چهارشنبه 24 آبان 1391 - 12:19

بارندگی شدید در کهگیلویه و بویراحمد+تعطیلی مدارس

بويرنيوز:‌ کارشناس سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی‌ها تا امشب ادامه دارد و فردا نیز در برخی از نقاط بارندگی های پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش کبنانیوز،  سید جهانبخش احمدی مهریان افزود: بیشترین بارندگی در چرام با ۵۰ میلیمتر و کمترین آن در بهمئی با ۲۷ میلیمتر گزارش شده است.

سرپرست ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون گزارشی از خسارت های مالی و جانی به این ستاد ارسال نشده است و گمان نمی رود خسارت چندانی در پی داشته باشد.

سید خدادوست موسوی افزود: آب گرفتگی معابر و برخی اتفاق های کوچک در پی بارندگی های متوسط معمول است اما تاکنون این بارندگی به سیل منجر نشده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون همه راه های استان باز است و آمد و رفت در جاده ها صورت می گیرد.

موسوی بیان کرد: تاکنون جمع بندی از خسارت های احتمالی صورت نگرفته است و پس از جمع بندی‌، پیامدهای ناخوشایند احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

خدادوست موسوی تاکید کرد: این بارندگی باعث برخی آبگرفتگی ها در معابر شهر ، روستایی و طغیان رودخانه ها شده است.

وی گفت: قطع موقت‌برخی راههای ارتباطی و ایجاد مشکل جزیی در برخی خطوط برق از پیامدهای این بارندگی بود که مشکل نوسان برق ناشی از سقوط پایه در یاسوج و قلعه رئیسی درحال رفع شدن است.

وی گفت: پیش‌بینی شده میزان بارندگی به ۶۰ میلی‌متر برسد.

موسوی با بیان اینکه هنوز از فرمانداری ها گزارشی درخصوص خسارات سیل دریافت نشده است گفت: کارشناسان مدیریت بحران هرگونه گزارش دریافتی خسارات سیل را بررسی خواهند کرد.

 

بارش باران پایه برق مسیرجاده تنگ مهریان یاسوج رامعرض سقوط قرار داد
بارش شدید باران سه شنبه شب پایه برق مسیر جاده تنگ مهریان یاسوج را در معرض سقوط قرار داده است.

به گزارش کبنانیوز:لغزش پایه بتونی برق فشار قوی به علت قرار گرفتن در مسیر جاده اصلی یاسوج به بله زار حرکت وسایل نقلیه و مسافران این مسیر را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته شاهدان عینی هر لحظه امکان سقوط این پایه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه وبویراحمد با تایید این مطلب گفت: یک اکیپ از اتفاقات شرکت برق برای حل مشکل پایه برق دچارلغزش شده براساس بارش باران به این محل اعزام شده اند.

گرچه مشاهدات عینی خبرنگار کبنانیوز: از افتادن یکی پایه‌های بیلبورد تبلیغاتی واقع در میدان هفت تیر خبر می‌دهد. همچنین سقف کاذب یکی از مغازه‌های هفت تیر هم پایین آمد.

 مردم کهگیلویه وبویراحمد را غافلگیر شدند

این بارندگی که نیمه شب به اوج خود رسید باعث جاری شدن سیل ،آبگرفتگی برخی معابر شهری و روستایی و ایجاد مشکل برای خانوارهای عشایری استان شده است.

سرپرست هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیشترین بارندگی در ˈچرامˈ به میزان ۵۰میلی متر و در گچساران به میزان ۱/۴۵ میلی متر گزارش شده است.

سید اسماعیل حسینی  افزود: در یاسوج ،دهدشت ، سی سخت ،لیکک به ترتیب میزان بارندگی ۶/۴۱، ۲/۳۷، ۸/۳۶، ۵/۲۵میلی متربارندگی صورت گرفته است.

وی میزان بارندگی قلعه رئیسی و امامزاده جعفر گچساران را به تربیت ۳۶و ۳/۱۷ میلی متر اعلام کرد.

حسینی گفت:آخر وقت روز جاری از شدت بارش ها کاسته خواهد شد.

وقوع سیل و آبگرفتگی مدارس کهگیلویه وبویراحمد را به تعطیلی کشاند
وقوع سیل و آبگرفتگی معابر تمامی مدارس کهگیلویه وبویراحمد را روزچهارشنبه به تعطیلی کشاند.

به گزارش کبنانیوز،  بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد موجب طغیان رودخانه ها ، وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در سطح خیابان های برخی از مناطق شهر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی استان هم اکنون وقوع سیل و طغیان رودخانه ها تردد در برخی جاده های فرعی به ویژه در روستاها را با مشکل مواجه کرده است.

جهانبخش احمدی بدون اشاره به میزان بارندگی در شبانه روز گذشته اعلام کرد: بارش باران همچنان تا ساعات اولیه صبح روز پنجشنه در استان ادامه دارد.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد دربرخی مناطق از شب گذشته تاکنون بیش از ۵۰میلی متر بارش صورت گرفته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۰۰ میلیمتر بارندگی در سال، پس از مازندران دومین استان پربارش کشور به حساب می آید.

سیل آبان ماه سال گذشته در دیشموک از توابع کهگیلویه بیش از ۲۰، شهرستان چرام ۲۵، کهگیلویه ۳۰و شهرستان بهمئی بیش از ۵۰میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

سیلاب ناشی از بارش ۲۵۰میلی‌متری پارسال به بخش زیادی از باغ‌ها، راه‌ها، تاسیسات زیربنایی آب، برق، طرح‌های کشاورزی، منازل مسکونی و دام‌های منطقه بهمئی و کهگیلویه خسارت چشمگیری وارد کرد.


نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15795
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تاج گفت:

    خوش به حال اموزش وپرورشیها تلپ بری خونه یللی تللی چشم بزارین بازن نشسته میشین وای به حال قشرقراردادی وکارگر

  2. 741 گفت:

    یاسوج با این همه بارندگی همش 6 میلیمتر باران اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجیبه این امارو از کجا اوردی خدا ….

دیدگاه شما