سه شنبه 16 آبان 1391 - 8:10

منشی خانم با سه میلیارد پول به کانادا گریخت

بویرنیوز: 7 نظر مردم در ساعات اخیر) کافه سینما-روزگار روشن‌ شدن همه چیز است. امروز سخنگوی سازمان سینمایی، کل بودجه سازمان متبوع‌اش را اعلام کرد و از سوی دیگر سایت روزنامه‌ی ایران، جزئیات تازه‌ای از پرونده فساد مالی در سازمان را اعلام کرد:

اولین پرونده مربوط به پرداخت غیرقانونی 3 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به خانمی بوده که به عنوان منشی در سازمان سینمایی مشغول به کار بود. این فرد هم کنون به کشور کانادا گریخته است.

به گزارش کافه سینما به نقل از شبکه ایران، اخیرا چند تن از مدیران و کارکنان وزارت ارشاد در پی کشف برخی تخلفات مالی بازداشت شده اند. بازداشت این افراد مربوط به سه پرونده مالی است. اولین پرونده مربوط به پرداخت غیرقانونی 3 میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض به خانمی بوده که به عنوان منشی در سازمان سینمایی مشغول به کار بود. هر چند که این فرد هم کنون به کشور کانادا گریخته است، اما برخی عوامل موثر در پرداخت این وام بلاعوض شناسایی شده اند.

پرونده دوم مربوط به تبانی مالی در مرکز رسانه های دیجیتال است که طی آن با تصویب کمک های بلاعوض به پروژه های صوری و سندسازی، مبالغ قابل توجهی از بیت المال برداشت شده است. عوامل این تبانی دو برادر بوده اند که از دوره مدیریت اسبق مرکز رسانه های دیجیتال، در این سازمان مشغول به کار شده اند.

سومین پرونده به سرپرست یکی از دفاتر زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه مربوط می شود. بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع آگاه در وزارت ارشاد، وی به دریافت رشوه و فروش مجوزهای صادره مشغول بوده و از محل آن مبلغ قابل توجهی تحصیل مال نامشروع داشته است.

گزارش خبرنگار شبکه ایران حاکی است، کشف این تخلفات با تلاش حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت و پیگیری دکتر حسینی ، وزیر ارشاد به نتیجه رسید. متخلفان هم کنون به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

یکی از مقامات وزارت ارشاد که نخواست نامش فاش شود گفت: پرونده های مذکور در مرحله تکمیل تحقیقات است و مدیران ارشاد هم تصمیم گرفته اند پس از اتمام مراحل قضایی درباره آن اطلاع رسانی کنند.

از سوی دیگر سعید رجبی‌فروتن گفت: کل بودجه امسال سازمان سینمایی ۳۴ میلیارد تومان است که این شامل بودجه فیلم‌های فاخر هم می‌شود.

«سعید رجبی‌فروتن» سخنگوی سازمان سینمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره میزان بودجه امسال فیلم‌های فاخر سازمان سینمایی گفت: تا سال‌های گذشته روال این گونه بود که غیر از بودجه و اعتبارات که مشخصاً به سینما و معاونت سینمایی اختصاص می‌یافت، ردیف بودجه مستقلی برای فیلم‌های فاخر وجود داشته و تحت همین عنوان رقم و عدد مشخصی داشت.

وی در ادامه توضیحات خود گقت: اما در قانون بودجه سال جاری دیگر آن ردیف بودجه مستقل حذف شد و کل بودجه سال جاری سازمان سینمایی 34 میلیارد تومان است. این اعتبار ذیل سرفصل سینما و معاونت سینمایی با تدبیر و تشخیص و اولویت‌بندی شخص ریاست سینمایی هزینه می‌شود و به فراخور پروژه‌هایی که موجود است میزان مشارکت در توزیع و تولید مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، سخنان سخنگوی سازمان سینمایی در حالی مطرح است که «جمشید جعفرپور» ‌عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بودجه فیلم‌های فاخر مجلس را به تنهایی 35 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت این بودجه‌ها ادغام نشده است.

از طرفی دیگر، پیش از این «محسن علی‌اکبری» تهیه‌کننده سینما، بودجه فیلم‌های فاخر مصوب مجلس را در سال جاری 28 میلیارد تومان عنوان کرده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما