دوشنبه 17 مهر 1391 - 8:11

برنج‌های هندی سلامت مردم را نشانه رفته

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: فارس: محمد محمدی عصر امروز با حضور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به حوزه عملکرد خود اظهار کرد: استاندارد در جهت حفظ ایمنی و سلامت جان مردم مسئولیت‌های زیادی را بر گردن دارد که اهمیت این بخش می‌طلبد از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش کودکان در ترویج استاندارد پرداخت و اذعان کرد: کودکان به عنوان مروجان کوچکی در بحث بهداشت می‌توانند نقش‌آفرینی و تأثیر بسزایی را برای آحاد مردم به جا بگذارند و این خصوصیت والا را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

محمدی بالا بردن کیفیت کالاها را وظیفه‌ای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: با بالا بردن کیفیت کالاها رقابت را به سطوح بالاتری انتقال داده و موفقیت‌های ماندگاری را برای خود به ثبت می رسانیم.

وی از ورود اجناس چینی در بازار خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه این کالاها با کیفیت پایین، طول عمر کم و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شوند و به رغم رضایت گروهی از مردم به تناسب نرخ‌های بازار کشور را به حالت رکود در می‌آورند درحالی که اجناس تولیدی در کشور از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردارند.

این مسئول استانی به بازار عرضه برنج‌های هندی در کشور اشاره و عنوان کرد: این برنج‌ها به رغم خوش پخت و زیبا بودن مضرات زیادی را برای مصرف کنندگان در برداشته و سلامتی آنان را نشانه گرفته است.

محمدی به حیطه وظایف این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: اداره استاندارد در بخش غذایی، دارویی، فلزات، مهندسی پزشکی، ماشین‌آلات و… در راستای حفظ امنیت جانی برای افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی در ادامه به بررسی فعالیت‌های نهاد خود در 6 ماهه اول سال 91 پرداخت و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 862 نفر ساعت آموزش مسئولین کنترل کیفیت و 810 نفر ساعت آموزش کارکنان اداره در اداره کل استاندارد انجام شده است.

مدیر کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های اداره استاندارد در سال جاری تصریح کرد: در شش ماه اول سال جاری 86 بازرسی از دستگاه‌های شهربازی استان صورت گرفت که از این تعداد 41 دستگاه تأیید، 36 دستگاه ممنوع و 9 دستگاه مردود و تعداد 45 دستگاهی که ممنوع و مردود اعلام گردید، پلمپ شدند.

این مسئول افزود: از تعداد واحدهای پلمپ شده 13 مورد متعلق به شهر یاسوج بود که با توجه به فعالیت‌های این حوزه دولتی با آن‌ها برخورد شد.

وی به بازرسی‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: 396 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، 432 مورد بازرسی نازل‌های سوخت، 246 مورد انگ فلزات و تعداد دیگری از بازرسی‌ها را در حوزه کاری خود انجام دادیم.

محمدی به تخلف‌های صورت گرفته در زمینه مصالح ساختمانی و فرآورده‌های گوشتی اشاره کرد و گفت: 25 واحد تولید مصالح ساختمانی را به تعزیرات در کهگیلویه و گچساران  و بویراحمد ارجاع دادیم و همچنین دو واحد تولید فرآورده‌های گوشتی متخلف را به دادسرا معرفی کردیم.

وی در ادامه افزود: تعداد هزار و 500 فیلتر در انواع مختلف غیر استاندارد شناسایی و در یاسوج جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فشار تحریم‌های وارده بر این حوزه اظهار کرد: نمی‌توان از تحریم‌ها و فشارهای وارده بر آن چشم ‌پوشی کرد، اما چیزی که مد نظر است، تبدیل شدن این تهدیدها به فرصت‌هایی بود که خوشبختانه در این حوزه به خوبی صورت گرفته است.

محمدی به اهمیت استاندارد در زندگی افراد پرداخت و افزود: متأسفانه اهمیت استاندارد به خوبی بین افراد جا نیفتاده و باید این موضوع به خوبی بین همه فرهنگ‌سازی شود، چون این حوزه با سلامت افراد سر و کار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13552
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدي گفت:

    محمدي خودش غيره استاندارده چرا؟
    آخه رشته اش عمرانه چه رذبطي به استاندارد برنج داره

  2. فافا گفت:

    درود برمهدی

  3. تماتم گفت:

    اگر وارد نکنید کسی نمیخوره

  4. مدیر شناس گفت:

    فقط با محافظه کاری و احتیاط خودت را حفظ کن باور کنید جرات یادآوری و پیشنهاد به همکارش را هم نداره

  5. پاسخ به مهدی گفت:

    باسلام
    استاندارددرزمینه های مختلف است ورشته ای بعنوان صرفااستانداردنداریم وجهت اطلاع جنابعالی دررشته عمران نیز کارهای زیادی درسیستمهای استانداردوجوددارد واگراشتباه نکنم بیشترین تعدادآزمایشگاههای همکاردررابطه بارشته عمران درحال حاضردراستان میباشد.

  6. ناشناس گفت:

    با سلام
    آخی آقا مهدی بنده خدا نمیدونست که رشته ای با این عنوان نیست

    فکر میکرد که کار های عمرانی و . . . نیازی به استاندارد نداره

    شما ببخشید

  7. مهدي گفت:

    نه نه ببخشيد منظور مرا هيچكدام درك نكرديد
    اقاي محمدي سال حدو69 يا 70 تمام خيابان جمهوري را تانزديك پمپ بنزين توي پيادهرو گلكاري واجر كاري و اجر فرش كرد وقبل از شش ماهه همه اونا تخريب شد اين يعني استاندارد
    ايشان چند دوره شهردار بودند در ياسوج وسي سخت اين خودش يعني استاندارد ايشان مسئوليتهايي ناشناخته در مسكن وشهرسازي داشتند يعني استاندارد
    ايشان تنها رجل هستنديعني استاندارد
    هيچكس به جز عده اي خاص دانشگاه نرفته اند
    هيچكس به جز عده اي خاص نميتوانند هميشه پست داشته باشند

  8. عزیز خان گفت:

    محمدی جان تو را چه به حرف بزرگ زدن تو خودت غیر استاندارد مدیر استاندارد شدی . شیطون

  9. محمودی گفت:

    اخه وقتی میگن مشکل داره حداقل بگن چرا و به دلیل چه ماده ای؟مثلا فلزات سنگین یا؟ جالب هست که همین اراره استاندارد در گمرک شعبه و ازمایشگاه داره و مجوز واردات برنج را تایید میکنه/

دیدگاه شما