شنبه 15 مهر 1391 - 0:38

سرهنگ حسن‌پور:انتقاد سازنده از پلیس کمک به ایجاد امنیت است

بویر نیوز– انتقاد سازنده از پلیس در ارتقای مقوله امنیت بسیار مؤثر است و به ایجاد حداکثری امنیت کمک خواهد کرد البته اگر این نقد منصفانه باشد.

خبرگزاری فارس: انتقاد سازنده از پلیس کمک به ایجاد امنیت است/ بروز حادثه با توقف ناگهانی در نقاط حادثه‌خیز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ محمدلطیف حسن‌پور در حاشیه نشست خبری خود در هفته ناجا (چند روز پیش) به برخی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

یکی از مسائل مطرح شده در این نشست خبری، نحوه اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی بود که پلیس به صورت ناگهانی در نقاط حادثه‌خیز از خودروها می‌خواهد که توقف کنند که این خود موجب بروز حادثه می‌شود.

موضوع مطرح شده در این نشست از مسائل بسیار مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد است که برخی نارضایتی‌ها را به‌ویژه در میان رانندگان ایجاد کرده است.

پلیس در پاره‌ای اوقات در نقاطی از جمله میادین و دوربرگردان‌ها کمین کرده به طوری‌ که راننده متخلف تنها در فاصله چند ثانیه با دیدن پلیسی که با تابلو ایست از او می‌خواهد توقف کند، مواجه می‌شود و این اقدام در نقاط شلوغ شهر آن هم با این ایرادات اساسی در مهندسی معابر و خیابان‌ها ما می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات و حوادثی شود که اگر پلیس به آن توجه نکند به وفور در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق خواهند افتاد.

طرح این مسئله در نشست خبری سرهنگ محمدحسین لطیف‌پور، واکنش وی را در پی داشت.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با پذیرش اصل موضوع گفت: قبول دارم که در نحوه اعمال قانون پلیس ایراداتی وجود دارد که باید راهکاری برای رفع آن در این زمینه اندیشیده شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که البته اینگونه نیست که استقرار پلیس برای جریمه رانندگان خاطی، همه‌اش در میادین و نقاط حادثه‌خیز باشد بلکه پلیس راهنمایی و رانندگی در همه نقاط شهر مستقر می‌شوند ولی این به معنای بی‌نقص بودن کار پلیس نیست.

سرهنگ حسن‌پور ادامه داد: مردم در قضاوت‌های خود در مورد عملکرد پلیس، نیمه پر لیوان را ببینند و برای بهبود امور و ایرادات این‌چنینی به پلیس کمک کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در بهبود امور مؤثر خواند و گفت: اگر مردم و رسانه در همه برنامه‌های پلیس مشارکت کنند، شاهد کمترین ایراد خواهیم بود.

به هر حال از آنجا که این رفتار پلیس در برخی نقاط  موجب دستپاچگی راننده و خطر تصادف دیگر خودروها با آن در حجم بالای ترافیک یاسوج می‌شود، و از سوی دیگر پلیس نیز به وجود ایراد در این رفتار اذعان دارد، امید است که دیگر شاهد این مشکل در نحوه اعمال قانون پلیسی که شبانه‌روز برای حفظ امنیت ما تلاش دارد، نباشیم.

زحمات پلیس کهگیلویه و بویراحمد و نقش آن در ثبات و امنیت بر هیچ کسی پوشیده نیست و هدف از طرح این ایراد و نقد آن، اصلاح و بهبود امور است چرا که نقد سازنده موجب ایجاد حداکثری امنیت در جامعه می‌شود.

—————————-

یادداشت از کریم بنام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13401
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما