پنجشنبه 11 آبان 1391 - 11:52

شگرد مرد شياد براي كلاهبرداري ازدختران

بویرنیوز:

متهم سابقه‌داري كه با فريب يك مادر و دختر تهراني براي زندگي و سرمايه‌گذاري در كانادا، 600 ميليون تومان از آنها كلاهبرداري كرده است، تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

در بررسي از سوابق كيفري اين متهم مشخص شد وي دختران جوان و زنان مطلقه را به بهانه ازدواج و ادامه زندگي در خارج از كشور و حتي برگزاري جشن عروسي مجلل فريب داده و پس از كلاهبرداري ميليوني از آنها، گريخته است كه به طور غيابي به حبس و رد مال به شاكيان محكوم شده است.

به گزارش جام‌جم، چندي پيش زني ميانسال با حضور در شعبه دوازدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، عليه يك مرد كلاهبردار شكايت كرد.

شاكي به بازپرس پرونده گفت: براي خريد سكه طلا به بازار رفته بودم كه به طور اتفاقي با مرد جواني آشنا شدم كه ادعا مي‌كرد پيش از اين، افسر سازمان ملل در تركيه و كانادا بوده و قادر است مقدمات سفر افرادي را كه قصد مهاجرت براي ادامه زندگي يا ادامه تحصيل در اين دو كشور را دارند، فراهم كرده و حتي زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري آنها را نيز مهيا سازد.

متهم، ميليوني از شاكي پول مي‌گرفت

شاكي اضافه كرد:اين مرد در گفت‌وگو با من وقتي متوجه شد از شوهرم جدا شده و قصد دارم براي ادامه زندگي و تحصيل دخترم به كانادا بروم، به من قول داد مقدمات سفرمان را فراهم مي‌كند اما در قبال اين كار علاوه بر آن‌كه بايد كپي كارت‌هاي ملي،رواديد و مدارك تحصيلي دخترم را از طريق ايميل برايش بفرستم، 35 هزار دلار نيز به حسابش واريز كنم.

شاكي با اشاره به نحوه كلاهبرداري متهم گفت: پس از آن‌كه مداركمان برايش ارسال و دلارها به حسابش واريز شد، يك ماه بعد آن مرد با من تماس گرفت و ادعا كرد بايد پول بيشتري به حسابش واريز كنم، كه من نيز دوباره مبلغي به حسابش واريز كردم.

وي اضافه كرد: مدتي بعد، مرد جوان با ابراز علاقه‌مندي به من، در خواست ازدواج كرد و گفت اگر اين وصلت انجام شود، مي‌تواند دخترم را به عنوان فرزندخوانده قبول كرده و مقدمات سفرمان را سريع‌تر فراهم كند. من كه فريب وي را خورده بودم، خواسته‌اش را پذيرفتم و تصميم به ازدواج با وي گرفتم. جوان خواستگار در مراحل بعدي از من خواست همه دارايي‌ام را در اختيارش قرار دهم تا با پول‌ها در كانادا سرمايه‌گذاري كند و از اين طريق فرصتي براي مهاجرت در آنجا پيدا كنيم.

شاكي يادآور شد: طبق خواسته اين مرد شياد عمل كردم و 200 عدد سكه طلا، 50 هزار دلار، سه سرويس طلا و كارت اعتباري بانكي‌ام را كه سه ميليون و 200 هزار تومان پول در آن بود به وي دادم.

علاوه بر اينها پنج دستگاه آپارتمان در كرج را كه با پول‌هايي كه برادرم برايمان از آمريكا فرستاده بود، خريده بودم، فروختم. علاوه بر آن مغازه‌ام را نيز اجاره داده و پولش را گرفتم.

وي اضافه كرد: روز‌هاي بعد كل سرمايه‌ام را كه 600 ميليون تومان شده بود در اختيار مرد خواستگار قرار دادم تا او برايمان در كانادا سرمايه‌گذاري كند، سپس من و دخترم به وي ملحق شويم اما پس از آن خبري از وي نشد و جستجويمان براي يافتن متهم فراري بي‌نتيجه ماند.

در پي اين شكايت،پرونده در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت و تحقيقات براي يافتن متهم شياد آغاز شد.

ردپاي متهم در پرونده‌هاي مختلف

ماموران كه احتمال مي‌دادند متهم فراري سابقه‌دار باشد، به بررسي سامانه پليس پرداختند و معلوم شد وي چند مرتبه در حالي كه هويت جعلي داشته است، به اتهام اغفال زنان مطلقه و دختران جوان كه درصدد رفتن به خارج از كشور بودند، آنها را فريب داده و ميليون‌ها تومان از آنها كلاهبرداري كرده است و به بهانه برگزاري مراسم عروسي مجلل، آنها را در ايران جا گذاشته و به خارج از كشور فرار كرده است و در برخي از اين كلاهبرداري‌ها پدر سالخورده‌اش نيز با وي همدست بوده است. در ادامه تحقيقات پليسي معلوم شد، مرد شياد چند مرتبه نيز دستگير شده است؛ اما هر بار با سپردن وثيقه تا روز محاكمه در دادگاه از زندان خارج و متواري شده تا اين‌كه به طور غيابي در محاكم قضايي تهران و كرج به حبس و پرداخت رد مال در حق شاكيان محكوم شده است.

بنابراين گزارش، با توجه به اطلاعاتي كه ماموران از سوابق كيفري متهم به دست آوردند، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد. جستجوي گسترده پليس براي دستگيري اين متهم فراري ادامه دارد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما