چهارشنبه 12 آذر 1393 - 22:41

اعتراض آیت‌الله صافی به دولت چین

به گزارش بویرنیوز، این مرجع تقلید در دیدار معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به غنای علمی حوزه‌های علمیه بیان کرد: الحمدلله حوزه‌های علمیه با سرمایه‌های بزرگ قرآن و معارف اهل البیت علیهم السلام و وجود علمایی که از زمان غیبت تا به حال بوده‌اند از حیث علمی غنی است و باید از این به بعد هم با استفاده از علوم علماء سلف، بنیه علمی حوزه رشد بیشتری پیدا کند. بسیاری از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوری که باید، مورد توجّه واقع نمی‌شود.

وی، مسئولیت حوزه‌های علمیه در عصر فعلی را بسیار سنگین قلمداد و بیان کرد: مسئولیت حوزه‌های علمیه در اوضاع کنونی بسیار سنگین است و ما باید پاسخگوی مسائل روز باشیم و بتوانیم این حجم زیاد از معارف و مطالب را به دنیا برسانیم. امام زمان علیه السلام هم در این اوضاع، از حوزه‌های علمیه توقع بیشتری دارند و باید رضایت آن حضرت را جلب کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم انجام تحقیقات گسترده و واقعی در حوزه‌های علمیه افزود: مسأله تحقیق بسیار مهم است. تحقیق‌ها باید واقعی و حقیقی و فایده داشته باشد؛ نه اینکه اسم تحقیق را دارا باشد و واقعیت و فایده‌ای نداشته باشد. در تحقیقات و کتاب‌ها نباید مطالب تکراری باشد. اینکه مطالبی که قبلاً بیان شده است را مجدد تحت عنوانی دیگر بیاوریم، فایده‌ای ندارد بلکه باید مطالب و فضیلت جدیدی را تولید کرد.

این مرجع تقلید با درخواست توجه بیشتر مسئولان حوزه به معارف روایی گفت: باید رشته‌هایی که از روایات و علوم اهل البیت علیهم السلام نشأت می‌گیرد مورد توجه قرار گیرند و طوری نشود که علوم دیگر اصل شوند و اینها فرع. باید اصل که همان فقه آل محمد علیهم السلام است محفوظ بماند. باید قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام را بیشتر ترویج کنیم و بدانیم که هر چه بخواهیم در این علوم وجود دارد و کمبودی نداریم.

وی با اشاره به اوضاع مسلمانان چین و اینکه اخیراً دولت این کشور نسبت به اعمال مذهبی مسلمانان سخت‌گیری می‌کند، گفت: ما شدیداً از موضع کشور چین در این باره ناراحت و نگران هستیم. دولت چین که سالیان سال از منافع کشورهای اسلامی استفاده می‌کند و از نظر اقتصادی و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا باید نسبت به مسلمانان سخت گیری کند و مسلمانان در عمل به وظایف اسلامی مذهبی خود دچار مشکل باشند؟

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت ارائه کرد./ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130679
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما