چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 12:09

هدف از برگزاری کنگره خون جذب حمایت ها برای احداث مرکز سرطان/ استخدام 128 نفر در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر سماواتی استان را قابل مقایسه را آن سالها ندانست و تصریح کرد: هنوز هم جای کار بسیاری برای رسیدن به ایده آل و مطلوب به ویژه در حوزه درمان و سلامت هست.

گروه اجتماعی – کنگره بین المللی خون با حضور 15 کشور در یاسوج در حال برگزاری است و به گفته دبیر علمی این کنگره تا کنون 106 مقاله در بخش پوستر، 30 مقاله در بخش ارائه و سخنرانی پذیرش شده است.

دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: این کنگره که حول محورهای سرطان خون، بیماری ها راه های درمان و پیشگیری از بیماری های خونی بود با استقبال خوبی هم در کشور و هم در خارج از کشور روبرو شده است.

khon-yasuj-kongre-7

چمن یکی از اهداف عمده برگزاری این کنگره را آشنایی متخصصان داخلی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی روز دنیا، آشنایی با آخرین شیوه های پیشگیری و درمان در حوزه خون و به خصوص سرطان های خونی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: هدف عمده ما از برگزاری این کنگره جلب حمایت های داخلی و بین المللی هم در خصوص رد و بدل دستاوردهای علمی و هم در زمینه تجهیزات روز دنیا در استان کهگیلویه و بویراحمد و اجرایی کردن راه اندازی مرکز خون و سرطان های خونی می باشد.

استخدام 128 نفری در شهرستان گچساران

چمن در بخش دیگری از سخنانش به استخدام 128 نفری در شهرستان گچساران و با اولویت بومی همان منطقه و بعد سایر نقاط استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

از نکات جالب این همایش حضور بانوی ایرانی در کسوت رئیس تحقیقات و پژوهش مدیریت علمی سازمان انتقال خون فرانسه بود.

khon-yasuj-kongre-17

مسئول تحقیقات سازمان انتقال خون فرانسه یاسوج را بهشت وصف کرد و گفت: مردم شهر یاسوج در مهمان نوازی کم نظیر هستند.

وی پزشکی ایران را در سطح قابل قبولی عنوان و تصریح کرد: من به پزشکی ایرانیان ایمان دارم.

اولین مدیر بهداشت و درمان استان چه کسی بود؟

دکتر مرتضی سماواتی متولد بهبهان بین سالهای 56 تا 61 در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف درمان و سلامت و از جمله به عنوان مدیریت درمان و ریاست بیمارستان هلال احمر وقت استان حضور داشت.

وی کهگیلویه و بویراحمد را استانی زیبا با بهتری آب و هوا دانست که توجه به این قابلیت ها تا حد قابل توجهی می تواند در پیرفت استان مثمر ثمر واقع شود.

20150513_100305

دکتر سماواتی استان را قابل مقایسه را آن سالها ندانست و تصریح کرد: هنوز هم جای کار بسیاری برای رسیدن به ایده آل و مطلوب به ویژه در حوزه درمان و سلامت هست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    چقدر با معرفت که مدیر سال ۵۶ را دعوت کردند ،جالب بود

  2. ک گفت:

    هم افتتاحیه بسیار آبرومندی بود و هم مقالات در سطح بالایی دستشان درد نکند

  3. دکتر م گفت:

    انصافا این روزها بیشتر از هر زمان احساس غرور و افتخار می کنیم. احسنت بر اندیشه بلند برادر دانشمندمون جناب دکتر چمن و تشکر از تلاش های همکارانش در علوم پزشکی استان. 

  4. کریم گفت:

    احسنت بر دانشگاه علوم پزشکی واقعا عالی بود

  5. علي گفت:

    ضمن تشكر از دكتر چمن اما واقعا كسي كه بيشترين تلاش رو يراي هماهنگي و اجراي اين كنگره كرد دكتر يزدانپناه دبير علمي كنگره بود كه واقعا جا داره كه يه خسته نباشيد گفت بهشون

    • ابراهیم گفت:

      علی جان درست است که دکتر یزدانپناه خیلی زحمت کشید اما تحت مدیریت هوشمند و علمی جناب دکتر چمن که از افتخارات جامعه پزشکی ماست امکان چنین کنگره بزرگی فراهم شد.

  6. ناشناس گفت:

    تا حالا کنگره ای در این سطح در استان ما بی سابقه بوده خداوند به مسولین علوم پزشکی توان بیشتری بدهد تا باز هم بتوانند در سالهای بعد اینجوری افتخارآفرینی کنند.

  7. حبیب گفت:

    ای کاش هر سال یک کنگره اینچنینی در استان داشتیم تا از این محرومیت و گمنامی خارج می شدیم. آفرین بر عزم و اراده مسولین علوم پزشکی. که باعث آبرو و عزت استان ما و بلکه کشور ما شدند.

دیدگاه شما