یکشنبه 16 مهر 1391 - 7:44

سال تولید ملی با بی تدبیری مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به رکود بدل شده

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:  سال 91 توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی گردید و انتظار می رفت تا همه مسئولان نظام و مخصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد با درک اهیمت این نامگذاری خود را هماهنگ با این شعار قرار داده و برنامه های خود را در راستای حمایت از تولید قرار می دادند.

اکنون و با گذشت هفت ماه از این سال آنچه که امروز در کهگیلویه و بویراحمد عیان است آن است که دودی از کارخانجات و صنعت استان مشاهد نمی شود و هر روز یکی از صنایع استان در معرض تعطیلی و ورشکستگی پیش می روند.

در همین راستا انتقاد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت تولید در استان قابل تامل است،نماينده بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملکرد‌ها در توسعه کهگيلويه و بويراحمد گفت: چرخ صنعت در کهگيلويه و بويراحمد زنگ زده، زيرساخت‌هاي گردشگري ضعيف و کار ماندگاري در کشاورزي صورت نگرفته است.

چرخ صنعت در کهگيلويه و بويراحمد به کندي مي‌چرخد و اکنون بسياري از واحدهاي صنعتي کهگيلويه و بويراحمد تعطيل و يا نيمه فعال هستند.نماينده بويراحمد و دنا افزود: در اين زمينه سرمايه‌گذاري صنعتي صورت نگرفته و مديريت صنعتي خوبي نداريم که بايد فکري اساسي به حال آن شود.وي تصريح کرد: شهرک صنعتي بلوکو گورستاني براي ماشين‌آلات عاطل و باطل صنعتي شده و اکنون اين وضعيت در ساير نقاط استان حکمفرماست که بايد تا دير نشده صنايع استان از حالت رکود بيرون بيايد.

پتروشیمی دهدشت و گچساران عملا تعطیل شده اند، بزرگترین کارخانه فسفات چرام هم به دلیل عدم حمایت مسئولان استان از سرمایه گذار در وضع مشابهی قرار دارد، کارخانه تراکتور بهمئی نیز تنها به  عنوان یک طرح روی کاغذ ماند.

وضعیت در تولیدات کشاورزی البته نگران کننده است، در بخش دام و طیور با تعطیلی روز افزون مواجه هستیم و عمده دامپروری ها به تعطیلی کشیده شده اند و این در حالی است که امروز سرمایه قابل توجهی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده اما این اعتبارات نتوانسته است با برنامه صحیح به کشاورزان هدایت شده تا نتیجه و خروجی مناسبی بدهد.

استانی که خود تولید کننده نفت است از نعمت صنایع تبدیلی برخوردار نیست و این در حالی است که استانهایی که نفت ندارند ، با نفت کهگیلویه و بویراحمد پالایشگاه می زنند و صدهها فرصت اشتغال زایی و درآمد زایی را وارد استان خود می کنند.

توجه بیش از حد استانداران به مسائل عمرانی و غفلت از مسائل تولید و صنعت از نگرانی های جدی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و ادامه این روند نه تنها منجر به تولید ملی نخواهد شد بلکه رکود را در پی خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13456
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی بازنشسته گفت:

    اینها هم نکات مهمی است که اشاره کردید رسانه های استان یا به دنبال اینن که نماینده پاشو برداره و یه گافی بده تیترش کنن یا از برخی افراد خاص و مورد نظر خود حمایت بی جا کنن و شبکه دنا هم بجای پیگیری این مسائل داره قوم لر را زیر سوال می برد. پاسخ این سوال را باید که بدهد؟؟؟
    بعد می گویند چرا پیشرفت نمی کنیم؟

  2. سهيل گفت:

    سايتي كه معلوم نيست صاحابش كيه مطالبش هم مثل خودش آب دوغ خياريه.

  3. بینا گفت:

    چرخ تولید نه تنها در استان ما زنگ زده است.در کشور نیز زنگ زده است.کو گوش شنوا؟!با ادامه این وضعیت اینده ای روشن در انتظار صنعت تولید ما نخواهد بود.باید مسئولان زیر ربط چاره ای بیندیشند!نماینده های مردم که با رای مردم بر صندلی بهارستان نشسته اند باید در عمل جهت عبور از این بحران چاره جویی کنند!

  4. علی گفت:

    درمورد پتروشیمی دهدشت امیدوار نباشید چون صابری مراحل اجرایی پتروشیمی اردبیل را هم تعطیل ودر عوض ان را به انبار سیب زمینی تبدیل کرد…

  5. پارسه گفت:

    وقتتون سر این چیزا نذارید اخه کو گوش شنوا تو این استا؟

  6. گشمرد گفت:

    تولید چه بویر مه تو هم مثل ا… کلو وابییه کرو اقتصاد و تولید و صنعت من ای استان معنی نداره

دیدگاه شما