یکشنبه 21 تیر 1394 - 12:32

ناديده گرفتن حق مردم لوداب در بخش درمان و سلامت/ تمركز امكانات در يك منطقه خاص و بي توجهي به محروميت هاي تاريخي!

تقديم 59 شهيد در راه انقلاب اسلامي هم مانع نشد تا برخي مسئولين دست از تبعيض بردارند و بجاي تمركز دادن امكانات در برخي شهرستان هاي خاص به فكر مردم ايثارگر و شهيد پرور اين منطقه هم باشند.

گروه اجتماعي – لوداب یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد است كه دورترين نقطه آن 170 كيلومتر و نزديكترين آن 113 كيلومتر با مركز استان کهگیلویه و بویراحمد  و نزديكترين بيمارستان فاصله دارد.

به گزارش «بوير نيوز»، اما متاسفانه اين منطقه هرگز آنگونه كه شايسته بوده مورد توجه قرار نگرفته است و هميشه با بي مهري مسئولان مواجه بوده بطوري كه اكنون برخي از روستاهاي اين بخش در معرض خالي شدن از سكنه هستند.

behdasht

يكي از نارسايي هاي عمده بخش لوداب در حوزه درمان است و عليرغم اجراي طرح ارتقاء و تحول سلامت در كشور، اين طرح هيچ خيري براي لودابي ها نداشته است.

بخش لوداب با داشتن 32 خانه بهداشت، 3 مركز درماني، 1 ساختمان بستر درماني و 1 ساختمان بهداشتي درماني در مركز لوداب، چنان از كمبود امكانات رنج مي برد كه مردم اين منطقه هنوز هم براي درد دندان به افراد غيرمجاز مراجعه مي كنند و براي يك سردرد ساده بايد با صرف هزينه هاي گزاف به مركز استان مراجعه كنند.

سوال اينجاست چرا اين بخش با دارا بودن زيرساخت هاي مناسب بايد از كمبود امكانات و تجهيزات و همچنين نيروي انساني متخصص رنج ببرد تا مردم اين منطقه مجبور به صرف هزينه هاي اضافي علاوه بر تحمل رنج و درد بيماري نباشند.

بي مهري هاي حوزه درمان و سلامت به مردم اين بخش 23 هزار نفري باعث شده تا روند مهاجرت لودابي ها به شهرها بيش از هر زماني ديگري افزايش يابد و شعارهاي مهاجرت معكوس و حفظ جمعيت روستايي رنگ ببازد.

تقديم 59 شهيد در راه انقلاب اسلامي هم مانع نشد تا برخي مسئولين دست از تبعيض بردارند و بجاي تمركز دادن امكانات در برخي شهرستان هاي خاص به فكر مردم ايثارگر و شهيد پرور اين منطقه هم باشند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بايد پاسخ دهند در بحث ارتقاي خدمات درمان چه خدمتي به مردم اين منطقه انجام گرفته است!؟ سوالي كه كه شايد پاسخي براي آن نباشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    برای این جمعیت و این روستاها استاندارد خدمات بهداشتی و درمانی و سطح بندی خدمات ارائه می شود انتظار نداشته باشیم بیمارستان تخصصی در روستاهای لوداب افتتاح گردد همین که 32 خانه بهداشت و 3 مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز بستر درمانی در ان منطقه وجود دارد شاکر باشیم و قدردان باشیم .

  2. کارمند بهداشت گفت:

    نه تنها نادیده گرفته نشده اند بلکه خیلی هم مورد توجه قرار گرفته اند . چه خدماتی باید در روستا باشد که نیست؟

  3. ابراهیم گفت:

    به اقای زارع بگوید

  4. مردم گفت:

    چرامرکزبهداشت جلوی افرادی که بصورت غیره مجازاقدام به کشیدن ونهادن دندان میکنندنمیگیرد…چراتوفکرسلامت مردم نیستید…اتفاقابرای تامین لوازم موردنیازمراکزبهداشتی باانهاهمکاری میکنند.

  5. کارشناس منطقه گفت:

    اینکه پاسخ نمی خواد برادر عزیز و دوستان بویر نیوز از اونجاییکه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از همان منطقه چین و لوداب هست و با این امکاناتی که در خود مطلب اومده معلوم هست که زیادی هوای اون منطقه را داشتن. مگه شهرهای کوچک و روستاها کجای کشور بلکه کجای دنیا امکانات بیشتر از این دارند.

  6. از لوداب ساکن یاسوج گفت:

    من لودابی هستم ممنون هستیم مشکلاتمان را نوشتید اما انصافادریکسال گذشته منطقه مامشکل پزشک نداشت . قبلا پزشکان سریع از منطقه میرفتند یانمی آمدند .اماالآن به اینگونه نیست 

  7. معلم دانشگاه. لودابی گفت:

    ممنون از سایت بویرنیوز که با رعایت ادب و نزاکت مشکلات منطقه را منعکس می کند. اما در بخش لوداب خوشبختانه در این چند سال بهداشت و درمان از همه دستگاههای دیگر بهتر خدمت کرده و اون مشکلاتی که گفته اید بیشتر مربوط به  دوردستی از خدمات پیشرفته شهری و جاده دسترسی نامناسب و نبودن شرایط اشتغال برای جوانان هست که منجر به مهاجرت مردم لوداب شده است.

  8. مسافر گفت:

    من مسافری بودم که به همراه خانئاده از بخش لوداب گذر کردیم از قضا یکی از این مسافران با افت فشار مواجه شد سریعا او را به چین رساندیم ولی گفتند پزشک روز جمعه به یاسوج میره بعداز یک ساعت به مرکز لوداب که مرکز بخش بود رسیدیم بعداز پیدا کردن نگهبان گفت که پزشک در مرکز اورژانس است بعد از پرس و جو اورژانس بدون تابلو را پیدا کردیم پزشک در حال مداوای یک بیمار بود ولی چون با لباس زیر بود سراغ دکتر را گرفتیم و شخصی گفت همین آقاست دکتر راهنمایی کرد مریض ما را روی تخت خواباندیم بعد از استفاده دکتر از گوشی گفت فشارش افتاده که این موضوع را همراهان هم می دانستند بالاخره دکتر گفت متاسفانه اینجا سرم وجود ندارد و تنها راهش خوراندن آب قند به مریض است که این کار را قبلا ما انجام داده بودیم خلاصه بعد از ساعتی مریض بهبهود پیدا کرد و در همین موقع سراغ سرویس بهداشتی را گرفتیم ولی متاسفانه اتاقی با درب بدون شیشه و بدون آب و مایع دستشویی نشان دادند و گفتند نه این مورد استفاده دکتر نیست چون دستشویی دکتر هم آب و هم مایع داره این در حالی است که چندین فرزند لوداب و چین پزشک بیکار هستند دکتر چمن این را چطور توجیه میکند

    • جواب مسافر گفت:

      جناب مسافر با این نگارش که از کاه کوه ساخته اید خوب بود در پایانش می گفتید آقای دکتر حسن روحانی چه توجیهی دارید!!!!

  9. بنگرو گفت:

    لطفا وقتی در جریان نیستید نظر ندید بله پزشک هست .ولی اکثر موقع اختلاف پزشکان در منطقه مشکل درست کرده.ودر مرکز یک نفر بی مسولیت خودسرانه تزریق انجام میده هزار بار تذکر داده شده ککش هیچ مسولی را نگذیده مگه غرق شدن دو پسر بچه در سالهای گذشته باحضوریکی از دکترهای فعلی نبود آیا بلد بود احیا کند؟ وانگه جز درمان ساده ی علامتی در لوداب چه کاری انجام میشه.از مرگ مرد چینی تا بقیه .چرا یارانه ی سلامت پرداخت میشه ولیامکانات اولیه نیست .آیا در قرن بیستویک هنوز محب اله با عنبر دستدندان بکشه؟بیخود اظهار نظر نکن.فضولی موقوف!!!!!

دیدگاه شما