جمعه 14 مهر 1391 - 8:08

باز هم کهگیلویه و بویراحمدی دست به اختراع زد

بویرنیوز:

مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمدی گفت: طرح مهر رمزی هوشمند که در اداره مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات سازمان ثبت احوال و اسناد کشور به ثبت رسیده بود با تجاری‌سازی آن موافقت شد.

خبرگزاری فارس: تصویب تجاری‌سازی طرح مهر رمزی هوشمند

ارسلان خرم‌پی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح مهر رمزی هوشمند با شماره ثبت دریافتی از اداره مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات سازمان ثبت احوال و اسناد کشور به ثبت رسیده است.

این مخترع جوان کهگیلویه و بویراحمدی به اهداف ساخت این دستگاه اشاره کرد و ابراز داشت: هدف از ثبت و اختراع این دستگاه بالا بردن ظرفیت امنیت کاربر استفاده کننده از مهرهای موجود در ادارات، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، دفاتر اسناد رسمی، بنگاه‌ها، مشاوران املاک خودرو، شرکت‌های خصوصی و… است.

وی در ادامه افزود: به طور کلی کاربرد این مهر رمزی هوشمند در جهت اعتبار بخشیدن به اسناد و مدارک مهم در سراسر کشور است.

خرم‌پور تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف مشاهده شده در این طرح جعل و سوء‌استفاده از مهرهای موجود و همچنین حذف مهرهای دستی و فیزیکی و جایگزینی مهرهای دیجیتال و هوشمند است.

وی با اشاره به عدم وجود مشابه خارجی و داخلی این ثبت عنوان کرد: برای اولین بار تولید و ارائه این محصول به بازار تصویب شده که با توجه به وجود 1.5 میلیون کاربر نیازمند به این قطعه طرح تجاری‌سازی آن تا سقف 100 هزار عدد را پیش‌بینی کرده‌ایم.

این مخترع جوان به حمایت نهادهای دولتی اشاره کرد و ابراز داشت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، بنیاد نخبگان و اداره کل صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین حمایت‌ها را برای به سرانجام رساندن این طرح پی‌ریزی کردند.

خرم‌پور به بررسی مشکلات خود در این مسیر پرداخت و گفت: مشکلات زیادی را برای این ثبت متحمل شدیم به نحوی که جواز تاسیس این اختراع 11 ماه به طول انجامید که مشکل عمده آن مشکلات وارده بر سایت وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بود.

وی که از تصویب تجاری سازی طرح خود اعلام رضایت می‌کرد، اذعان داشت: نخبگان باید در عمل حمایت شوند چرا که تکیه کردن به حرف و تئوری‌ها زمینه‌ای برای شکوفا کردن توانایی آن‌ها فراهم نخواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بازهم دهدشتی ها اختراع کردند گفت:

    بویرنیوز مردم دهدشت به مخترعین خود افتخار میکنند.لطف کنید بجای اسم زشت استان از نام دهدشت استفاده کنید.ما از اسم استان بدمان میاد

  2. مهمان گفت:

    سلام
    من هم با نظر بازهم دهدشتی ها اختراع کردند موافقم، مخصوصا قسمت اول نام استان واقعا زشت و زننده است. لطفا بخش بفرمایید تا متوجه بشوید: که گی لو یه و بوی راح مد

  3. رضوان چنگیزی گفت:

    با سلام

    اختراع ذکر شده توسط یکی از جوانان نخبه بویر احمدی به نام آقای فرزاد عوض پور طراحی و ساخته شده بود؛ حال چطور شده که به نام شخص دیگری ثبت شده است.
    مطمئنا آقای عوض پور این قضیه را پیگیری خواهد کرد.

دیدگاه شما