چهارشنبه 14 آبان 1393 - 23:23

سرگذشت معلم فداکار لرستانی + تصاویر

پس از گذشت 14 روز از وقوع سیلاب در لرستان و قربانی شدن معلم فداکار مجتمع شبانه روزی عشایری ویسیان بعداز ظهر امروز دوشنبه بالاخره با پیگیری مردم بومی جنازه این معلم لرستانی پیدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب دوشنبه 28 مهرماه سالجاری ماشین معلم فداکار لرستانی که نگرانی از جراحت پای دانش آموزش او را برای رسیدن به بیمارستان خرم آباد راهی جاده سیل گرفته آن شب می کند از روی پل شورآب به دلیل بالا آمدن آب سقوط می کند، سقوطی که حاصل آن مرگ معلم و سه دانش آموز لرستانی بود.

از آن روز دو هفته می گذرد، 14 روز تلخی که شورآب جنازه دانش آموز مجتمع شبانه روزی عشایری ویسیان را پس داد ولی پیکر معلم فداکار را پیش خود نگه داشت، تا بالاخره امروز جستجوها نتیجه داده و این معلم از زیر رسوبات سیلاب بیرون کشیده شود.

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید که ساعتی قبل جسد معلم فداکار لرستانی در حوالی روستای حاتم وند و در نزدیکی شرکت نفت پیدا شده است.

وی از حضور خانواده این معلم روستایی در محل می گوید و یادآور می شود: که دهیار روستای حیات الغیب به نام نورالدین پیرحیاتی به همراه گروهی از افراد با گشت زنی در محل موفق به پیدا کردن جنازه این معلم لرستانی شده اند.

آریایی با یادآوری اینکه محل پیدا کردن جنازه نزدیک به 10 متر با رودخانه فاصله داشته است ادامه می دهد: بخش عمده ای از بدن این قربانی سیلاب در زیر رسوبات باقی مانده و تیم جستجو کننده با دیدن پای این معلم روستایی متوجه جنازه می شوند.

وی از انجام مراحل کاری تحویل جنازه کاظم صفرزاده به خانواده اش خبر داده و می گوید: در جریان مفقود شدن جنازه دو قربانی سیلاب 28 مهرماه سالجاری در لرستان اهالی روستاهای مسیر کمک زیادی برای پیدا کردن اجساد کردند.

آریایی با یادآوری اینکه تعداد زیادی از مردم محلی و روستائیان در قالب تیم هایی در مسیر رودخانه عملیات جستجو را انجام دادند ادامه می دهد: مشارکت مردم بومی منطقه کمک کرد که کل منطقه به طور دقیق جستجو شود.

وی معتقد است که مردم بومی به دلیل اشرافیت بر منطقه بهتر عملیات جستجو را به پیش بردند تصریح می کند: منطقه دارای درختچه های زیادی است و همین امر کار جستجو را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

آریایی به گذشت دو هفته از وقوع حادثه اشاره می کند و یادآور می شود: خانواده کاظم صفرزاده و برادر وی برای تایید جنازه در محل حاضر شده و این معلم روستایی را شناسایی کردند.

قربانیان سیلاب در لرستان

وی از مردم روستاهای مسیر تشکر می کند که دلسوزانه پای کار بوده و به انتظار خانواده های قربانیان سیلاب پایان دادند و معتقد است که اگر مردم در عملیات جستجو مشارکت نمی کردند شاید امکان پیدا کردن جنازه ها نبود.

آریایی می گوید که تمامی اهالی روستاهای مسیر از روستای طالقان گرفته تا نزدیکی شهر پلدختر در این دو هفته پیگیر پیدا کردن اجساد بودند و یادآور می شود که برخی از غواصانی که برای عملیات جستجو آمدند معتقد بودند که نمی توان جنازه ها را در داخل رودخانه پیدا کرد و حتی ممکن است که جنازه ها تا کرخه نیز رفته باشد.

وی پیدا کردن جنازه این معلم روستایی را معجزه پیگیری و همت روستائیان می داند و از تلاش آنها قدردانی می کند که به انتظار تلخ خانواده قربانیان پایان دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127030
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    با سلام به خاطر این همه فدا کاری یک فاتحه برای شادی روح ایشان بخوانید.

  2. س س گفت:

    خدارحمتش کنه برای شادی روحش صلوات

  3. یاسوجی گفت:

    لطفا از فداکاری درجه دار محترم نیروی انتظامی در مسابقات سوارکاری یاسوج که جان پسر ده ساله ای را نجات داد و کمرخودش زیر سم اسب رفت گزارش تهیه نمایید

  4. حامد نصیری . خرم اباد گفت:

    سلام از مدیر محترم سایت جهت انتشار مطلب فوق. جسد این معلم فداکار که برای نجات جان دانش اموز به درون سیلاب رفت بعد از گدشت 15 روز پیدا شد .

  5. دشتروم گفت:

    اینو میگن ایثار /؟؟؟؟؟؟؟

  6. یاسوجی گفت:

    برای شادی روحش صلوات

دیدگاه شما