سه شنبه 30 تیر 1394 - 19:36

یاسوج فاقد هرگونه گذرگاه عابر پیاده و سرعت گیر مناسب/خط و نشان های رئیس پلیس راهور برای مخلان نظم ترافیکی

رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همراهی و همکاری بین بخشی و انجام صحیح و بموقع وظایف دستگاه های عضو شورای ترافیک تاکید کرد و گفت: یاسوج به عنوان مرکز این استان حتی فاقد یک گذرگاه عابر پیاده و یا سرعت گیر مناسب است.

رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همراهی و همکاری بین بخشی و انجام صحیح و بموقع وظایف دستگاه های عضو شورای ترافیک تاکید کرد و گفت: یاسوج به عنوان مرکز این استان حتی فاقد یک گذرگاه عابر پیاده و یا سرعت گیر مناسب است.

به گزارش بویرنیوز، سرهنگ ابوالحسن ملکی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این در حالی است وجود چنین زیرساخت های اولیه حق طبیعی هر شهروندی است.

خیابان ها و پیاده روها فاقد استانداردهای لازمند

وی بیان کرد: البته سرعت گیرها و نیز پیاده روی هایی در شهر ایجاد شده اما هیچ کدام از آنها مطابق با استانداردهای لازم ترافیکی نیست.

سرهنگ ملکی افزود: مصوبات زیادی در این راستا از سال های گذشته در شورای ترافیک استان نیز مصوب شده اما هنوز به مرحله اجرا و عملیاتی نرسیده اند.

وی گفت: در حالی که با اجرایی شدن این مصوبات بسیاری از مشکلات و گره های ترافیکی در شهر یاسوج نیز مرتفع خواهد شد.
از نهادهای فرهنگی تنها رسانه ها همکاری لازم با پلیس را دارند
سرهنگ ملکی ضعف فرهنگ و نبود زیرساخت ها در حوزه ترافیک شهری در شهرهای مختلف استان بویژه مرکز استان را یادآور شد و گفت: رفع این مشکل همکاری و تعامل بیش از پیش بین بخشی و دستگاه های عضو شورای ترافیک را می طلبد.

رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با وجود آنکه بسیاری از دستگاه های فرهنگی اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی و فرهنگی و شهرداری ها باید در ایجاد فرهنگ ترافیکی نقش ایفا کنند اما تنها رسانه ها و صدا و سیما در این زمینه تلاش می کنند.

وی از کاهش هفت درصدی تصادفات درون شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت تصادفات جرحی حدود 15 درصد و تصادفات خسارتی نیز 14درصد کاهش یافته است.
سرعت و سبقت غیر مجاز بیشترین علل تصادف در استان
وی عمده ترین علل تصادفات را نیز سرعت و سبقت غیرمجاز اعلام کرد و افزود: عابران پیاده نیز بیشترین میزان تصادفات را داشته است.

سرهنگ ملکی همچنین تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست امسال را در استان هفت نفر اعلام کرد.
مجوز کار در سطح شهر فقط از 10 شب تا 6 صبح/ با قانون شکنان برخورد می شود
رییس پلیس راهور کهگیلویه وبویراحمد گفت: انجام هرگونه عملیات عمرانی و ساخت وساز درسطح معابر وخیابانهای شهرهای مختلف استان باید بین ساعت 10 شب تا شش صبح باشد و به جز این ساعات خلاف و ممنوع است.

وی تصریح کرد: انجام هرگونه عملیات های عمرانی در سطح معابر شهری نیز باید با مجوز پلیس و با رعایت مسایل ایمنی باشد.

سرهنگ ملکی با بیان اینکه عملیات های عمرانی و ساخت و سازها در سطح معابر شهری بویژه شهر یاسوج موجب بروز بی نظمی ها ، مشکلات متعدد ، گره های ترافیکی و نارضایتی شدید شهروندان شده است، خواهان ساماندهی و رعایت قانون در این راستا از سوی افراد حقیقی و حقوقی شد.

هم اکنون 140 نقطه حادثه خیز در شهر های استان داریم

مقام ارشد پلیس راهور استان همچنین تعداد نقاط حادثه خیز در شهرهای استان را بیش از 400 مورد دانست که با تلاش های صورت گرفته اکنون به 140 مورد رسیده و نهادهای مربوطه در تلاش برای حذف همه نقاط حادثه خیز هستند.)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشگاهی گفت:

    جناب سرهنگ با سلام ،جنابعالی خوب می دانی که سرعت گیر استاندارد چه مشخصاتی دارد.شما در جاده های استان به جای نصب سرعت گیرهای استاندارد و بعضا الکترونیک از تپه های سیمانی و آسفالت های با ارتفاع،عرض و طول نامناسب استفاده کرده و می کنید.بهتر است سری به استان های مجاور بزنی و سرعت گیر های استاندارد را مشاهده بفرمایی.
    سرعت گیر های غیر استاندارد باعث آسیب های جسمی جدی به مسافرین و رانندگان و خسارات شدید به وسایل نقلیه شده است .

  2. ناشناس گفت:

    بله
    مسیر دهبرآفتاب هم 3تا سرعت گیر مزخرف (تپه سنگی) نصب شده و ….

  3. مطلع گفت:

    دوست عزیز ساختن سرعت گیر و ونصب چراغ و … که کار پلیس نیست، پلیس فقط محل هایی که به این موارد نیاز داره رو مشخص میکنه بقیش با سایر دستگاه هاست، خوبه قبل از سخنرانی مطالعه کنیم همه ما….

  4. ياسوجي گفت:

    ساختن سرعت گير جلو پليس راه كه كار خودتونه ديگه برادر، انگار تير آهن 18. و در خصوص سرعت گيرهاي داخل شهر كه كار شهرداري يه كارگر ساده شهرداري رو يه چندتا گاري آسفالت ميدن دست اين بيچاره با بيل و شن كش ميگن برو سرعت گير درست كن اينم كه نميدونه مياد تپه درست ميكنه . تازه شهرمون ازبس چاله و چوله و پلهاي سيماني ناهموار داره والا ديگه نيازي به سرعت گير نيست

  5. ناشناس گفت:

    شیرمادرت من یاسوج هر 20متر یه چراغ راهنمایی نصب کنید توراخدا///بس راننده های بی نظمی داره

  6. ناشناس گفت:

    سلام بابا از چه چیز استان مون قسم از نظم داخل آبشار که بر سر یک بستنی همدیگر را دادن دنبال سنگ از سرعت گیر های داخل شهر از حرف های شهردار شعر یاسوج به مسافرین در آبشار خدا خودت کمک کن

  7. بب گفت:

    کاش همه مسولین ما مثل ایشان زحمت میکشیدند درود بر سرهنگ

  8. ابراهیم گفت:

    فقط یک کار مفید سرهنگ تو بگو قبول

  9. بهار گفت:

    مسیر سراب تاوه تا اکبر اباد چندین سرعت گیرداره که بعضی از اون ها عمده اصلی آسیب به خودرو هست واقعا این مردم چقدر باید تاوان سرعت گیر های غیر استاندارد روبدن …بعضی از اونها قبلا نرسیده به تقاطع بوده ولی الان تقاطع بسته شده ولی هنوز سرعت گیر رو هست ..خیلی این مسایل در رو حیه مسافرین و مهمانان شهر و جذب گردشگر تاثیر داره ..کارشناس باید باشه و این مسایل مو شکافی بشه

  10. کمال فتاح زاده دهدشتی گفت:

    سلام برادران چرامیترسید اسمتون نمینویسید درکنار انتقادهای برحقتون.اولا جناب سرهنگ بعداز ظهر خود نیروهای راهنمایی رانندگی ورودی ایستگاه شرف اباد بستند بخاطر ترمیم پیاده رو پس خواهشا نگید ممنوع است وبرخورد میشود چون خودتون باهاشون هماهنگید ثانیا سرعت گیرها دست خودتون هست کی میگه از دست شماخارجه. ثالثا تا الان خواب بودید تواین چندسال که حالا به فکر افتادید رابعا خدا کنه حالا این حرفتون هم شعار نباشه برا سرعت گیرهای غیراستاندارد کاری کنبد

دیدگاه شما