جمعه 23 مرداد 1394 - 1:39

تجلیل متفاوت از آزداگان؛ تشریح شهادت دردآور با شکنجه

بازگشت آزادگان شادی و نشاطی همگانی را در سطح جامعه ایجاد کرد و فصل جدیدی را در مناسبات اجتماعی کشورمان گشود.

به گزارش بویرنیوز، اسکندر یارنسب در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «ایثار» با اشاره به فعالیت‌های ستاد کنگره‌ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد گفت: این ستاد در سال جاری و به دستور نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد و با ریاست سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد و در حال حاضر بحث سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و برگزاری کنگره‌ها زیر نظر ستاد کنگره‌ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد انجام می‌شود.

n00130133-b
وی در رابطه با فعالیت‌های انجام گرفته توسط ستاد کنگره‌ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد در سال 94 گفت: در سال جاری تاکنون همایش‌های سراسری و ملی مانند همایش تکریم از مادران شهدا، همایش تکریم از پدران شهدا، همایش پدران آسمانی، همایش تکریم از جانبازان و کنگره ملی تجلیل از ایثارگران در سوم خرداد، توسط این ستاد برگزار شده است.
دبیر ستاد کنگره‌ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از برنامه‌های مهم این ستاد را برگزاری کنگره ملی تجلیل از آزادگان عنوان کرد که با برنامه‌های متنوع و با حضور آزادگان عزیز و مسئولان و مقامات کشوری و لشگری در تهران برگزار می‌شود و افزود: علاوه بر این و به همین مناسبت 31 همایش تجلیل از آزادگان در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. در این همایش‌ها از مقاومت، پایداری و پایمردی آزادگان سرافراز، صبر و مقاومت و بردباری خانواده‌های آنان تجلیل می‌شود.
یارنسب افزود: 26 مردادماه و برگزاری این کنگره‌ها و همایش‌ها فرصتی است که از جنبه‌ها و زوایای مختلف می‌توان به موضوع آزادگان و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و آزادگی پرداخت. نخستین نکته مهم در مورد آزادگان، توجه به درد و رنجی است که آنان در دوره اسارت متحمل شده‌اند و در سیاه‌چال‌های بعثی تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند. شدت این شکنجه‌ها در حدی بوده که بیش از 500 نفر از این عزیزان در دوران اسارت به شهادت رسیدند و بسیاری دیگر نیز دچار صدمات شدید جسمی شدند و به درجه جانبازی نائل آمدند.
وی به مقاومت و پایداری آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: با وجود تمام فشارها و شکنجه‌های جسمی و روحی، آزادگان عزیز ما ایمان و روحیه خود را حفظ کردند، در برابر تمام مصائب ایستادند و از میان تهدیدها و تطمیع‌های بی‌شمار بعثی‌ها سربلند و سرافراز بیرون آمدند و عزت و سرافرازی را برای ایران و ایرانی به ارمغان آوردند.
مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد ادامه داد: مسئله مهم و قابل ستایش در این میان، تلاش آزادگان سرافراز کشورمان برای ادامه پرشور زندگی با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌های زندان‌های بعثی است. آزادگان ما در همان شرایط سخت دست از یادگیری و آموزش نکشیدند و بسیاری از آنان با استفاده از دانش دیگر آزادگان، به آموختن زبان‌های خارجی، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و مسائل علمی و فرهنگی پرداختند.
دبیر ستاد کنگره‌ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد بازگشت آزادگان به کشورمان را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب و با توجه به شرایط خاص زمان جنگ و اقتضائات اجتماعی خاص آن، بازگشت آزادگان شادی و نشاطی همگانی را در سطح جامعه ایجاد کرد و فصل جدیدی را در مناسبات اجتماعی کشورمان گشود.
یارنسب یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه در موضوع آزادگان را حضور پررنگ آنان پس از آزادی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی و فنی آن‌ها در سطح اجتماع عنوان کرد و گفت: آزادگان عزیز پس از بازگشت به میهن اسلامی همچنان به تلاش خود در جهت خدمت به کشور ادامه دادند و در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش‌های مهم پرداختند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    درود بر آقای یارنسب از هم استاني هایی که چندین ساله در سطح ملی بدون زدوبندسياسي ولابی و بدور از حاشیه بخاطر شایستگی و درایتی که دارند مدیریت ميکنند..تشکر از بویر نیوز بخاطر معرفی و قدردانی از نخبه های استانّّّ

  2. ناشناس گفت:

    درود بر ازادگان سرافراز و سلام بر خانواده معظم انان و تشکر از مدیر توانمند و بی ادعا که در عرصه فرهنگی همواره می درخشد

  3. ناشناس گفت:

    نگاه متفاوت و به روز و در عین حال ارزشی و فرهنگی اقای یارنسب به مقولات ایثار و شهادت جالب است

دیدگاه شما