شنبه 25 مرداد 1393 - 15:24

(تصاویر) بازار خرید و فروش پایان‌نامه

بازار انقلاب تهران یکی از مراکز عمده خرید و فروش پایان‌نامه است و اگر سری به این خیابان بزنید با انبوه تبلیغات مستقیم و غیرمستقیمی کسانی روبه‌رو می‌شوید که حاضرند به‌جای شما پایان‌نامه بنویسند و در قبال آن پول دریافت کنند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از  فرارو، با وجودی که تیرماه گذشته معاون حقوقی وزارت علوم، از برخورد با خرید و فروش پایان‌نامه خبر داده بود و گفته بود این وزارتخانه در حال تدوین لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه است دلالان از خلا قانونی استفاده می کنند و مشغول معامله پایان‌نامه هستند.
گفته می شود این وزارتخانه با توجه به فراگیر شدن مساله خرید و فروش پایان نامه، جلسات متعددی را با مسئولان وزارت علوم، مدیران دانشگاه ها و مسئولان قوه قضاییه برگزار کرده و آیین نامه های وزارت علوم برای برخورد با متخلفان این حوزه را مورد بازنگری قرارداده است.
در طرح تازه برخورد با متخلفان پایان نامه ای، مسئولان وزارت علوم و مدیران دانشگاه ها، هم با دانشجویان متخلف و هم با استادان متخلف دانشگاه ها برخورد می کنند؛ مسئولان کمیته انضباطی دانشگاه ها نیز موظف شده اند که با جدیت بیشتری بر موضوع خرید و فروش پایان نامه ها نظارت و دانشجویان خاطی را در صورت لزوم، اخراج کنند.
گرچه به دلیل غیرقانونی بودن خرید و فروش پایان نامه های دانشگاهی، آمار دقیق و کاملا موثقی  از تعداد خرید و فروش پایان نامه ها در دست نیست اما چندی پیش عضو شورای بین المللی فرهنگستان علوم، تخمین زده است که که سالانه بین 3000 تا 5000 پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد در کشور خرید و فروش می شود و با اتکا به همین آمار گفته می شود گفت احتمالا سالانه حدود 10 درصد از کل پایان نامه های دانشگاهی کشور به روش غیرقانونی خرید و فروش می شود.
حسین اسماعیلی عکاس مهر که این موضوع را پیگیری کرده است سری به انقلاب تهران زده تا بازار اصلی خرید و فروش پایان‌نامه را به تصویر بکشد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=116790
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. reza گفت:

    به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برنامه ای طراحی شد که انشاء اله دیگر کسی نمی تواند از روی پایان نامه ها و تحقیقات دیگران سوء استفاده کرد: بخوانید
    سمیم نور- سامانه مشابه یاب متون

    http://samimnoor.ir

    موضوع سرقت‌های علمی و ادبی از مشکلات مزمن جامعه علمی کشور محسوب می‌شود. بر این اساس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی سعی دارد برای این موضوع از طریق طراحی و تولید نرم‌افزاری کارآمد، راهکار مناسب ارائه کند. سامانه مشابه‌یاب متون (سمیم) نور پایگاهی است که می‌تواند مقالات ارائه شده از جانب کاربران را با حجم انبوه اطلاعات خود مطابقت دهد و عبارات مشابه را بازیابی و مقایسه نماید. این سامانه، در راستای «مجموعه‌پروژه‌های مبتنی بر داده‌کاوی علوم اسلامی» در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در حال انجام است. در روند تکاملی این سامانه در گام اول رونوشت‌برداری از منابع و در قدم‌های بعدی کنترل بازنویسی (استفاده ترکیبی از متن‌های مختلف) و ترجمه سایر متون در دستور کار قرار داده شده است. این سامانه با طی آزمایش‌های نهایی، آمادۀ خدمت‌رسانی به مراکز علمی و پژوهشی کشور است. با توجه به نوقدمی این سامانه، از کاربران محترم تقاضا می‌شود ما را با اعلام دیدگاه‌ها و نظرات خود را از طریق لینک «ارتباط با ما» در ارائۀ خدمات هرچه بهتر یاری فرمایند.

    • بانک اطلاعاتی «سمیم»:
    بانک اطلاعاتی که به عنوان پشتوانۀ عظیم این مشابهت‌یابی مورد استفاده قرار می­‌گیرد عبارت است از ۳۸۰ هزار مقالۀ تمام‌متن در زمینه‌های علوم اسلامی و انسانی که برگرفته از مجلات تمام‌متن پایگاه مجلات تخصصی نور است.
    در آینده مجموعه کتاب‌های علوم اسلامی موجود در گنجینه نرم‌افزار های نور که بخشی از آن در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور عرضه شده است، نیز به این بانک اضافه خواهد شد.
    همچنین فراهم نمودن امکانی برای مؤلفان و مؤسسات تولیدکننده محتوا برای افزودن محتوای خود به این بانک از دیگر برنامه‌های در دست انجام برای توسعه این بانک اطلاعاتی است.

    • بهره‌برداران «سمیم»:
    در اولین قدم از شروع کار سامانه مشابه‌یاب متون امکان بهره‌برداری از این سیستم به مجلات همکار با پایگاه نورمگز که در تکمیل این بانک اطلاعاتی سهیم بوده‌اند، اختصاص یافته است. سایر مؤسسات و افراد که مایل به استفاده از سامانۀ مشابه‌یاب متون هستند، می‌­توانند برای اطلاع از شرایط استفاده از طریق لینک ارتباط با ما تقاضای خود را ارسال نمایند.

    • شیوۀ استفاده از «سمیم»:
    برای مشابهت‌یابیِ مقاله خود ابتدا متن خود را در کادر اصلی صفحه وارد یا آدرس فایل را در نوار بارگزاری اعلام نمایید و کلید مشابه‌یابی را بزنید.
    پس از این کار منتظر دریافت پاسخ از سرور باشید. با توجه به حجم بالای پردازش این کار ممکن است مدت زمانی طول بکشد.
    پس از دریافت پاسخ مقالات مشابه نمایش داده می‌شوند. شما می­‌توانید با انتخاب هریک از مقالات عبارات مشابه با آن مقاله را به صورت رنگی در مقالۀ اصلی مشاهده نمایید.
    همچنین در صورت کلیک روی قسمت رنگی شده می­توانید به مقایسه عبارت در دو متن بپردازید.

    ..:: لازم به ذکر است کشف مشابهت در این سامانه به معنای کشف تقلب نیست و تشخیص ارجاع یا عدم ارجاع توسط مؤلف بر عهدۀ کاربران است ::..

    • قابلیت های سمیم نور:

    – یافتن مقاله‌های مشابه با مقالۀ کاربر
    – نمایش درصد مشابهت متون به صورت کلی و به تفکیک مقالات
    – عدم گزارش موارد کوتاه و پرتکرار
    – مقاوم در برابر دست‌کاری‌ها یا تغییرهای صورت‌گرفته در متن (چنانچه کاربر اقدام به تغییر دادن قسمتی از متن نموده باشد، باز هم قابلیت شناسایی مشابهت‌ها وجود دارد)
    – نمایش محل دقیق مشابهت بین دو مقاله و مقایسۀ آن‌ها
    – امکان مقایسۀ مقالۀ کاربر و مقاله‌های مشابه بصورت دوپنجرۀ مجزا با کلیک روی قسمت رنگی

دیدگاه شما