پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 1:10

هدیه غیرمنتظره استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رسانه ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئینی به مناسبت روز خبرنگار ضمن بیان دیدگاه های خود در مورد رسانه های همسو با توسعه استان از برنامه های خود برای حل و فصل شکایت های دستگاه های مختلف از رسانه ها سخن گفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئینی به مناسبت روز خبرنگار ضمن بیان دیدگاه های خود در مورد رسانه های همسو با توسعه استان از برنامه های خود برای حل و فصل شکایت های دستگاه های مختلف از رسانه ها سخن گفت.

سوءتفسیر بزرگواری از صحبت های وکیلی

وی در ابتدای صحبت های خود  به صحبت های حجه الاسلام بزرگواری اشاره نمود و آن را سوء تفسیر عنوان کرد و اظهار نمود: برداشت من این است که منظور آقای وکیلی این بود که از این مفهوم ممکن است استفاده منفی شود و رسانه ها تحت فشار قرار گیرند.

دکتر خادمی ادامه داد:«البته این حرف آقای بزرگواری هم قابل تامل است که عملکرد را به شخص و فرد نباید ربط داد و انشاالله همین جا این سوء برداشت را صفر صفر کنیم و از رسانه ها هم می خواهم همانگونه که بارها نیز تکرار کرده ام، متن را جدی بگیرید و به حاشیه ها کمتر بپردازند».

۴۱ershad

 رسانه ای خوب است که به توسعه استان کمک کند

نماینده عالی دولت در استان اظهار نمود که دنبال این هستیم که رسانه ها جایگاه اصلی خود را پیدا کنند و سپس با اظهار اینکه ارزش هر چیزی به هدفش است؛ عنوان نمود: در استان، همیشه حرفم این بوده است که رسانه هایی خوب، مفید و موثر هستند که اگر و اگر و اگر به رشد و توسعه استان کمک کنند.

دکتر خادمی با بیان اینکه حالا ممکن است نظر بعضی این باشد که این موضوع توسعه استان یک حرف عمومی است و هر کسی می تواند از زاویه ای بگوید که رفتار من رفتار توسعه گرایانه است؛ سوالی طرح نموده و اظهار داشت که آیا می توان برای آن معیاری تعیین نمود؟

وی سپس در مقام پاسخ بر این سوال بر آمد و گفت: «علی رغم اینکه در حوزه های اجتماعی نمی توان معیارهای دقیقی تعریف نمود، اما همچنان هم بی معیار نیستیم و می شود معیارها و ضوابطی را تعریف و سنجش نمود که چه رسانه و یا افرادی به توسعه استان کمک و کدام نیز خلاف این مهم رفتار می کنند؟».

دکتر خادمی افزود: اگر رسانه ای به همدلی و وحدت در استان کمک کرده و وحدت افزا باشدد، توسعه گراست و اگر تفرقه افکنی کرد این رسانه و فرد مخالف توسعه و پیشرفت استان است.

وی با بیان اینکه اگر حقیقت را گفت؛ توسعه گراست و اگر دروغ نوشت مخالف  توسعه استان، ادامه داد: اگر این رسانه سعی کرد که حرمت استان را بالا ببرد، کهگیلویه و بویراحمد را در نزد دیگران محترم تر کرد، توسعه گراست و اما اگر استان را تحقیر نمود، شما مطمئن باشید که ضد توسعه است.

24ershad1

اولویت اول ما توسعه استان است، رسانه ها باید حامی توسعه باشند

وی در ادامه مثال واضح تری هم زد، مثال روشن وی البته در همان ابتدای انتشار خود مشخص بود که مخالفت های هم خواهد داشت، آنجا که مقام عالی دولت در استان اظهار کرد: اگر در یک سفر استانی  رسانه ای سعی نمود وزن استان را بالا ببرد به گونه ای که مسئول مربوطه اظهار کند که چقدر مردم خوبی! و اینها شایسته بهترین ها هستند؛ توسعه گراست و اگر عکس آن را عمل کرد، یقین داشته باشید که دوستدار توسعه استان نیست.

وی سپس یادآور شد: این موضوع و معیارها کاملا مشخص است و به نظر من می شود و می توانیم تشخیص دهیم که کدام رسانه ها کمک رسان توسعه این استان  و چه کسانی هم توسعه و پیشرفت استان را یاری رسان نخواهند بود.

وی سپس اولویت اول استان را رشد و توسعه اقتصادی عنوان نمود و با بیان اینکه افرادی تلاش دارند اولویت های استان را جابجا کنند؛ تاکید کرد: استان اگر در همه زمینه ها به میانگین شاخص های کشوری نزدیک باشد، فاصله آن در اقتصاد با میانگین های کشوری خیلی زیاد است.

دکتر خادمی عنوان کرد: استان ما در بعضی از حوزه ها از کشور هم پیشی می گیرد، و بنا براین باید اولویت اول ما رشد اقتصادی استان و مبارزه با فقر باشد.

khabrngar-tajlil-8

اولویت های توسعه ای استان؛ دغدغه فراموش شده رسانه ها؟!

وی با اشاره به صحبت های مدیرمسئول روزنامه ابتکار اظهار داشت: زمانی در کشور سد می ساختند و ما سدی نساختیم؛ راه آهن می ساختند و ما در این زمینه در استان اقدامی نکردیم و درگیر مسائل حاشیه ای و غیر ضروری بودیم و الان هم انرژی نو و فناوری های ارتباطی در راس برنامه هاست و ما تاکنون اقدامی نکرده ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح نمود: اینها اولویت های توسعه استان هستند و بنابراین فراموش نکنید که اگر درگیر این بحث های حاشیه ای و غیر ضروری باشیم،  به این مسائل مهم فعلی نمی رسیم و فردا هم وقت کار سیاسی نخواهیم داشت.

خادمی ادامه داد: مجددا تاکید می کنم، آن کسانی که دنبال جابجا کردن اولویت های استان هستند؛ قطعا به دنبال رشد و توسعه استان هم نیستند.

در مقابل نشریه و سایت خود تعهد دارید/ فضای رسانه نباید در اختیار افرادی که پاسخگو نیستند باشد

وی سپس به موضوع رسانه در استان به صورت عمومی تر پرداخت و اظهار داشت: کسانی که دارای نشریه مکتوب و یا سایت خبری و خبرگزاری هستند، به شما مجوز فعالیت دادند تا در مقابل آنچه که انجام می دهید، تعهد داشته باشید.

خادمی ادامه داد: این به این معنا نیست که شما رسانه خود را در اختیار هر فرد بی مسئولیتی قرار دهید و یا اجازه انتشار به کامنت(نظری) بدهید که پاک کردن آن از ذهن مردم مدت ها زمان می برد!

وی با طرح این سوال که چرا چنین فضایی را در اختیار افرادی قرار می دهید که پاسخگو نیستند؟ این افراد غیر پاسخگو را ؛ کسانی دانست که چه استان توسعه پیدا کند و یا نکند برایشان تفاوت چندانی ندارد و اصولا درد توسعه کهگیلویه و بویراحمد را ندارند.

شکایات سازمان های استان بر علیه رسانه ها حل و فصل می شود

وی سپس به شکایت های صورت گرفته بعضی از دستگاه های اجرایی استان از رسانه ها، اشاره نمود و با بیان اینکه ما در این دوسال اختلاف هایی هم با هم داشتیم، تاکید نمود: در کنار این موضوع، بزرگ ترین همکار ما در استان رسانه ها بودند که البته دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه ای به نقش آنها تاکنون داشته است.

خادمی ادامه داد: اما در این میان اختلاف هایی نیز بین دستگاه های اجرایی ما و رسانه ها به وجود آمد و شکایت هایی از آنها نیز صورت گرفته است که در صدد هستم جلسه ای تشکیل داده و این مساله را نیز حل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجددا از اصلاح صفر- صفر کردن موضوع استفاده نمود و سپس عنوان داشت: تلاش داریم در این جلسه ترتیبی دهیم که اگر شکایت هایی وجود دارد، دستگاه های اجرایی استان صرف نظر کنند.

موضوعی که با تشویق های مکرر خبرنگاران استانی نیز روبرو شد و شاید بخش صفر- صفر کردن از آن لحاظ بیشتر در صحبت های استاندار حائز اهمیت بود که وی از رسانه ها نیز درخواست نمود تلاش های شبانه روزی مدیران استان را در کنار مسائلی که مورد نقد قرار می گیرد را هم ببینند

21ershad

مالک مجیدی، سلام دنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158148
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما