دوشنبه 22 تیر 1394 - 23:39

تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید آبفار چرام

به گزارش بویرنیوز، در این مراسم که فرماندار و بخشدار شهرستان چرام نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین طزری اظهار داشت: با توجه به کمبود بارش ها در سال جاری و مشکلاتی که در روستاها به تبع صعب العبور بودن و شرایط خاص منطقه ای هست آب رسانی در روستاها مشکل تر از شهر ها می باشد و لازم است با جدیت بیشتری به این مقوله نگاه شود.

SONY DSC

به مناطقی که تحت پوشش نمی روند و کنتور نصب نمی کنند آب رسانی نکنید

امام جمعه شهرستان چرام بیان کرد: بدون شک آب رسانی سالم و با کیفیت به روستائیان عزیز هزینه هایی در بر دارد و روستائیان باید با همراهی و همیاری خود زمینه خدمات رسانی بهتر شرکت آب فاضلاب روستایی را فراهم آورند.

SONY DSC

طزری با بیان اینکه مسئولان باید حامی خواسته های بحق هم مردم و هم مسئولان باشند، تصریح کرد: در جاهایی که مردم به قانون تمکین نمی کنند و استفاده از کنتور و تحت پوشش رفتن را نمی پذیرند و با اینکه آب شرب را برای مصارفی به جز خوراکی استفاده می کنند نباید آب رسانی صورت بگیرد و یا نسبت به قطع آنها بدون هیچ هراسی اقدام کرد.

امام جمعه چرام با گلایه از سخنان برخی مدیران در باب کم آبی ها و تنش آبی تصریح کرد: مگر نمیگویید ما در دامنه آبی کشور هستیم پس چرا هی می گویید آب نداریم؟! باید نترسید و مشکلات را گفت همچون آب و فاضلاب شهری که می گوید آب دزدی در استان زیاد است!.

آب و فاضلاب روستایی اولین دستگاهی که خدماتش را به روستاها برده

طزری با بیان اینکه در برخی روستاها آب و فاضلاب شهری اولین دستگاه خدمات رسانی بوده که نسبت به خدمات دهی به روستائیان اقدام کرده، خاطرنشان کرد: باید با ارائه خدمات خوب و با کیفیت به مردم در وهله اول و در مرحله بعد دریافت هزینه این خدمات به گونه ای شایسته زمینه رضایتمندی روستائیان عزیز را فراهم آورد.

در ادامه بخشدار شهرستان چرام ضمن تقدیر از خدمات آب و فاضلاب روستایی در چرام، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اقدامات آبفار حل شدن مشکل و دغدغه آب رسانی به سرفاریاب می باشد.

آتش سودا گفت: هم اکنون روستاهایی نیز فاقد تأسیسات آب رسانی هستند که آمادگی خدمات رسانی و تحت پوشش قرار گرفتن را دارند که جا دارد برای حل مشکل آب آنها اقدام شود.

SONY DSC

اقدامات آبفار در چرام ستودنی است

در ادامه فرماندار چرام نیز با اشاره به پیشرفت های خوب و قابل قبول پروژه آب رسانی پشته زیلایی در شهرستان چرام اظهار داشت: با توجه به کم آبی سال جاری تلاش جدی تری از سوی آب و فاضلاب روستایی را باید شاهد باشیم و البته نمی شود از نقش اثرگذار و مهم مردم، ادارات و سازمان ها برای کمک و همراهی در صرفه جویی و و گذر موفق از دوره تنش آبی گفت.

در ادامه مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به شرایط سخت و پراکندگی روستاهای استان، گفت: خدمات آبفار لحظه ای است و هیچگاه تعطیل بردار نبوده و نیست.

بیش از 1400 روستای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردارند

فیض الله پاسره اظهار داشت: بیش از 1470 روستای استان تاسیسات آب رسانی دارند و تنها 206 روستا که هر کدام از روستاها عمدتاً جمعیتی زیر 20 نفر دارند و در سر جمع جامعه آماری کمتر از 1000 نفری را دارد، فاقد تاسیسات آب آشامیدنی سالم هستند که عمده ترین دلیل آن عدم وجود آب در این سکونتگاه ها می باشد.

وی با اشاره به هزینه های گزاف آّ رسانی به روستاها عنوان کرد: بیش از 10 میلیون تومان برای آب رسانی سالم به هر خانوار نیاز است .

SONY DSC

مدیرعامل آبفار با اشاره به هزینه بیش از 1000 تومانی هر لیتر آب در روستاها، خاطرنشان کرد: قانون گذار اجازه دریافت مبلغ بیش از 300 تومان را به ما نداده و عمده ترین هدف آب و فاضلاب روستایی از دریافت آب بها در وهله اول فرهنگ سازی و در مراحل بعد آب رسانی با کیفیت و حل معضلات آبی خود روستائیان می باشد.

بهای ناچیز آب شرب موجب کم ارزش شدن آن شده است

پاسره افزود: متاسفانه بهای ناچیز پرداخت آب توسط مردم باعث شده این ماده حیاتی کم اهمیت شمرده شود و باید در این خصوص و در زمینه آگاه سازی گام های عملی تری با همراهمی و همکاری مردم و سایر ادارات و سازمان ها برداشته شود.

مدیرعامل آبفار برای روستائیان هم خبر خوشی داشت، وی اظهار داشت: در سال جدید با پیش بینی هایی که شده در صورت تحقق بودجه نسبت به اصلاح خطوط آب رسانی و بازسازی و شبکه های انتقال آب اقدام خواهد شد.

در پایان این آئین “احسان غلامی” به عنوان مدیر جدید آبفار چرام منصوب و از خدمات “محمد علی خدادوست” مدیر پیشین این شرکت به رسم یادبود تقدیر شد.
SONY DSC SONY DSC SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قیطاس گفت:

    حتما ایشان هم نیروی اقای تاجگردون است!!!!!!!!!!!!!! جلالخالق!!!!!!!!!!!!!!!

  2. چرام گفت:

    مبارکش باشه

دیدگاه شما