سه شنبه 20 مرداد 1394 - 21:21

سخنان قابل تامل رئیس دانشگاه یاسوج درباره جایگاه استان/ نظرات اهالی رسانه (+تصاویر)

وی افزود: مشکل این است که بحث‌های منطقه‌ای و سردسیری و گرمسیری هنوز وجود دارد و این موضوع در رسانه‌ها نیز انعکاس داده می‌شود.

گروه دانشگاه – دوشنبه شب دانشگاه یاسوج در نشستی صمیمی از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجلیل کرد و رئیس دانشگاه به بررسی نقش رسانه و دانشگاه در رشد و توسعه جامعه در همه ابعاد پرداخت.

به گزارش «بویر نیوز»، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست به نکات مهم و قابل تاملی اشاره کرد. وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با توانمندی‌های خود به جایگاه واقعی نرسیده و باید گفت، جایگاه استانمان متناسب با توانمان نیست.

سخنان مطرح شده در این نشست و تصاویر آن در ادامه می آید:

حجت الاسلام مقدم: صادقانه مسائل را به مردم انتقال دهید

پس از آن مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره عاقبت به خیری گفت: در شغل خبرنگاری باید مسائل صادقانه به مردم انتقال داده شود.

حجت الاسلام قاسم مقدم، ضمن نقد جدی به رویکرد رسانه ها در سال گذشته نسبت به مسائل دانشگاه یاسوج اظهار داشت: در سال گذشته سایت های را می دیدم که بیشترین التهاب ها و سیاه نمایی ها را مربوط به دانشگاه انعکاس می دادند، این در حالی بود که در کل کشور رتبه اول را کسب کرده بودند.

وی در ادامه  با طرح انتظار خود از رسانه ها که در سال جدید با نگاه رحمت مسائل و اخبار مطرح شود و در کنار انتقادها این همه رشد و پیشرفت دانشگاه های استان نیز دیده شود، تصریح کرد: مردم و دانشجویان استان های همجوار حتما قبل از مسافرت و یا انتخاب دانشگاه های استان برای ادامه تحصیل سایت های خبری این استان را مرور می کنند و اگر این روش سیاه نمایی رواج داشته باشد، ممکن است احساس ترس کنند و این استان را برای ادامه تحصیل و یا مسافرت انتخاب نکنند.

حجه الاسلام مقدم در ادامه به خبرنگاران استان توصیه  کرد که کمی با محبت تر قلم بزنند و با ذکر خاطره ای از نظر تعدادی از روسای قبلی و کنونی دانشگاه های استان مبنی بر اینکه وقتی از آنها سوال می شد که چرا فعالیت ها را اطلاع رسانی نمی کنند، گفته بودند فاصله گرفتیم که از این سایت های خبری، ضربه جدی نخوریم! عنوان نمود: البته کسی منکر نقد سازنده نیست، اما نقد با تخریب و سیاه نمایی معنای واحدی ندارد و باید به این نکات توجه نمود.

رحیمی: جایگاه استان مان متناسب با توان مان نیست

 رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: دوران انتقال چهره به چهره خبر و پیام به سرآمده است و سپس تصریح کرد: هم اکنون سرعت انتقال خبر به لحظه رسیده است؛ بنابراین هر کس در این وادی نتواند جایگاهی برای خود پیدا کند از قافله عقب افتاده است.

IMG-20150811-WA0022

دکتر محمودرضا رحیمی با بیان اینکه باید در همه حوزه ها عملکردمان را ارتقاء داده و کارهایمان را ارزیابی کنیم، افزود: نباید هیچوقت بنای دیگران را مطمئن فرض کنیم و همیشه دنبال روش های جدید باشیم تا قدرت نفوذمان را در سطح ملی و منطقه ای افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سلامت خبر انتظار ماست، اظهار داشت: رویدادهایی که اتفاق می افتد باید به صورت صحیح و بدور از ناملایمات ها به جامعه منعکس شود.

رحیمی افزود: مسئول و مدیر باید دربرابر خطا و اشتباه خود پاسخگو باشد؛ اما ورود به این حوزه به غیر از بررسی خطای فرد و تفسیر آن، گاهی حاشیه های غیر مناسبی ایجاد می کند.

دکتر رحیمی با بیان اینکه روزانه پایگاه های خبری را بررسی و اخبار آن ها را مرور می کند، اظهار داشت: رسانه ها در این زمینه که بحث های فردی را کنار بگذارند، رسالت خود را به خوبی نشان نداند و گاهی اوقات بحث های منطقه ای غیر ضروری را هم در این سایت ها می بینیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به عنوان کسی که دوست دارد جایگاه استانمان متناسب با توانمان باشد، اذعان می کنم که الان و در شرایط فعلی اینگونه نیست و استان های بسیار ضعیف تر از ما جایگاه های بسیار قوی تری دارند، چرا که متاسفانه اینجا همه می خواهیم همدیگر را به پائین بکشیم و کسی تلاشی نمی کند که نخبه های جامعه ما رشد و پیشرفتی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها می توانند حافظ ثبات و آرامش جامعه باشند و یا خلاف آن را انجام دهند؛ افزود: باید تلاش کنیم عوامل تقویت کننده یک دیگر و نه مسائل تخریب کننده را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه با بیان مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث‌ ساختارهای اجتماعی، افزود: تا هنگامی که این ساختارهای اجتماعی را تغییر ندهیم، مشکلات همچنان پابرجا است.

وی افزود: مشکل این است که بحث‌های منطقه‌ای و سردسیری و گرمسیری هنوز وجود دارد و این موضوع در رسانه‌ها نیز انعکاس داده می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با توانمندی‌های خود به جایگاه واقعی نرسیده و باید گفت، جایگاه استانمان متناسب با توانمان نیست.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: از رسانه ها انتظار دارد با کمک رسانه ها ارتباط محیط های دانشگاهی با مردم و جامعه به صورت بهتری برقرار شود.

دکتر رحیمی تصریح کرد: رتبه هایی که این دانشگاه در سال های اخیر بدست آورد ممتاز بوده است و اگر این شاخص ها در دانشگاه های دیگر کشور که همگرایی بیشتری دارند، حاصل می شد، شاهد آن بودیم که از نظر اجتماعی تبلیغات  و اطلاع رسانی، بسیار گسترده ای صورت می گرفت.

وی به بخشی از این دستاوردها اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج، نهمین داشنگاه تاثیرگذار است و رتبه ۲۸ دانشگاه های کشور را داراستو این دانشگاه ۲۲۰ عضو هیات علمی و با داشتن ۲ دانشمند جزء یک درصد برتر جهان است که این رکورد را در شرایط حاضر هیچکدام از دانشگاه ها ندارند.

نیکدل: دانشگاه یاسوج هیچ گونه مشکلی برای تامین خوابگاه ندارد

 معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه یاسوج برای ترم جدید هیچ‌گونه مشکلی در تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارد.

IMG-20150811-WA0041

فریبرز نیکدل اظهار کرد: دانشگاه یاسوج برای ترم جدید هیچ‌گونه مشکلی در تامین خوابگاه برای دانشجویان ندارد.

وی در دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان دانشگاه یاسوج در همه نقاط استان از جمله گچساران و چرام در سال‌جاری مشکل خوابگاه نخواهد داشت.

نیکدل با اشاره به رفع موانع و تمهیدات اندیشیده شده در خوابگاه های دانشگاه افزود: در حال حاضر تعداد دانشجویان خوابگاهی دانشگاه یاسوج 1300 دختر و 900 دانشجوی پسر است، که امسال به تمام دانشجویان جدیدالورود خوابگاه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در گچساران هم با دانشگاه آزاد در خصوص خوابگاه مورد نیاز دانشجویان دانشگاه یاسوج قرارداد با قیمت مناسب منعقد کرده‌ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج اذعان کرد:تقریبا 350 دانشجو در گچساران دانشجوی خوابگاهی داریم که از خوابگاه‌های دانشگاه آزاد استفاده خواهند کرد.

این مسئول فرهنگی در دانشگاه یاسوج، خاطرنشان کرد:برای چرام هم هیچ مشکل خوابگاهی نداریم هر چند که البته بار مالی سنگین دارد.

اظهارنظر اهالی رسانه ها درباره نقش دانشگاه یاسوج در جامعه

پس از پایان سخنان مسئولان دانشگاه، اهالی رسانه به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

خبرنگاران بر لزوم تاثیرگذاری دانشگاه یاسوج در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید داشتند و به ابعاد مختلف این موضوعات پرداختند.

همچنین اهالی رسانه از رئیس و کارکنان روابط عمومی دانشگاه یاسوج بخاطر تدارک دیدن این نشست در فضایی  صمیمی تقدیر کردند.

در انتهای این جلسه از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

این نشست با حضور خبرنگاران و مسئولان دانشگاه یاسوج در نماز و ضیافت شام دانشگاه یاسوج در هتل جهانگردی به پایان رسید.

IMG-20150811-WA0036

IMG-20150811-WA0029

    IMG-20150811-WA0035

IMG-20150811-WA0031 IMG-20150811-WA0015 IMG-20150811-WA0023 IMG-20150811-WA0013

  IMG-20150811-WA0026 IMG-20150811-WA0027

IMG-20150811-WA0014

IMG-20150811-WA0038

عکس: سهیلا مظفریان قوام آباد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158686
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. استاد گفت:

    جناب رحیمی
    اینقدر کار داری که نباید اولویت های دانشگاهی جای برخی جلسات جابجا شوند.دقت کن عزیزم.

دیدگاه شما