سه شنبه 23 دی 1393 - 15:55

مطهری: نطق مرا قاپیدند و پاره کردند

از افرادی که جلوی تریبون جمع شده بودند آقایان آقاصفری نماینده اراک، موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، جبیری نماینده بوشهر و قاسم جعفری نماینده بجنورد، نبویان نماینده تهران، پژمانفر نماینده مشهد، حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، حکیمی نماینده رودبار و موسوی نماینده خدابنده یادم هست.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در متنی مکتوب درباره نطق ناتمام خود در جلسه علنی روز یکشنبه 21 دی ماه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجلس نهم آزمون بدی داد و البته اینگونه رفتارها دور از ذهن نیست.

مطهری در متنی که امروز نسخه ای از آن را در اختیار فرارو قرار داد، گفت: اتفاقی که روز یکشنبه در صحن علنی مجلس افتاد، موجب وهن مجلس شد از این نظر که در نهادی که خود قانونگذار است و باید بیش از هر نهاد دیگری احترام به قانون را نگه دارد، قانون زیر پا گذاشته شد.

متن کامل گزارش علی مطهری که با عنوان “ماجرای نطق من” نوشته شده است، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اتفاقی که در روز یکشنبه 21 دی در صحن علنی مجلس افتاد، موجب وهن مجلس شد از این نظر که در نهادی که خود قانونگذار است و باید بیش از هر نهاد دیگری احترام قانون را نگه دارد قانون زیر پا گذاشته شد. نطق من شامل مطالب مختلف فکری و اجتماعی بود که در پایان آن به مسئله حصر پرداخته شد. به محض ورود به این مسئله، همزمان از یک طرف حدود پانزده تا بیست نفر از نمایندگان در فاصله یک تا دو متری تریبون شروع به سر و صدا کردند تا صدای من به گوش کسی نرسد و از طرف دیگر آقای ابوترابی رئیس وقت جلسه متأسفانه به جای آنکه این افراد را دعوت به سکوت و نشستن در جای خود بنمایند نطق بنده را قطع و شروع به پاسخ دادن کردند، کاری که تاکنون در مجلس سابقه نداشته است که در میان یک نطق میان دستور، رئیس جلسه شروع به پاسخگویی کند. در واقع ایشان آن افراد را ترغیب و تشویق به ادامه کارشان کردند و در نهایت اعلام تنفس و مجلس را تعطیل کردند. این دو رفتار همزمان و مکمل یکدیگر، شائبه طراحی شده بودن این برنامه را به شدت تقویت می‌کند، خصوصا که آنها می‌دانستند در ضمن نطق من پاسخی به جوابیه قوه قضائیه درباره قانونی بودن حصر خانگی خواهد بود.

قبل از تنفس، افرادی نزد من آمدند تا  مرا از ادامه نطق منصرف کنند که اغلب آنها حسن نیت داشتند، مثل آقایان مصباحی مقدم، توکلی، پزشکیان و قاضی‌پور که به آنها گفتم این که نطق یک نماینده ناتمام بماند چون رئیس جلسه یا عده‌ای از نمایندگان و حتی اکثر نمایندگان نمی‌پسندند، خلاف قانون و بدعت و یک رویه غلط است که فردا به سر دیگران می‌آید. من باید نطقم را تمام کنم. آقایان حسینی نماینده قصر شیرین، نعیمی نماینده آستارا و اکبری نماینده کرج نیز همین درخواست را داشتند منتها چون درخواستشان همراه با کشیدن دست من بود آنها را به سمت پایین تریبون از سمت راست و چپ خود دور کردم.

در این میان آقای حسینیان از دور لبخند رضایت بر لب داشت و آقایان رسایی و کوچک‌زاده هم خوشبختانه یا متأسفانه حضور نداشتند. تا این که آقای ابوترابی اجازه ملوکانه فرمودند که ادامه نطق در حالی که از رادیو پخش نمی‌شود در جلسه غیرعلنی ایراد شود. باز هم آن افرادجلوی تریبون سروصدا می‌کردند به طوری که صدای من به سختی به حضار می‌رسید. یک فراز سه خطی از نطق من باقی مانده بود و من سر در متن نطق داشتم که آقایان کریمی قدوسی نماینده مشهد،  آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، انصاری نماینده آبادان و بشیری نماینده پاکدشت از پشت سر آمدند و بنده را از جایگاه پایین آوردند و در این میان آقای کریمی قدوسی به زمین خورد. بعدا دیدم دست من چند زخم سطحی برداشته است که نفهمیدم به کجا خورد.

آقای آقامحمدی برای تکمیل کارش متن نطق من را هم قاپید و پاره کرد. اینها را می‌گویم تا موکلین این افراد بدانند به چه افراد آزاداندیشی رأی داده‌اند که هم برخلاف قرآن که می‌فرماید  فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه عمل کردند، هم خلاف قانون اساسی که در اصل 86 می‌گوید نماینده در اظهار نظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و هم برخلاف نظر مقام رهبری که تاکنون چند بار فرموده‌اند اگر با نطق یک نماینده مخالف هستید دو – دو و سرو صدا نکنید بلکه گوش کنید و بعدا پاسخ او را با آرامش بدهید.

از افرادی که جلوی تریبون جمع شده بودند آقایان آقاصفری نماینده اراک، موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، جبیری نماینده بوشهر و قاسم جعفری نماینده بجنورد، نبویان نماینده تهران، پژمانفر نماینده مشهد، حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، حکیمی نماینده رودبار و موسوی نماینده خدابنده یادم هست.

قاعدتا اینها اگر در روز عاشورا بودند در لشکر عمر سعد به ایجاد سروصدا می‌پرداختند تا سخن حق به گوش مردم نرسد. این را هم بگویم که برخی از این افراد برای خودشیرینی و علامت دادن به برخی نهادها دست به این کارها می‌زنند و الاّ آدم عاقل می‌نشیند حرف را می‌شنود و اگر مخالف است بعدا آن را رد می‌کند. لازم است از آقای پزشکیان نماینده تبریز که از ابتدا تا انتهای ماجرا مانند یک محافظ در کنار من بودند تشکر ویژه داشته باشم. همین طور از آقای عابد فتاحی نماینده ارومیه که در جهت کاهش تنشها تلاش چشمگیر داشتند سپاسگزارم. و همین طور از آقای حسین‌زاده نماینده نقده تشکر می‌کنم.

به هرحال مجلس آزمون بدی داد و البته این گونه رفتارها دور از ذهن نیست زیرا این مجلس در سال 90 در فضای متأثر از فتنه 88 و در حالی که بسیاری از افراد خوش‌فکر کاندیدا نشدند یا رد صلاحیت شدند شکل گرفت و بیشتر یک تیپ خاص وارد مجلس شدند. به عبارت دیگر این مجلس یک استثناست و به امید خدا مجالس آینده چنین نخواهد بود و دفاع از حقوق ملت را در رأس کار خود قرار خواهند داد. البته در همین مجلس هم افراد خوش فکر و فهمیده وجود دارند. بعد از این ماجرا نمایندگان زیادی نزد من آمدند و از این اتفاق اظهار تأسف کردند و مواضع من را مورد تأیید قرار دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=135828
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    یه مثل اروپایی میگه اسبهای درشکه در سر بالایی وقتی خسته میشند همدیگر رو گاز می گیرند ! شما خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!!!

  2. مردم گفت:

    دورد بر مرد آزاده

  3. لر بویراحمدی گفت:

    برو بابا. ابروی نظام رو تو بردی با این حرفات.خودشرینی کار تو هست که برای اینکه یه اسمس در کنی خودشیرینی می کنی.آفریم بر نمایندگان بصیر ملت

    • مک گفت:

      ابروی لرا رو بردی حداقل نمینوشتی بویراحمد که ابروی بویراحمد هم بردی

      • لر با غیرت گفت:

        افتخار بوبراحمد به ولایت مداری و غیرتش نسبت به نظام است و هر جا لازم بشه در دفاع از نظام در مقابل هر فتنه گری میاستد.مطهری بهتره بره سخنرانی های پدر بصیرشون رو گوش بدن

        • حمید گفت:

          توروبه هرکی میپرستی از این افاضات به اسم لر نفرما!!!!!!!!!!!!اگه غیرت داری با اسم واقعیت نظربده باغیرت!!!!!!!!!!!!!!!!!! آزادمردترین نماینده خودشه حقا که وارث شهید مطهری است

    • هادی م ش سی سخت گفت:

      جیره خوار، از کجا جیرتو میگیری که اینجوری داری سنگ … به سینه میزنی

    • رضا گفت:

      لطفابجاي خودت حرف بزن نه بجاي ايل بزرگ بويراحمد

    • علی گفت:

      بنده خدا تو که کسی را نمیشناسی چیزی نگو ایشان پسر بزرگ مرد ایران استاد مطهری دنبال اسم میگرده ؟

  4. تهرانی گفت:

    حیف نطق که تو بخونیش.فتنه گر.درود بر رسایی

    • علی گفت:

      حیف ایشان که تو براش نظر بدی .تو هم مگه یاسوج چشه که میگی تهران خیلی عشق تهران داری

  5. احمد اورژانسی گفت:

    ـ “إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ، حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ”؛ به درستى خداوند نعمت هیچ قومى را سلب نمى‏كند و وضع آنان را تغییر نمى‏دهد تا خودشان وضع خود را تغییر دهند، و چون خدا براى قومى بدى بخواهد دیگر برگشتى برایش نیست. (سوره رعد آیه 12)

  6. شهروند آ گفت:

    آقای مطهری این انتطار را از این نماینده نماها داریم .در واقع اینها دارند برای تایید خود برای شورای نگهبان خوش رقصی میکنند . ما هنوز به نمایندگان مجلس ششم که رد صلاحیت شدند افتخار میکنیم ونامی ماندگار از خود بجا گذاشتند ولی این نماینده نماها ذلت را پذیرفته اند . واقعا به حال این مردم باید گریست که چه کسانی وکیلشان است درود برتو که فرزند خلف شهید مطهری هستی و اطمینان داریم اگر شهید مطهری الان زنده بود مخالف تفکر تحجری بود امیدواریم این آقایان قانون اساسی را مطالعه و به آن عمل کنند

  7. بی نام و نشان گفت:

    مردم فهیم ایران، تظاهرات بر علیه سخنان علی مطهری و اخراج سریع ایشان از مجلس در روز جمعه 26 دی ماه بعد از نماز جمعه برگزار میشود.

  8. امیدوار گفت:

    الهی دردت بخوره تو قلب همونا که نذاشتن ادامه بدی و دستتو زخم کردن خدا لعنتشون کنه

  9. هادی م ش سی سخت گفت:

    از آقایان به اصطلاح نماینده ای که شخصی همچون جنتی و امثالهم باید صلاحیتشان را برای ملت تایید کنن انتظاری بیش از این نمیرود.درود بر مطهری شجاع روشن ضمیر و زنده باد موسوی و کروبی و خاتمی…

    • ناشناس گفت:

      علی مطهری را که ملائک تایید صلاحیت نکرده اند همین جنتی و امثالهم تایید کرده اند آنهم در تایید صلاحیت هایی برای اتخابات مجلس نهم سخت گیرانه تر از همیشه بوده! البته قهرمان سازی های کاذب از ویژ گیهای ما جهان سومی ها و کشور های توسعه نیافته (که بر نظام حزبی و چرخش نخبگان مبتنی نیستند) می باشد.

    • نازنين گفت:

      مثل اينكه همين اقا را هم شوراي نگهبان تاييد كرده

      • هادی م ش سی سخت گفت:

        اینم براشون قابل پیش بینی نبود وگرنه عمرا تاییدش میکردن، حالا انتخابات دور بعدی همه خواهند دید

  10. میثم گفت:

    یارو مشاعرشو اردست داده

  11. مهر گفت:

    درود بر مطهری

  12. ناشناس گفت:

    درودبرمطهری

  13. دیدبان گفت:

    سلام و درود بر مطهری . به حول و قوه الهی مردم در انتخابات آینده پاسخ این نماینده نماها را خواهند داد. تاریخ از مطهری به بزرگی یاد خواهد کرد . 

  14. ناشناس گفت:

    روزهای سختی در پیش داری ؟!
    جایت در نزدیکی موسوی وکروبی است
    محاربه بانظام مرتد است

  15. 1 گفت:

    برو بچه ساده لوح که بازیچه افراد سوخته شدی – خداییش اگر پدرت در قید حیات بود تور اعاق می کرد با این حرکات زشت

  16. یاسوجی با غیرت گفت:

    جانم فدای مطهری ازادمرد ایران اسلامی

  17. مهندس گفت:

    زنده بادمطهری .تاپای جان ایستاده ایم درکنارمطهری

  18. یاسوجی گفت:

    زنده باد مطهری

  19. اصلاحات گفت:

    اتفاقا حاج محسن رضایی هم گفته بود ممکنه همین آقایون  دلواپس فتنه جدیدی درست کنن احتمالا میخان 26 هم فتنه درست کننمثل قبلی که انداختن گردن دیگرون البته این خصلت  اصولگراها رو تو بقییه افکار متحجرشون هم میشه دید و باید جلوشون ایستاد آخه کجای اسلام گفته مخالف حرفشو نزنه مگه زندانه  این آقای مطهری که اصلاحطلب نیست ایشون اصولگراست اونو هم نمیزارن وای به حال شما فکر نمیکنید آخرتی هم هست اخه  بنام اسلام و ….. دارید سرمایه های این مردم رو میدزدین و غارت میکنین خدا لعنتتون کنه 

  20. حقگو گفت:

    درود بر مطهری

  21. علي گفت:

    مطهري خيلي ارزشمند است

  22. مهدی گفت:

    درود در تاریخ امثال مطهری ها در ذهن انسانهای آگاه جاودانه خواهد ماند

  23. جاوید گفت:

    درود صد درود بر مطهری راهت پر رهرو

  24. باشت گفت:

    درود بر مطهري مرد حق گو

  25. دهدشت گفت:

    اگروتیم وابیی تامن کشک زونیت نزنم که رآس نوابی

  26. ناشناس گفت:

    درود……درود بر مطهري.

  27. اصلاح طلبان گفت:

    خدا را شکر که بزرگواری وچماق حمله نکه

    • ناشناس گفت:

      متاسفم اذ این مجلس و وکلای ان که چقر نسنجیده وعجولانه به قضاوت می روند قصاص قبل از محاکمه نکنید اقای مطهری بر اساس قانون به وظیفه اش عمل میکند شما هم میتئانید حرفش را بشنوید و بعد نیز با ادبانه و محترمانه جوابش دهید اگر هم خلاف کرده در جمهوری اسلامی خیلی اسان است .حبسش کنید

  28. ناشناس گفت:

    باور کنید فکر میکردم صحبتهای دکتر مطهری یک مخالف هم ندارد. .ولی الان میبینم که بی سوادی بیداد میکنه…زنده باد نماینده ای که مثل شیر حرف دل مردم رو میزنه

  29. ناشناس گفت:

    بايد به حال مطهري و امثال اون كه دارند با طناب ديگران به چاه مي افتند گريست .واقعاً باعث تأسف است فقط به احترام شهيد گرانقدر دكتر مطهري بزرگ تا حالا ملت سكوت كرده اند.

  30. ناشناس گفت:

    عشق است رسايي و هرندي

  31. ناشناس گفت:

    فقط درود بر ایرانی و فکر و عقیده ایرانی و بس

  32. سیروس گفت:

    جناب مطهری عزیز بگذار پاره کنند .هیچ کس چنین کار زشتیرا تایید نخواهد کرد . چون اصطلاح پاره کردن از وحش می اید . کشور ایران که مهد تمدن و فرهنگ است از نمایندگانش چنین حرکت زشتی بعید بود . باشد که در انتخابات جواب داده شود هر چند که ما ایرانی ها فراموش کار هستیم . خدایاما انقلاب کردیم که بی عدالتی فقر و بدبختی را ریشه کن کنیم این چه بدبختی بود که دامن گیرمان شد .

دیدگاه شما