سه شنبه 23 تیر 1394 - 2:05

اختصاص 2 میلیارد تومان به آب رسانی روستای القچین چرام/ حمایت ویژه از طرح های علمی در حوزه آب و فاضلاب

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مجتمع آب‌رسانی روستایی القچین در شهرستان چرام اختصاص یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مجتمع آب‌رسانی روستایی القچین در شهرستان چرام اختصاص یافت.

به گزارش بویرنیوز، فیض الله پاسره با اشاره به وجود مشکلاتی در پرونده مجوز انشعابات در روستاها اظهار داشت: در گذشته متاسفانه پرونده مجوز انشعاب روستائیان از نظم و قاعده ای برخوردار نبوده در روستاهای اقماری که به شهر تبدیل شده اند هزینه های اضافی زیادی برای دریافت مجدد مجوز انشعاب متوجه روستائی می شد که سعی داریم به معضل و نقص پایان دهیم.

SONY DSC

وی مبالغ دریافتی از روستائیان بابت آب بها را ناچیز دانست که عمدتاً نیز با هدف فرهنگ سازی اخذ می شوند و خاطر نشان کرد: متاسفانه همین امر موجب شده ارزش و اهمیت آب به عنوان ماده ای حیاتی کمتر درک شود و آنطور که باید و شاید در مصرف بهینه این منبع با ارزش حساسیتی به خرج داده نشود.

مدیرعامل آبفار همچنین افزود: شهر سرفاریاب که در گذشته توسط آب و فاضلاب شهری اداره می شد و به دلایلی ادامه آب رسانی آن به آب و فاضلاب روستایی وا گذار شد هم اکنون به لطف الهی معضل آب رسانی آن به کلی مرتفع شده است و ما در صدد بهبود آب رسانی و تأمین منطقی آب روستاهای اطراف این شهر که از منابع آبی برخوردار نیستند، می باشیم.

SONY DSC

پاسره عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در روستاها به چشم می خورد عدم نظارت بر ساخت و سازهاست و بعضا شاهد ساخت خانه هایی در بالا دست منابع تامین آب هستیم که کار آب رسانی به آنها دشواری هایی برای شرکت ایجاد می کند.

مسئول آبفای روستائی استان برخورداری روستائیان استان از آب آشامیدنی سالم را درجایگاه قابل قبولی دانست و گفت: از 1676 روستای استان بیش از 1400 تای آن دارای تاسیسات آب آشامیدنی سالم هستند و مابقی که جمعا جمعیتی کمتری از 1000 نفر دارند نیز به دلیل نبود منابع آب به صورت سیار آب رسانی می شوند.

فیض الله پاسره با بیان وظیفه صنعت در قبال کمک به تولید علم و اقتصاد دانش بنیان، خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب روستایی استان آمادگی کامل دارد از دانش پژوهانی که قصد اجرای طرح های مرتبط با حوزه های کاری آب و فاضلاب را دارند حمایت های لازم را بعمل آورد.

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر دكتر پاسره

  2. کریم شهری گفت:

    خدا قوت خسته نباشی مهندس روستای سپیدار هم خوب شده وضعیتش ممنون

  3. من گفت:

    اقای پاسره لطفا اب سالم بدهید سرفاریاب نیازه نیازه نیازه

  4. هم شهری گفت:

    تابلو خوبی داره اب فاضلاب سرفاریاب اگه یه اب خوب مثل همون که تو تابلو هست براش بیارن عالیه

  5. باشت و باوی گفت:

    سرفاریاب خوبه خودش گفته تلاش میشه که بهتر هم بشه دستتون درد نکنه

دیدگاه شما