چهارشنبه 10 آبان 1391 - 15:56

کهگیلویه و بویراحمد سرآمد حضور مردمی در یوم‌الله 13 آبان است

بویر نیوز– رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژگی روز 13 آبان از این جهت است که مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استکبار خارجی در آن نهفته است.

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد سرآمد حضور مردمی در یوم‌الله 13 آبان است

علی عالی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیروزی نظام جمهوری اسلامی نشأت گرفته و ریشه در سه مناسبت مهم و تکرار نشدنی در 13 آبان در کشور دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به تبعید حضرت امام (ره) اشاره و عنوان کرد: 13 آبان 43 در ساعاتی بعد از نیمه شب به دنبال افشاگری‌های حضرت امام و فریادهای بت‌شکنانه ایشان در مخالفت با تصویب قرارداد ننگین کاپیتالاسیون رژیم پهلوی و امضای سند بندگی و بردگی به آمریکای جنایتکار تبعید حضرت امام به ترکیه و سرآغاز مبارزاتشان در خارج از کشور صورت گرفت.

وی به کم ارزش کردن افراد در رژیم پهلوی سخن به میان آورد و ابراز داشت: ارزش افراد در دوران پهلوی به گونه‌ای بود که کشتن سگ آمریکایی توسط مردم ایران مجازات سنگینی به همراه داشت ولی کشتن یک انسان توسط شاه مملکت تنها سکوت را می‌طلبید.

این مسئول استانی به سخن مبارک حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام خمینی فرمودند «اگر تمام درهای مملکت را بر من بسته و بر روی تخته چوبی بر روی آب‌های آزاد قرار دهند دست از مبارزه با ظلم و فریاد علیه ظلم ستیزی برنخواهم داشت.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

عالی‌پور به تسخیر لانه جاسوسی اشاره و تصریح کرد: آمریکا که تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم شاه و جلوگیری از پیروزی انقلاب به کار بسته بود با پیروزی انقلاب اسلامی سفارت خود را به عنوان پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه علیه انقلاب تبدیل کرد تا بتواند آن بخش از اقداماتش را که می‏توانست در پوشش دیپلماتیک برای شکست یا به انحراف کشاندن نظام نو پای اسلامی انجام دهد با مرکزیت سفارت به اجرا درآورد.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب در بهمن‌ماه 57 و اخراج مستشاران نظامی و غیر نظامی آمریکا که در واقع نقش آنتن‏های اطلاعاتی را برای سازمان سیا بازی می‏کردند، ایالات متحده فعالیت‏های جاسوسی خود را که از درون سفارت رهبری و هدایت می‏شدند به شدت افزایش داد تا خلاء ناشی از خروج مستشاران را جبران کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 58 از مهمترین برنامه‌های انقلاب اسلامی بود که به فرموده امام انقلاب دوم خوانده شد.

روز دانش آموز

عالی‌پور همچنین به حادثه 13 آبان 57 اشاره کرد و اظهار داشت:  13 آبان 57 واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی بود که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.

وی افزود: در این اعتراض که با همیاری اقشار دیگری از مردم نیز همراه بود با شروع شلیک گاز اشک‌آور و سپس گلوله، 56 نفر از تجمع‌کنندگان کشته شدند و صدها تن دیگر مجروح شدند.

این مسئول عنوان کرد: هر کدام از آن‌ها حلقه‌ای از زنجیره مبارزات مردم ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستند که در صورت فقدان هر یک، ممکن بود در سیر طبیعی نهضت و به تکامل رسیدن آن خللی وارد شود.

عالی‌پور به ارزش بالای 13 آبان اشاره و بیان داشت: گر چه در طول نهضت حوادث زیادی روی داده است ولی ویژگی روز 13 آبان از این جهت است که این روز نمایانگر خصلت ویژه انقلاب اسلامی در مقایسه با نهضت‌های دیگر بوده و آن خصلت ویژه مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استکبار خارجی است.

حضور مردم در راهپیمایی های 13 آبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور هر ساله مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی 13 آبان اشاره و بیان کرد: مردم استان در راهپیمایی 13 آبان کارنامه درخشانی را به نام خود به ثبت رسانده و همیشه جزء استان های سرآمد در کشور بوده است.

وی به تداخل روز 13 آبان با عید غدیر سخن به میان آورد و ابراز داشت: در ستاد مرکزی و هماهنگی کشور بزرگان تدبیر کردند مراسم راهپیمایی امت خداجوی در روز 12 آبان و روز جمعه بعد از نماز جمعه در سراسر کشور برپا شود.

عالی‌پور به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به تشکیل ستاد مرکزی استانی و ستادهای شهرستانی قریب 30 ستاد در سراسر استان و بیش از 200 کمیته کاری زیر مجموعه ستادهای مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش ها و دهستان های بزرگ تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: با تشکیل میزگردهای دانشجویی و حضور در صبح‌گاه‌های مدارس به روشنگری و بصیرت‌افزایی هر چه بیشتر نسل جوان پرداخته خواهد شد.

عالی‌پور افزود: در روز جمعه با حضور سخنرانان برنامه‌های متنوعی اجرا و پس از آن قطعنامه سراسری با تأیید امت خداجوی قرائت خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست با تشکر از اصحاب رسانه بیان داشت: اصحاب رسانه بزرگترین نقش را در اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها جهت ایجاد رعب و وحشت بر پیکره دشمن بر عهده دارند.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=15053
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما