شنبه 20 تیر 1394 - 3:30

درباره حادثه خونین یاسوج/ دلیل عدم انتشار نظرات مردم در بویرنیوز

به محض انتشار خبر این اتفاق تلخ و همچنین واقعه سی سخت و موارد مشابه، کامنت های متعددی از سوی مردم به این پایگاه خبری ارسال شد.

گروه اجتماعی – در سحرگاه یک شب مقدس حادثه ای هولناک در شهر یاسوج به وقوع پیوست.

به گزارش بویرنیوز، ساعت 3 بامداد، در اقدامی جنون آمیز، سه جوان زیر بیست و پنج سال به انگیزه ای که هنوز کاملا روشن نیست، سوار بر خودروی سمند، به سمت 6 نفر شلیک کرده، یکی را کشته، و بقیه را راهی بیمارستان نموده و وضع یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

خبر قبل از آن که در سایت های خبری منعکس شود، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و به طرز عجیبی عکس و خصوصیات مقتول نیز در پیام های شبکه های اجتماعی منتشر می شود و بعد از مدتی به سایت های محلی و سپس سایت های کشوری هم از پوشش این حادثه ناگوار عقب نمی مانند.

این خبر که به فاصله اندکی از خبر نزاع دسته جمعی در شهر سیسخت در رسانه ها منعکس شد و قبل تر خبر خودکشی و دیگر کشی در گچساران و اسید پاشی در دهدشت و … نیز کهگیلویه و بویراحمد را در صدر اخبار کشوری قرار داد،  کسانی که بیرون از جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد به نظاره نشسته اند را متعجب و پرسشگر خواهد نمود.

به محض انتشار خبر این اتفاق تلخ و همچنین واقعه سی سخت و موارد مشابه، کامنت های متعددی از سوی مردم به این پایگاه خبری ارسال شد.

بویرنیوز به دلیل حجم بالای نظرات این خبر و اخبار مشابه و وجود مواردی متعدد در این نظرات از انعکاس آنها به دلیل جو ملتهب جامعه جلوگیری نمود، اما جهت استحضار مردم و مسئولین به مفاد آنها اشاره می شود.

مردم پس از انتشار خبر حادثه درگیری در سحرگاه شب قدر در یاسوج، با ارسال نظرات متعددی از عملکرد نیروی انتظامی و دادگستری گلایه کرده و دلیل رخداد چنین وقایعی که تکراری هم بنظر می رسد را طولانی شدن رسیدگی به موارد مشابه و ندیدن تاثیر کار قضایی و پلیسی در پرونده هایی با این نوع حساسیت ذکر می کردند.

البته این دیدگاه مردم که بخشی به دلیل شوک از این حادثه بود طبیعی است اما باید دانست، عملکرد نیروی انتظامی در شناسایی عاملان جنایت اخیر ستودنی است به گونه ای که در سریع ترین زمان ممکن هر سه متهم این جنایت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

عملکرد قوه قضاییه نیز در کهگیلویه و بویراحمد هر چند بدون ایراد نبوده و نخواهد بود اما شرایط خاص این منطقه و وابستگی ها فراوان قومی در این استان کار دستگاه قضا را نیز با مشکل روبرو خواهد کرد و قبلا دستگاه قضا قاطعیت خود را بارها ثابت نموده و همین چند سال پیش بود که چندین نفر در فلکه معلم شهر یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

نمی توان فقط و فقط دست به یقه نیروهای انتظامی و قضایی شد و گناه همه این اتفاقات را به گردن آنها انداخت و به این شیوه سایر مسئولان که باید نقشی مهم تر ایفا کنند را بی مسئولیت رها نمود.

بویرنیوز بارها و در گزارشات و مطالب متعددی تاکید کرده که اسلحه را از مردم بگیرید ولی تاکنون شورای فرهنگ عمومی استان حتی یک اقدام قابل توجه برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی از خود نشان نداده است.

دانشگاههای استان، اداره فرهنگ و ارشاد، امور اجتماعی استانداری، شهرداری ها، آموزش و پرورش و …. به عنوان دستگاههای که در امر فرهنگ سازی نقش مستقیم دارند تاکنون چه اقدام موثری در رفع این گونه ناهنجاری های تکراری جامعه برداشته اند؟

نبود سینما، فرهنگسرا و مراکزی از این دست بشدت در شهرهای استان حس می شود و با تغییر نسبت جمعیت و مهاجرت بی رویه مردم از روستا به شهر و شیوع بیش از اندازه پدیده حاشیه نشینی بدون داشتن حداقل امکانات رفاهی و تفریحی همه و همه موجبات خشن شدن مردم را پدید آورده است.

حقیقت این است که ما خشن شده ایم و در لحظه خشونت شاید کمتر به اعدام و زندان و .. فکر کنیم و اساسا باید به گونه ای در جامعه فرهنگ سازی کرد که پایه این رفتارهای غلط از بین برود و نه منتظر وقوع رفتارهای خشن و آنگاه برخورد شدید قضایی باشیم!

نمی دانیم چند حادثه دیگر باید در این استان رخ دهد تا سوژه تر از اکنون نزد همه ملت ایران باشیم و رفته رفته سابقه و آمار درخشان خود را با این اقدامات نابهنجار عوض کنیم تا مسئولین این شهر و دیار احساس تکلیف کرده و از خشن شدن جامعه جلوگیری کنند.

وقت متهم کردن یکدیگر نیست و در این بین همه از خانواده ها تا بخش های مختلف فرهنگی مسئول و مقصر هستیم.

تا دیر نشده و حوادث خطرناکتری نیفتاده باید دست به کار شد و در این بین همه مسئولند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155051
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شالا راس بو گفت:

    فرمایشان صحیح و منطقی بود و نشان از احترام به مخاطب………..

  2. ٧٣٢١ گفت:

    بوير دليل اولش رو ميشه گفت قدرت و ثروت عده اي نو كيسه هست كه متاسفانه با قدرت و ثروت خودشون زورشون رو به رخ ضعفا ميكشن و هيچ مدافعي هم ندارند و تو خودت تا اخرش رو برو…

  3. دهدشت گفت:

    همین الان به نیروی انتظامی کهگیلویه گوشزدشودچندنفرجوان موتورسیکلت سواردرمسیرتوف شیرین فیلگاه وچنگلوابه ،قرق بلوط بنگان ،ومحورسرماهورجاده قدیم بهبهان دست به زورگیری وی سری کارهی خطرناک میزنند لازم است پیشگیری وپیگیری شود.ساعات کاراین گروهها 2عصرتا12شب هست.این کامنت برای آقای دیمازونیروهای امنیتی ارسال شود

  4. ناشناس گفت:

    بویر مشکل اصلی جوانان ما بیکاری هست چنانچه جوان ما جایی مشغول به کار باشد فکرش برای کارش درگیر است نه ساعت سه شب در بلوار باعث اخلال در نظم و درگیری خونین شود.

    • ياسوجي گفت:

      مگه هركي بيكار بود بايد بره قاتل بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه ميخواد كسي رو هم بكشه بايد خودشو بكشه نه جوون مردمو. پليس و دستگاه قضا بايد شديدترين و قاطع ترين برخورد را نشون بدن. اونا هم كمكاري ميكنن.
      كسي كه تو اين سن ترس نداره و به راحتي اسلحه حمل ميكنه و بدون دغدغه به چندتا آدم شليك ميكنه جاي ترحمي براش نيست.

      به خدا فقط كافيه زود و قاطع برخورد نشه…………………………………………………

  5. حسین گفت:

    ضمن قدردانی اززحمات فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان ازفرماندهي محترم تقاضاداریم بامزاحمین که باخودرودرشهرک امام حسین شهریاسوج شبهاساعت 1به بعدایجادمزاحمت میکنن برخوردشودتاصبح بادستي گشیدن وتریکاب زدن اسایش راازخانوادهای اطراف مسجدواپارتمانهاگرفته…سپاسگذاريم

    • ناشناس گفت:

      تیکاف دوست عزیز ؛ ضمنا از بی کفایتی ناجا ست که همچین اتفاقاتی افتاده؛ از شاهدان عینی سوال بپرسید که چند دقیقه بعد از این اتفاق یا سایر اتفاقات پلیس به محل حادثه رسیده ؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس گفت:

      تنها باید ستاد امر به معروف دوباره احیاه شود ودستگاه قضاه حامی آنها باشد وبا حمایت مردم زمینه اشتغال وکار فرهنگی ریشه این معظل اجتماعی برچیده شود

  6. مهندس گفت:

    به نظر من دلیل اصلی  بیکاری است

  7. صادق مهدی زاده گفت:

    مدیر مسئول محترم بویر نیوز،برادر عزیزم آیا میشود به دلیل بعضی از سوء استفاده هایی که از اسلحه میشود آنها را جمع آوری نمود؟!!! اگر با این دیدگاه به مسئله نگاه کنیم باید همه ی چیزهایی که در اطرافمان هست را جمع آوری نماییم از جمله:اینترنت،تلویزیون،گوشی همراه،ویدئو و …
    مگر اسلحه به عنوان ناموس مردم نیست؟مگر اسلحه برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی و ناموس مردم نمیباشد؟اگر خدایی ناکرده کشور مورد تعرض و هجوم نیروهای بیگانه از جمله داعش قرار گرفت مگر میشود با دست خالی با آنها مبارزه کرد؟انشاءالله که در دیدگاههایمان و اظهارنظرهایمان تجدید نظر نماییم

    • گلاره گفت:

      کسی که ظرفیت این سلاح خطرناک رو نداره نباید ازش استفاده کنه. آقای محترم به من بگید این جوون زیر 25 سال می خواست با این اسلحه چیکار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!درضمن خانواده ای که همچین وسیله ای را به راحتی در اختیار فرزندانشون قرار میدن باید باهاشون چیکار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اصلا محتوای کامنتتون سرشار از مشکله محتواییه.اسلحه بخصوص اونایی که غیر مجاز هستن رو باید جمع کرد و به موقع اگه نیاز بود که انشاءالله نباشه داد دست مردم.
      فعلا که دارن با این اسلحه خودی ها رو میکشن و زورشون به مظلوما میرسه.

  8. ناشناس گفت:

    حقیقت این است که جوانان از بیکاری عصبی و خشن شده اند هر انسانی که بیکار باشد ممکن است دست به خلاف حالا هرچی که باشد بزند این حقیقتی است که متأسفانه مسئولین یا نادیده میگرند یا خودشونو به کوچه علی چپ می زنند اوقات و فراغت این جوانان باید پر شود تا به قتل و خودکشی اعتیاد روی نیارند

  9. ایل و تبارم گفت:

    بیکاری مهم ترین نقش رو در سر به راه کردن جوانان دارد …این رو جوانان بیکاری که دارن افسرده و خونه نشین میشن متوجه میشن …چرا شهر و استان من صنعتی برای اشتغال ندارد ؟؟؟
    مگر ما از منابع زیر زمینی چی کم داریم …
    بودجه استان ما خرج کی و کجا میشه ؟؟؟؟؟؟؟
    اگه با یه روانشناس و کسی که تو این مسایل اهل علم باشه مصاحبه کنید حتما و حتما متوجه میشید که بیکاری فساد .جرم و جنایت وبرای بعضی ها خانه نشینی و افسردگی و برای بعضی ها همش بیرون از خونه و جرم و شب گردی به بار میاره …از بویر نیوز میخوام ای مشکل رو دقیق بررسی کنه و با مسءولین مصاحبه کنه.

  10. ناشناس گفت:

    بیکاری بیکاری بی فکری مسولان امان از بیکاری

  11. 0111 گفت:

    بنظر من اتفاقی که افتاد دیگه افتاد ایلی رو زیر سوال نبرید…………

  12. رضا گفت:

    الکی تصمیم نگیر بگو اسلحه جمع بشه مگه الکی هستش که با حرف تو جمع کنن اسله هارو

دیدگاه شما