شنبه 2 اسفند 1393 - 8:57

نگاهی آماری به آسیب‌دیدگی فوتبالیست‌ها

به گزارش بویرنیوز، فوتبالیست‌های حرفه‌ای که در لیگ‌ها بازی کنند و زمان بازی 12 برابر بیشتر از دوران تمرین در معرض آسیب دیدگی هستند. بیشتر آسیب دیدگی‌ها در ناحیه عضلات و به دلیل فشار آوردن زیاد به بدن اتفاق می‌افتد و نیاز به یک هفته ریکاوری دارد.این بررسی‌ها با کمک مطالعات انجام شده در زمینه آسیب دیدگی‌ها در فوتبالیست‌های حرفه‌ای اسپانیا انجام شد. این مطالعات در دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید و دانشگاه اکستر آمریکا انجام شد.

این اولین بار است که تحقیقات سیستماتیک در این زمینه در اسپانیا صورت گرفته در این مطالعات در یک فصل کامل 728 فوتبالیست از 16 تیم اول و یازده تیم دوم لیگ مورد بررسی قرار گرفتند.

متوسط آسیب دیدگی در بین فوتبالیست‌های حرفه‌ای 5.6 آسیب دیدگی در هر هزار ساعت بود.

میزان آسیب دیدگی در هر هزار ساعت مسابقه 41.7 مورد و میزان آسیب دیدگی در هر هزار ساعت تمرین 3.6 مورد بوده که نشان می‌دهد میزان آسیب دیدگی در زمان مسابقه 12 برابر زمان تمرین است. حدود 90 درصد آسیب دیدگی‌ها در قسمت پایین تنها اتفاق می‌افتد و دلیل اصلی آن فشار آوردن بیش از حد به بدن است. بیشتر آسیب دیدگی‌ها در ناحیه عضلات و تاندون اتفاق می‌افتد.

آسیب دیدگی‌ها در زمان پیش از فصل در دوران تمرین بیشتر است. با این حال هرچقدر که به سمت فصل پیش می‌رویم آسیب دیدگی در دوران تمرین کمتر شده و در مسابقه‌ها بیشتر می‌شود.

یکی از اهداف این مطالعات جلوگیری از آسیب دیدگی‌هایی است که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=140476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما