چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:37

استاندار:یاسوج مشکل ترافیک و پارکینگ ندارد

بویرنیوز:

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اولویت دستگاه‌های اجرایی پرداخت دیون و عوارض شهرداری‌هاست که باید در موافقتنامه دستگاه‌های اجرایی دیده شود.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه وبویراحمد سید حسین صابری در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر و شهرداری یاسوج، با بیان این مطلب که وظیفه ما توزیع عادلانه اعتبارات است، اظهار کرد: حقوق معوقه کارگران شهرداری باید به موقع پرداخت شود، چون این قشر جزو اقشار محروم جامعه هستند.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج کمبود پارک ندارد، اما توزیع آنها در نقاط مختلف شهر مناسب نیست.

 

صابری با بیان اینکه می‌توان از پارک‌های موجود در استان جهت ایجاد کمپینگ گردشگری استفاده کرد، خطاب به شهرداری گفت: می‌توان تپه پارک ولایت را به کمپینگ گردشگری تبدیل کرد.

 

وی در خصوص تهیه، تنظیم و تصویب برنامه پنج‌ساله توسعه شهر یاسوج توسط شهرداری و شورای شهر تأکید کرد.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: تدوین برنامه توسعه شهری وظیفه شورا و شهرداری است و استانداری نباید در این امر دخالت کند.

 

صابری در خصوص کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها بر ضرورت اصلاح ساختارها تأکید و ضمن بیان اینکه در صورت اصلاح علمی فرآیندها رضایت‌مندی ارباب رجوع دو برابر می‌شود، ابراز کرد: اصلاح ساختار شهرداری باید توسط شورا و شهرداری صورت گیرد و استانداری نیز در چهارچوب قوانین آماده همکاری است.

 

وی با بیان این مطلب که شهر یاسوج به دلیل طراحی خوب معابر، مشکل ترافیک و پارکینگ ندارد و ساماندهی ترافیک با هزینه‌های کم امکان‌پذیر است، عنوان کرد: با ساماندهی ترافیک، اصلاح معابر عریض و میادین بزرگ، نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف شهر مشکلات ترافیکی قابل حل است.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین بر تعیین تکلیف ادامه پل بشار توسط شهرداری و شورای شهر تأکید و ساماندهی بازارچه‌های محلی در چند نقطه از شهر را، راه حلی مؤثر و ضروری در کاهش ترافیک شهری دانست.

 

صابری با اشاره به سرو کار داشتن روزانه مردم با شهرداری‌ها اضافه کرد: باید برای جمع‌آوری زباله از روستاها سبدهای جمع‌آوری زباله پیش‌بینی و نصب شود و در این خصوص همکاری فرمانداران و دهیاران، فرهنگ سازی و آموزش به مردم مؤثر است.

 

لازم به ذکر است که ثبت عنوان «یاسوج پایتخت طبیعت» در شورای فرهنگ عمومی کشور،‌ واگذاری آبشار به بخش خصوصی، رعایت همه جوانب در تعریض خیابان جمهوری،‌ تعیین تکلیف باغ موزه دفاع مقدس از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آفتاب گفت:

    واقعا که جالب گفته شهر یاسوج مشکل ترافیک ندارد حالش ……………

  2. نفس باد صبا گفت:

    بابا این بنده خدا معلوم نیست از کجا اومده؟؟؟
    نمیدونم این بنده خدا فکر کرده 15 سال بعد شهر یاسوج چه وضعی داره؟
    آقای استاندار معابر طراحی شده در دو دهه اخیر رو یه سری بهشون بزنید. حاشیه شهر!!

  3. ناشناس گفت:

    بهش بگید طراحی کجا بود بابا!!حالش زیادی خوبه؟؟؟؟
    نیکزاد کجایی که یادت به خیر…

  4. ناشناس گفت:

    این نابغه از کجا فهمید اینارو؟؟؟

    حیفش نیست اینجا بمونه…همون اردبیل بیشتر بهش نیاز بود…

  5. مهدي گفت:

    اس است استا استان استاند استاندا استاندار استاندارد
    جناب استاندار
    استاندار با استاندارد يك حرف د فرق دارد

  6. ناشناس گفت:

    به نظر من یکی از راههای کاهش ترافیک این است که کلنیک ها ودروخانه ها و مطب پزشکان و دندانپزشکان را که در حال حاضر در مرکز شهر یاسوج ودر کوچه های تنگ وباریک وسط شهر واقع شده اند را به خیابانهای عریضتر که با مرکز شهر نیز فاصله بیشتری داشته باشند انتقال دهید تا بارترافیکی در مرکز شهر که بیشتر محل کسب و تجارت است کمتر شود واگر مسئولین می خاهند به فکر آینده این شهر باشند باید از همین حالا دست به کار شوند و در اطراف شهر به شیوه جدید شهر سازی کنند و شهر یاسوج را از این بافت قدیمی خارج کنند

دیدگاه شما