دوشنبه 22 تیر 1394 - 21:37

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

به گزارش بویرنیوز: مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ساعات پایانی خود را سپری می کند. شواهد نشان می دهد که امروز و نهایتا تا 24 ساعت آینده نتیجه مذاکرات مشخص خواهد شد. آیا توافق جامع حاصل خواهد شد؟ آیا مذاکرات تمدید می شود؟ و یا بیست ماه مذاکره فشرده با شکست مواجه خواهد شد؟ همه چیز در گرو مذاکرات امروز است.

19:25  روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت:‌ یک سری از آمریکایی‌های حاضر در وین در هفته‌های اخیر از موضع دولت ایران در مذاکرات هسته‌ای شامل لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل حمایت کرده‌اند.

19:13 لاوروف: همیشه شانس توافق هست.

19:05 لاوروف در پایان دیدار با ظریف و هنگام خروج از هتل در پاسخ به این سوال که آیا شانس توافق وجود دارد گفت: همیشه شانس توافق هست.

18:36 راشاتودی: ایران و گروه 1+5 بر روی لغو برخی از تحریم‌های تسلیحاتی توافق کردند.

18:24 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه لحظاتی قبل به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هتل پله کوبورگ رفت.

18:04: خبرگزاری آلمان: موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که توافق هسته ای که ایران و گروه 1+5 به آن نزدیک شده اند یک توافق بد است.

18:03: ایتارتاس: یک منبع دیپلماتیک غربی روز دوشنبه به این خبرگزاری گفت تحریم تسلیحاتی ایران احتمالا برای دو سال دیگر حفظ شود.

18:02: فابیوس: هنوز یک شکاف وجود دارد.

18:00: تظاهرات تعدادی از صهیونیست‌ها در مقابل هتل محل مذاکرات و سر دادن شعارهایی علیه مذاکرات. به گزارش خبرنگار تابناک این تظاهرات در حالی انجام می شد که موگیرینی به بالکن محل مذاکرات آمد اما بدون توجه به فریاد صهیونیست ها دوباره به اتاق خود بازگشت.

17:45: هاموند و لاوروف با یکدیگر دیدار کردند.

17:44: ظریف با همتایان خود ساعت 23:30 دیدار خواهد کرد. وزرای خارجه ایران و 1+5 ساعت 9 به وقت وین (23:30 به وقت تهران) یک نشست جمعی «مهم» خواهند داشت.

17:37: «وانگ یی»وزیر خارجه چین روز دوشنبه به هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته ای وارد شد.

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

17:31: واشنگتن پست: توافق با ایران قریب الوقوع است.

17:18: نشست سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد.

17:03: یک عضو نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده ایرانی که در وین حضور دارد در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: همه مذاکره‌کنندگان برای گرفتن نتیجه در امروز تلاش می‌کنند و هیچ کس به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کند.

16:51: دیدار دکتر ظریف و دکتر صالحی با کری و مونیز از ده دقیقه پیش آغاز شد. معاونین دو طرف و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند. آقایان فریدون و رابرت مالی نیز در جلسه حضور دارند.

16:30: وزرای خارجه چین و روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

16:29: آسوشیتدپرس: ایران بر توقف غیرقانونی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید دارد. دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند ایران تاکید دارد در قطعنامه‌ شورای امنیت که قرار است درباره توافق هسته‌ای تصویب شود به نحوی مکتوب توصیف غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود.

16:28: منبع غربی: هیچ راهی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. یک مقام ارشد در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فارغ از شرایط موجود، به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد.

16:23: خبرگزاری رویترز گزارش داده است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با حضور در جمع خبرنگاران در وین گفته است: «ما بعد از ظهر دوشنبه بیانیه‌ای را در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام می‌کنیم.»

16:22: وزیر خارجه انگلیس وارد محل مذاکرات شد.

15:43: نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمید شب گذشته تا ساعت چهار بامداد به طول انجامید. از صبح امروز نیز طرفین در تماس مداوم هستند. فعلا برنامه‌ای برای دیدار وزرا تنظیم نشده است.

15:41: معاون سیاسی رییس دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت: لحظه تاریخی درحال فرارسیدن است؛ این لحظه، فقط حل موضوع جعلی هسته ای ایران نیست بلکه لحظه برتری مذاکره برمقابله و پیروزی فضیلت است.

15:40: مذاکرات هسته‌ای کشورمان که اکنون در سطح بالای بین ‌المللی در وین پی‌گیری می‌شود با حاشیه‌های جالبی همراه است. یکی از این حواشی حضور “عبدالحسین مختاباد” در هتل محل مذاکرات اشاره کرد.

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

15:38: رئيس دفتر رئيس جمهوري در مورد آخرين وضعيت مذاکرات هسته‌اي عنوان کرد: مذاکرات در مراحل نهايي است و انشاالله خبر خوش اعلام خواهد شد.

15:37: فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند، اما هنوز نمی‌توان در مورد حصول توافق اظهار نظر کرد.

15:30: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد:‌حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از پایان مذاکرات جاری در وین به طور زنده با مردم سخن خواهد گفت.

15:21: یک خبرنگار آمریکایی که به همراه تصویربرداران به نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 راه یافته است نوشت که چهره‌های وزیران خارجه در ابتدای نشست عبوس بوده است.

15:14: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: امروز خبرهای خوشی مبنی بر رفع مسئله 13 ساله هسته ای به اطلاع مردم خواهد رسید.

15:11: فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت مذاکرات هسته‌ای با ایران سرعت گرفته است، اما هنوز نمی‌توان در مورد نتیجه نهایی گفت‌وگوها پیش‌داوری کرد.

14:49: روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، هرگونه توافق هسته ای با ایران با مخالفت شدید در کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.

14:22: احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سه شنبه/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد.

14:35: تخت‌روانچی: مراحل پایانی کار روی متن است، اما باید مشکلات باقی‌»انده حل شود.

14:14: نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به ریاست موگرینی از ساعت 11 به وقت وین برگزار شد.

14:13: هاموند امروز بعد از ظهر به وین باز می‌گردد.

14:11: در گوشی حرف زدن جان کری و وندی شرمن دور میز مذاکرات شکار لحظه های لنز دوربین عکاسان شد.

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

13:52: استقبال روزنامه اصلاح طلب شرق از روز پایانی مذاکرات.

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

13:51: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در آستانه ضرب‌الاجل روز دوشنبه برای پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 درگزارشی به نقل از دیپلمات‌ها در وین نوشت: مذاکره‌کنندگان اکنون متمرکز بر معدود مناقشه‌های باقی مانده برای برقراری توافق تاریخی میان خود هستند.

13:50: به گزارش بی‌بی‌سی در وین جلسه هماهنگی وزرای خارجه ۱+۵ به مدیریت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حدود ساعت ۱۱ به وقت وین برگزار خواهد شد. ایران در این جلسه حضور نخواهد داشت.

13:49: شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه با رشد 1548 واحدی به ارتفاع 69 هزار واحد صعود و درارتفاع 69 هزار و 194 واحدی قرار گرفت. همچنین در بازار امروز سکه و ارز، سکه تمام بهار بیش از 7500 تومان و هر دلار آمریکا 40 تومان نسبت به روز گذشته ارزان شدند. سکه تمام بهار به قیمت 868 هزار و 500 تومان و هر دلار آمریکا 3227 تومان فروخته می‌شود.

13:48: یک وکیل دادگستری با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 تاکید کرد که در صورت حصول توافق، باید به محمدجواد ظریف جایزه صلح نوبل اعطا شود.

13:41: ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: معتقدیم تباید مذاکرات تمدید شود و ما تا جاییکه می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم.

13:16: وزیر خارجه چین: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست. وزیر خارجه چین  پس از ورود به هتل محل مذاکرات در وین در جمع خبرنگاران گفت: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست‎. نباید حصول توافق به تاخیر بیفتد‎. وی افزود: هیچ توافقی کامل نیست.

12:52: ظریف و وانگ یی ساعت١٠:٣٠ به وقت وین (ساعت 13:00 به وقت تهران) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

12:51: پایگاه دنور پست در گزارشی به نقل از اساتید دوران تحصیل وزیر خارجه ایران نوشت که از نظر آنها ظریف فردی با قابلیتهای علمی و اخلاقی بالا و در عین حال خوشبین و امیدوار برای ایفای نقش وزارت خارجه می‌دانند و به او افتخار می‌کنند.

12:50: در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای کشورمان با ۶ کشور غربی در جریان است، یک روزنامه انگلیسی، زمان کنونی را در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی جهت ورود به بازار ایران عنوان کرد.

12:49: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که اروپاییها در حال فشار برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران در روز دوشنبه(امروز) هستند اما آمریکا می‌گوید که عجله‌ای برای این کار ندارد.

12:25: عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات به لحظات نفس گیر آخر رسیده، گفت: هنوز برخی مشکلات وجود دارد و تا این مشکلات حل نشود، نمی‌توان گفت به توافق رسیده‌ایم.

12:17: نتانیاهو مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران است. رهبر حزب یش‌آتید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای و ضربه خوردن به روابط آمریکا و اسرائیل است.

11:23: مک‌کانل: کسب تایید توافق هسته‌ای احتمالی از کنگره بسیار سخت خواهد بود. رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که اخذ مجوز از کنگره برای تایید توافق هسته‌ای احتمالی بسیار سخت خواهد بود.

11:22: خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.

11:21: صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشرفت ملموسی داشته است.

11:20: منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد.

11:19: پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد.

10:37: مذاکره‌کنندگان به پشتوانه رهبری با دل قرص تصمیم‌ می‌گیرند.

10:36: خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است.

10:35: روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به لحظه شکست یا پیروزی رسیده است، نوشت: اروپایی‌ها برای حصول یک توافق با ایران در روز دوشنبه فشار می‌آورند.

10:33: رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران چه با توافق و چه بی‌توافق هسته‌ای، در پی ساختن بمب اتم خواهد بود و همه بندهای توافق احتمالی را نیز زیر پا خواهد گذاشت.

09:38: آیت الله هاشمی رفسنجانی در صفحه توییتر خود نوشت: «شب آرام آرام به پایان می رسد و روز دیگری برای ایران آغاز می شود، روز دیگری با هزاران امید و هزاران آرزو و هزاران چشم منتظر .. وقت آبرو دادن برای مردم است.»

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

09:23: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: قدرت های غربی حتی در حالی که ایران به ناسزا گفتن علیه آنها ادامه می دهد ، در حال تسلیم شدن در برابر این کشور هستند.

09:01: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ دولت اوباما تقریبا از تمام خطوطی که در مذاکرات هسته‌ای برای خود تعیین کرده بود عقب‌نشینی کرده است.

08:39: روزنامه گاردین به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد پس از آن‌که در دو روز اخیر اختلافات اصلی میان طرف‌ها حل شده است؛ توافق جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

08:24: وزیر خارجه آمریکا برای خرید طلا به مرکز شهر وین رفت. نکته جالب این بود که بسیاری از عابران حاضر در این محل، جان کری را با جیم کری، کمدین معروف اشتباه گرفته و برای گرفتن عکس تجمع کرده بودند.

08:23: برخی منابع خبر دادند که ظریف در جریان مذاکرات پیوسته برای به نتیجه رساندن توافق نهایی، موگرینی را در هتل کوبورگ به شام ایرانی دعوت کرده است.

08:14: جان بولتون توافقنامه هسته ای را برای آمریکا خفت آور توصیف کرد.

08:03: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انصافاً باید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد گفت: آنها روی مواضع ملت ایران ایستاده‌اند و حاضر نیستند قدمی عقب بنشینند.

08:01: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون از تیم مذاکره کننده برای پافشاری بر روی خطوط قرمز نظام قدردانی شد.

07:50: تصاویری از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه و حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در بالکن هتل کوبورگ وین.

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

07:46:  پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه مدعی توافق بر سر نحوه رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده و نوشته است که این تحریم‌ها به مرور زمان برداشته می‌شوند.

07:39: شبکه ی سی ان ان ضمن ابراز خوش بینی درباره گفتگوهای هسته ای ایران به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد: از سند یکصد صفحه ای بیست صفحه مربوط به توافق و هشتاد صفحه ی آن ضمائم است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155456
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما