شنبه 17 مرداد 1394 - 2:14

شروط فعالیت مک دونالد آمریکایی در ایران

رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی نسبت به فعالیت فروشگاه‌های مک دونالد در ایران توصیه‌هایی را عنوان کرد.

به گزارش تسنیم، پس از توافق ۱+۵ با ایران در مباحث هسته ای، استقبال کشورهای غربی علی الخصوص شرکت‌های تجاری آنان برای ورود به بازار ایران چشمگیر بوده است، بطوریکه یکی از این موسسات، فروشگاه‌های مک دونالد آمریکایی است که عنوان می‌شود این شرکت بزرگ عرضه کننده مواد غذایی که فروشگاه‌های متعددی نیز در سراسر جهان دارد فایل پذیرش نمایندگی در ایران را در وب‌سایت خود باز کرده است.

در این رابطه محمد دریایی متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی درباره استقبال مک دونالد برای فعالیت در ایران به تسنیم عنوان کرد:‌ درباره مضرات اینگونه فروشگاه‌ها و حتی فواید آن باید این مسئله را در نظر داشت که به هیچ وجه نظر کارشناسی ما معطوف به این مسئله نیست که با فعالیت این شرکت آمریکایی به طور کامل مخالف هستیم ولی باید مک‌دونالد براساس قوانین و دستورات غذایی حلال کشورمان و بر پایه طب ایرانی و اسلامی فعالیت کند.

وی به حضور چندین ساله خود در کشور انگلیس اشاره کرد و گفت‌: در دهه ۶۰ که در انگلیس بودم به هیچ عنوان از فرآورده‌های گوشتی مک دونالد استفاده نمی‌کردیم زیرا به ذبح شرعی و اسلامی آنها اعتمادی نبود، همچنین نان‌های معروف مک دونالد ترکیبی از آرد سفید، جوش شیرین و دارای افزودنی‌های و فاقد سبوس هستند، که این ترکیبات باعث دیابت میشود، در حالیکه ایرانیان از بیماری دیابت بسیار رنج می‌برد.

رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی در ادامه با نقد دیگر محصولات فراریخته و فست فودی مک دونالد خاطر نشان کرد: به هر حال در هر صورت مک دونالد بخواهد در ایران فروشگاه دایر کند باید مسائل تغذیه ای ایرانیان را براساس آداب و فرهنگ غذایی آنان رعایت کند و حتی این پتانسیل وجود دارد تا بهترین فرمول‌های طب ایرانی و اسلامی در حوزه مواد غذایی به آنان ارائه شود.

به گزارش تسنیم، مک‌دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که با بیش از ۳۵ هزار شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد. محصولات مک‌دونالد نیز عبارتند از همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ها و دسرها هستند که اخیراً شروع به عرضه سالاد، ساندویچ لقمه‌ای و میوه نیز کرده‌ است.

شرکت مک‌دونالد در سال ۱۹۴۰ توسط ریچارد و موریس مک‌دونالد، با مشارکت ری کراک در سن برناردینو، کالیفرنیا بنیان نهاده شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در اوک بروک، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. درآمد مک‌دونالد در سه ساله منتهی به سال ۲۰۰۷، با رشدی ۲۷ درصدی به ۲۲٬۸ میلیارد دلار رسیده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158375
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    فقط بلدید ایرادهای بنی اسرایلی بگیرید. بی عرضه های جهان سومی

دیدگاه شما