پنجشنبه 13 مهر 1391 - 10:16

مسعودی اصل:فردگرایی و تخریب در کهگیلویه و بویراحمد باب شده است

بویر نیوز: رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردگرایی و به دنبال تخریب همدیگر بودن به جای استفاده از خرد جمعی در کهگیلویه و بویراحمد باب شده است.

خبرگزاری فارس: فردگرایی و تخریب در کهگیلویه و بویراحمد باب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ایروان مسعودی‌اصل شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سیاست تغییر مدیریت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شاید بیش از 10 جلسه با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در مورد آینده این واحد دانشگاهی برگزار کردیم اما وی هیچگاه پیشنهاد و نقطه‌نظری مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ارائه نداد.

وی افزود: من در زمینه تغییر مدیریت و نظام علمی در دانشگاه شاخصه‌هایی غیر از مسائل حاشیه‌ای را در نظر می‌گیرم.

مسعودی‌اصل بیان کرد: اگر با تحقیق به این نتیجه نرسیده بودیم که استفاده بهینه از توانایی‌های سید یعقوب زراعت‌کیش رئیس سابق دانشگاه آزاد گچساران در جای دیگری ممکن است، این تغییر صورت نمی‌گرفت.

تغییرات دانشگاه آزاد سیاسی نیست

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: به هر حال ضرورت‌های تغییر به بخش مسائل و شاخصه‌های دانشگاهی از جمله شاخصه‌های آموزشی و پژوهشی و استفاده بهینه از این فاکتورها برمی‌گردد.

مسعودی‌اصل با بیان اینکه در برخی از مواقع جابه‌جایی‌ها، تغییرات مدیریتی و ایده‌های جدیدی که صورت می‌گیرد، ممکن است به تأثیرگذاری بیشتری منجر شود، گفت: شاخصه‌هایی از جمله تجربه کاری، نداشتن حاشیه، خودرأی نبودن، مقبولیت در بین کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، هماهنگی و همکاری و ویژگی‌های فردی و اجتماعی می‌تواند به عنوان شاخصه‌های انتخاب یک مدیر دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رئیس دانشگاه باید با نمایندگان نظام همکاری و هماهنگی داشته باشد اما منظور از نمایندگان نظام، تنها نماینده مجلس شورای اسلامی نیست.

مسعودی‌اصل متذکر شد: برخی از این جمله عنوان شده توسط من که در دانشگاه یاسوج نیز بیان کردم تعبیرهای سیاسی کردند اما منظور از نمایندگان نظام، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار، نماینده مجلس، مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای وابسته است.

وی در ادامه یادآور شد: دلیل مطرح کردن هماهنگی و همکاری رئیس دانشگاه با نمایندگان نظام اعتقاد بر حاکمیتی بودن مقوله آموزش است.

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد پذیرفتن ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به برخی از اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی عنوان کرد: این پیشنهاد به دلایل ویژه و خاص توسط برخی از اعضا رد شد.

مسعودی‌اصل گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم پذیرش این پیشنهاد توسط افراد مورد نظر خصوصیت بارزی بوده که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: خصوصیت بارز و منفی موجود این است که ما به جای اینکه از خرد جمعی در راستای کمک به همدیگر استفاده کنیم، فردگرا بوده و به دنبال تخریب همدیگر هستیم.

از زراعت‌کیش در مسئولیت‌های کلان استفاده می‌شود

مسعودی‌اصل بیان داشت: در انتخاب فرد بومی در این استان به سه گزینه نهایی رسیدیم که بر اساس فرایند تعریف شده، کمیته انتصابات بعد از در نظر گرفتن استعلام‌های لازم، اسامی افراد را برای انتخاب فرد مورد نظر به ریاست دانشگاه آزاد اعلام کرد.

رئیس منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بعد از فرایند و بررسی‌های لازم، آرمین محمودی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گچساران انتخاب و معرفی شد.

مسعودی‌اصل با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط سید یعقوب زراعت‌کیش رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران خاطرنشان کرد: وی فردی لایق و با پشتکار بالا بوده که در مدت کوتاه مدیریت خود خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی به این واحد دانشگاهی ارائه داد.

وی تأکید کرد: در مسئولیت دیگری از توانمندی‌های رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران استفاده می‌شود که شاید از مسئولیت فعلی کلان‌تر و مهم‌تر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما