چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 10:02

تخریب منابع طبیعی بویراحمد توسط برخی دستگاه‌های اداری

برای حفظ جنگل پیرچوپان در یاسوج جاده‌ای که در دل جنگل مسیر تخریب را هموار می‌کرد به دست نیروهای منابع طبیعی بسته شد، اما می‌بینیم که دستگاهی دیگر به هر عنوان جاده مذکور را بازگشایی می‌کند.

 رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد گفت: برخی دستگاه‌های اداری هموارکننده تخریب منابع طبیعی هستند.
سعید نظری 2به گزارش بویر نیوز، سعید نظری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بدون اغماض هر گونه تخریب و همچنین دست‌اندازی بر منابع طبیعی و ملی استان را زیر نظر دارد و با قاطعیت با آن برخورد می‌کند، اظهار کرد: از روزی که مقام معظم رهبری دستور برخورد با هر نوع زمین‌خواری با هر نامی را صادر کردند برای حفظ انفال مصمم‌تر شدیم.

وی با بیان اینکه به همین منظور در مقابل هرگونه تخریب چه از سوی مردم و چه از سوی دستگاه‌های دولتی خواهیم ایستاد، اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند تنها مردم مخرب منابع ملی هستند؛ در حالی که برخی از دستگاه‌ها بیش از همه این‌گونه اقدامات را دارند و جالب است که توجیهات غیرمنطقی و غیرقانونی ارائه می‌دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد به دو مورد از این تخریب‌ها و مشکلاتی که ادارات برای منابع طبیعی ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و افزود: برای مثال برای حفظ جنگل پیرچوپان در یاسوج جاده‌ای که در دل جنگل مسیر تخریب را هموار می‌کرد به دست نیروهای منابع طبیعی بسته شد، اما می‌بینیم که دستگاهی دیگر به هر عنوان جاده مذکور را بازگشایی می‌کند.

وی این اقدام این دستگاه متخلف را چیزی جزء کمک به نابودی جنگل‌های بویراحمد ندانست و تصریح کرد: نباید به بهانه بازگشایی راه عشایر به تخریب جنگل کمک کرد.

نظری به نمونه‌های دیگر در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: وقتی یک دستگاه در جاده یاسوج به اصفهان خاکبرداری می‌کند معلوم است که پس از این خاکبرداری عده‌ای هم از فرصت سوء‌استفاده کرده و پس از خاکبرداری اراضی را تصاحب می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد با بیان اینکه دستگاه‌ها فرمایشات رهبری را در 17 اسفند‌ماه سال گذشته به یاد داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب دستور اکید برای مقابله با این پدیده صادر کرده‌اند و امروز همه موظف هستیم دستور ایشان را بدون اغماض اجرا کنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150233
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوجی گفت:

    واقعا تخریب طبیعت ناراحت کننده است

    • بنگرو گفت:

      اخ سی ای مدیر کل رسانه ای اخ و بخت طبیعت

    • نامی گفت:

      با سلام خدمت جناب نظری لطف کنید یه سری هم به کالوس بزنید که بدون هیچ مزاحمتی دارن منابع طبیعی را در وسعت زیادی فنس کشی میکنن که تا کنون هیچگونه کشاورزی در زمینهای مذکور انجام نشده بوده ولی در صورت کوتاهی شما از امسال تبدیل به زمین کشاورزی خواهند شد.زمینهای مذکور در کنار جاده روستای کالوس و مشخص میباشند

  2. دوسدار طبیعت گفت:

    خدا لعنت کنه افرادی که در طبیعت آشغال میریزن و فقط کارشون خرابی در جاهای دیدنیه.

  3. مرضیه گفت:

    بی قانونی یعنی همین.هیچ قانونی به صورت جدی از منابع طبیعی ومحیط زیست حمایت نمیکنه.اگه جریمه ومجازات سنگین بذارن واسه تخریب طبیعت وشکارحیوانات،و بطورجدی قانون رو واسه همه اعمال کنن،کسی جرات این خرابکاریارو به خودش نمیده.

  4. الهام گفت:

    بویر اگه کامنتو نذاری بهت شک میکنم….. اقای نظری ماشین شاسی بلند دولتی خارج از تایم اداری که زیر پای شماست ……. استفاده شخصی از بیت المال می باشد

  5. كانتونا گفت:

    واقعا همينطوره. منم ديروز رفتم ديدم امور عشاير جاده را باز كرده. امور عشاير دشمن طبيعت. 

  6. محیط بان گفت:

    مگه منابع طبیعی مدیرکل نداره که این آقا چپ و راست جای بقیه حرف میزنه!؟

  7. ناشناس گفت:

    تخریب را جدی بگیرید و به تخریب در کنار کانال آب سروک بی توجهی کرده اید و جای تعجب دارد

  8. تامر گفت:

    آقای نظری مستند ساز خوبی است ولی همواره بعد از اتفاق خبر دار می شود . آیا تا کنون به منطقه باهی در روستای وزرگ که بار ها یاد آوری شده سری زده ای که طبیعت بکر را تخریب و بجای آن هلو کاشته اند . چرا همش تبلیغات و مستند سازی .

  9. ناشناس گفت:

    بویر چرا استفاده از وسیله های نقلیه اداری رو  در کامنتها قرار ندادید

  10. بویراحمد گفت:

    اقای مهندس برخورد باید منطقی واز روی غرض شخصی و سیاسی نباشد

  11. م گفت:

    وقتی مسئولی همه هم و توانش را در صیانت و حفاظت از منابع خدا دادی بکار می گیرد قطعا مورد حمایت مردمی قرار گرفته و مردم خدمات وی را پاس می دارند .

    امروزه در این گذر می بینیم که آقای نظری مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با کمترین امکانات برای جلوی گیری از تخریب هزاران هکتار جنگل بطور شبانه روز تلاش می کند و لذا زحمات وی باید پاس داشته شود. چرا که صیانت از جنگل و مرتع کار سهل و آسانی نیست . در کشور های توسعه یافته و حتی توسعه نیافته حفظ منابع طبیعی از اولویتها است و در نگهداری از این سرمایه های خدادادی چندین چتر بال بکار گرفته می شود . اما در منطقه ما افرادی هستند که حتی توان و تحمل دیدن یک خودروی کمک دار که باید وقت بی وقت از شیبهای تند و سخت گذر عبور کند را ندارند. افسوس که برخی از این مردمان مردم زمانه خود نیستند بلکه مردگان هزاران ساله ی هستند که با زندگان در آمیخته اند و راه زندگانی نمیدانند. افسوس

  12. جدول ابی سروک گفت:

    درود بر مدیر پرقدرت و شجاع موفق باشید.

دیدگاه شما