سه شنبه 20 مرداد 1394 - 2:07

حضور توریست های هلندی در استان؛ اقرار جالب هلندی های درباره کهگیلویه و بویراحمد (+تصاویر)

بر پایه این گزارش هیئتی از گردشگران هلندی و بلژیکی به استان آمدند و در اقامت ۱ روزه خود در این استان با فرهنگ، صنایع دستی و برخی رسومات استان آشنا شدند.

گروه فرهنگی؛ گردشگری همواره از اهمیت بسیار بالا یی در جهان برخوردار است و جذابیت جنبه های تفریحی و به ویژه اقتصادی این صنعت روز به روزدر حال افزایش است چرا که از پایدار ترین منابع درآمدی اسن که تحریم ها نیزآنچنان بر آن اثری ندارد.

نمره استان در جذب گردشگر خارجی ضعیف است

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد جاذبه های طبیعی، محلی و تاریخی بسیاری دارد که شاید به علت عدم اطلاع رسانی های مناسب استفاده چندانی از این قابلیت ها نمی شود و نمره استان در جذب گردشگران خارجی قطعا بسیار ضعیف است.

SONY DSC

هرچند جذب مسافران درون کشور مهم است اما جذب توریست های خارجی از طرق مختلف از جمله تعامل مناسب با تورهای مطرح کشور هم در شناساندن استان به جهان و هم ارز آوری و کمک به اشتغال در حوزه توریست که بالغ بر ۷ درصد سرمایه جهان در آن رد و بدل می شود گره گشا خواهد بود.

آشنایی گردشگران هلندی با رسوم عشایری استان

اخیراً با خبر شدیم هتل جهانگردی شهر یاسوج با ارتباط برقرار کردن با تورهای گردشگر پذیر توانسته گردشگران خارجی را به استان بیاورد که در نوع خود جالب و قابل تقدیر است.

بر پایه این گزارش هیئتی از گردشگران هلندی و بلژیکی به استان آمدند و در اقامت ۱ روزه خود در این استان با فرهنگ، صنایع دستی و برخی رسومات استان آشنا شدند.

آنچه در سفر این گردشگران خودنمایی می کرد، آشنایی با رسومات عشایری استان بدون هیچگونه مصنوعی کای بود که از جمله میتوان به حضور آنان در یکی از مجالس عروسی و آشنایی با رسوم مجلی قوم لر در جشن هایشان در یاسوج اشاره کرد.

SONY DSC

این اقدام از آن جهت مهم است که دیدن زیبایی های فرهنگی و طبیعی وقتی از زبان فردی خارجی به بیرون انتقال پیدا کند مسلما تاثیری به مراتب بیشتر از تعریف افراد خودی از رسم و رسومات، طبیعت و تاریخ با شکوه ما خواهد داشت.

اقرار حهانگردان به مهمان نوازی مردم استان

یکی از افراد این گروه جهانگرد به خبرنگار ما گفت: ” برای اولین بار است به اینجا می آیم، راستشو بخواید واقعا قشنگ بود و احتمال زیاد دوباره هم بیایم”.

افراد گروه که از شرکت در مجلس عروسی نیز به وجد آمده بودند پس از دقایقی به جمع مردم پیوستنند و به شادی پرداختند و به گفته خودشان یکی از بهترین تجربیاتشان رقم خورد.

این گروه هلندی و نروژی که با استقبال کم نظیر مردم مواجه شده بودند و مدام با جملاتی تشکر آمیز مهمان نوازی، مهربانی و خوبی مردم را بین خودشان رد و بدل می کردند و شاید به گفته خودشان کمتر جایی اینقد به آنها محبت شده بود و توانسته بودند خوش بگذرانند.

SONY DSC

برنامه های ویژه هتل جهانگردی یاسوج در جذب توریست

بر پایه این گزارش و به واسطه زیبایی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی استان، مدیریت هتل جهانگردی تصمیم به تعامل با تورها و استفاده از فضای مجازی برای جذب گردشکر به استان و کمک به توریسم خارجی استان دارد.

این دست اقدامات در نوع خود استفاده ایده آل از منابع خدادای و فرهنگی در معرفی قوم اصیل لر به جهانیان و کمک به اقتصاد منطقه و اشتغال جوانان ما خواهد بود که جا دارد مورد استقبال همه مدیران و همراهی و همکاری آنها با این حرکن ستودنی باشد.

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دوتا خارجی میان تو استان میشه خبر سایتای خبریمون. از مسئولین محترم درخواست توریست خارجی داریم 

  2. سعیدی گفت:

    واقعا مدیریت جدید انسانی شایسته و توانمند به امید موفقیت روزافزون شما من تو اون عروسی بودم واقعا لرهای خودمون مهمان دوستن…اون خارجیا خیلی بهشون خوش گذشته بود 

  3. هموطن گفت:

    از مدیران محترم سازمان گردشگری و صنایع دستی میخواهیم که بیشتر در جهت اقامتگاههای بوم گردی توجه بیشتری شود که متاسفانه فضای بوم گردی در استان صفر است .

دیدگاه شما