آن وجود داشته باشد مي‌تواند به پيروزي و سربلندي دست يابد و ايثار بايد در همه سطوح جامعه و در ابعاد گوناگون معنا پيدا کند.

فرمانده نيروي قدس سپاه بيان کرد: همه اعضاي بدن نقش بسيار مهم و ضروري دارند و جامعه ايراني هم مانند بدن انساني است که همه اعضاي آن جزء لاينکف و با اهميت کشور مي‌باشند و کرمان هم به عنوان يکي از بخش‌هاي اساسي جامعه ايراني است که کمتر به دليري و سلحشوري آن‌ها پرداخته شده است.

وي از حادثه حلبچه به‌عنوان يکي از حوادث مهمي که در دوران جنگ تحميلي رخ داد و رفتار صدام در اين حادثه از گرگ هم بدتر بود ياد کرد و افزود: در اين شرايط مردم سلحشور ايران با مقاومت‌هاي ارزنده خود نشان دادند که نقش بسيار مهمي در حفظ حکومت و جامعه خود دارند.

سليماني اشاره کرد: در زمان جنگ تحميلي جمعيت کرمان قريب يک ميليون و 600 هزار نفر بود که 45 درصد از اين جمعيت را قشر خواهران و 15 درصد آن را جوانان و نوجوانان زير 14 سال و پيران بالاي 70 سال تشکيل مي‌دادند و مي‌توان گفت قريب 60 درصد از اين جمعيت توانايي حضور در صحنه جنگ را نداشتند.

وي ادامه داد: در اين شرايط حدود 120 هزار نفر از استان کرمان روانه جنگ شدند و قريب 26 هزار نفر ايثارگر مي‌باشند که عدد بسيار قابل توجهي است و شهيدان، جانبازان و ايثارگران کرماني نمونه بارزي از نمايش اقتدار يک ملت مي‌باشد.

وي گفت: جنگ تحميلي از استثنايي‌ترين حوادث در دنيا بود که در آن شرايط، کاروان‌هاي عظيم مردمي با روحيه‌اي بسيار قوي به سمت جبهه به راه مي‌افتاد.

فرمانده نيروي قدس سپاه بيان کرد: نيازهاي جبهه توسط خانواده‌ها و به‌ويژه خانواده‌هاي محروم مانند زابل که خودش مرکز محروميت است تامين مي‌شد و همين ايثارگري مردم بود که فکر تهاجم را در ذهن دشمنان محو مي‌کرد.

جبهه کارخانه انسان‌ساز/ جنگ روحيه جوانان ما را ساخت
وي تاکيد کرد: جبهه يک مدرسه انسان‌ساز و اثرگذاري بود که تا ابد اثرش جاودان خواهد ماند و گاهي جنگ به حدي در هم تنيده مي‌شد که جنازه‌ها و زنده‌هايي که دفاع مي‌کردند قابل تفکيک نبوند.

فرمانده نيروي قدس سپاه خاطرنشان کرد: در خانه يکي از علماي کرمان، نوجواني کم سن و سال بود که فرمانده گردان به امام جمعه گفت فرزند شما به درد جبهه مي‌خورد و آن امام جمعه پاسخ داد فرزندم سن پاييني دارد اما چون تو گفتي اجازه مي‌دهم.

شهيدان پهلوانان واقعي و مايه افتخار اين مرز و بوم هستند
وي با اشاره به افتخارات بزرگي که از استان کرمان برخواسته‌ بودند عنوان کرد: ما به خود افتخار مي‌کنيم که جواناني داشتيم همچون مغفوري، شهسواري، ميرحسيني، جمالي، بادپا، الله دادي و غيره که عمرخودشان را در انتظار رسيدن به محبوب سپري کردند و فرصت‌هاي خود را غنيمت شمردند و خود را پس از 25 سال به قافله شهدا رساندند.

سردار سليماني گفت: همه ما به داشتن بي بي سکينه که جز يک فرزند هيچ قومي نداشت، عباس ماريچي که پدر او از فقر فرار کرد، شهيد شمس الديني پيرمرد 70 ساله غواص و شهيد باهنر که مايه افتخار روحانيت، مديريت است افتخار مي‌کنيم.

وي به شهيد تاجيک که از روي پل کانال ماهيگيري عبور مي‌کرد و در حين شهادت هرگز کمر خود را خم نکرد و ايستاده مي‌دويد اشاره کرد و افزود: اميد است روح ايثار و فداکاري که روح حيات جامعه است، مستدام باشد و بتوانيم راه شهدا و امام راحل(ره) را ادامه دهيم.

فرمانده نيروي قدس سپاه خاطرنشان کرد: ما در جامعه‌اي با عطر شهادت و ايثار زندگي مي‌کنيم و عطر جانفشاني، فرهنگ مقاومت و پايداري در جاي جاي سرزمين ايران مشهود است و لازم است وظايف خود را در جايگاه خود به‌درستي انجام دهيم و امروز جوانان کرمان با همان صلابت و توکل به خداوند که در دوران دفاع مقدس نزد رزمندگان بود، در صحنه‌ها حاضر هستند.

*تسنيم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما